Conținut romantic: Dragoș Bucur, Aprilia și apa caldă

Stimați blogospectatori, ieri a fost Valăntains Dei, ziua iubirii pentru anglofoni. Peste încă niște zile e Dragobetele, ziua iubirii pentru protocroniști. Zilele dintre cele 2 zile sunt o sărbătoare continuă a iubirii pentru toată lumea, nu? Vă ofer, așadar, niște conținut romantic: rezumatul romantic al unui film românesc romantic intitulat LOVE IS A STORY, din douămiicinșpe, de care n-auzisem niciodată până acum.

L-am găsit pe Netflix absolut întâmplător, printre alte producții românești de mare angajament disponibile pe Netflix UK precum „Filmul 5GANG”, „Suge-o Ramona” și „haștag selfie”, dar mi-a atras atenția prezența lui Dragoș Bucur în trailer. Poate ați crede că cea mai mare greșeală din viața recentă a lui Dragoș Bucur a fost să declare în gura mare pe Facebook că e antivaxxer și îi place să încalce legea, dar v-ați înșela. Cea mai mare greșeală din viața lui Dragoș Bucur este filmul LOVE IS A STORY.

Acțiunea filmului se petrece în Brașov, un oraș frumos și fotogenic de la Polul Nord. Știm că se află la Polul Nord pentru că deși evenimentele din film au loc pe parcursul a 2 ani, nu vedem niciodată altceva decât iarnă și nămeți.

Orice LOVE IS A STORY are nevoie de un cuplu amoros. Acesta e alcătuit din:

EL: Dragoș Bucur, care poartă cea mai nefericită perucă filmică de la vârcolacul din Twilight încoace. Dragoș Bucur joacă rolul unui violonist extrem de talentat care are părul ca o mătură.

EA: Aprilia, o actriță care arată ca un supermodel și în general se află la aproximativ 500 de ani lumină în afara ligii lui Dragoș Bucur, ca să mă exprim americănește.

PROLOG

Aprilia părăsește val-vârtej un platou de filmare pentru că partenerul ei de secvență o atinge când trebuie s-o atingă și în plus, îi pute gura. Nu mi-e clar dacă noi, privitorii, ar trebui să empatizăm cu fițele Apriliei. Regizorul filmului, Paul (pronunțat Pol din motive care îmi scapă) e destul de înțelegător, dar îi pune în vedere Apriliei să vină măcar diseară la cină cu mă-sa, o femeie care pare a fi de aceeași vârstă cu Pol și seamănă cu Cruella DeVil. Aprilia îi trage țeapă lui Pol și se duce la Cărturești, unde printre rafturile cu ghiduri de self-help îl zărește pe Dragoș Bucur, violonistul genial cu părul ca o mătură.

„Vino la mine la un ceai”, zice Dragoș Bucur. „Dacă nu vii, o să regreți toată viața!”

Aprilia se duce la ceai și cei doi încep o relație de un amor turbat.

ÎN CONTINUARE, RELAȚIA DE AMOR TURBAT!

Dragoș Bucur și Aprilia se iubesc foarte mult. Se iubesc enorm. Se iubesc de numa-numa. Știm asta pentru că 1. ei o spun încontinuu, și 2. pentru că avem cel puțin cinci sau șase montaje romanticos-amoroase pe parcursul filmului. De pildă:

– montajul în care Dragoș Bucur și Aprilia se dau în leagăn printre nămeții de la Brașov-Polul-Nord și Dragoș Bucur îi fură căciula Apriliei, el fiind un amant foarte glumeț

Even Rocky had a montage!

-montajul în care Dragoș Bucur și Aprilia fac curățenie prin apartamentul lui dansând și tropăind, ceea ce eu nu aș aprecia dacă aș fi vecinul de jos al lui Dragoș Bucur

-montajul în care Dragoș Bucur o spală pe cap pe Aprilia cu apă încălzită dintr-o cănuță, ceea ce poate o fi romantic pentru Dragoș Bucur și Aprilia, dar eu prefer să am apă caldă care curge de la duș

-montajul în care Dragoș Bucur și Aprilia fac sex în picioare rezemați de un perete tapetat cu partituri muzicale.

Acesta din urmă m-a confuzat un pic pentru că m-am gândit că e o secvență fantasy, metaforoasă, dar  în alte filmări din apartamentul lui Dragoș Bucur observăm că are într-adevăr partituri muzicale pe perete până la nivelul cotului, să zicem, nu până sus ca în montajul cu sex. Deci e o secvență fantasy metaforoasă care extinde tapetul muzical al lui Dragoș Bucur doar în timpul sexului.

Da, da, Dragoș Bucur și Aprilia se iubesc, dar au 2 probleme care le stau în cale. După cum urmează:

PROBLEMA 1: DRAGOȘ BUCUR ȘI APRILIA SUNT SĂRACI. Aprilia a renunțat la cariera glamuroasă de actriță și la fostul iubit, regizorul Pol, ca să fie cu Dragoș Bucur, așa că acum lucrează ca Albă-ca-Zăpada într-un mol, unde le spune copiilor povești despre iubirea ei cu Dragoș Bucur („Copiii ăștia or să ajungă criminali în serie sau transsexuali de la poveștile tale”, remarcă politically correct șeful Apriliei). Dragoș Bucur scârțâie la vioară toată ziua dar nu mi-e clar dacă lucrează vreodată ceva care produce bani. Așa că cei doi locuiesc într-o chichineață care n-are apă caldă la robinet (vezi mai sus) și nici nu prea plătesc chiria.

PROBLEMA 2: DRAGOȘ BUCUR ȘI APRILIA SUNT PREA SEXI. Sunt atât de sexi încât toată lumea îi vrea. Efectiv în orice context în care Dragoș Bucur și Aprilia trebuie să interacționeze cu alte femei și alți bărbați, respectivii intră în așa hal de excitare încât se află mereu la un pas de a se freca de Dragoș Bucur și/sau Aprilia cum se freacă un câine în călduri de canapea. De pildă:

-Regizorul Pol, ex-iubit, e amorezat de Aprilia în așa hal încât o urmărește peste tot, inclusiv la audiții pentru filme pe care nu le regizează el

-Șeful Apriliei de la molul cu Albă-ca-Zăpada o invită într-una pe Aprilia la cină și la șoping pe banii lui (există și un montaj la șoping, cu Ave Maria drept coloană sonoră)

-Proprietara apartamentului lui Dragoș Bucur vrea ca Dragoș Bucur să-i plătească chiria în natură, ceea ce până la urmă nu e complet absurd ținând cont că Dragoș Bucur a distrus tapetul lipind partituri pe el. „Oh, Dragoș Bucur, ce-ai în buzunar? Te bucuri să mă vezi?” exclamă ea apucându-l de buzunar. „Sacâz pentru vioară”, răspunde el.

-Vecinii de vizavi ai lui Dragoș Bucur, Mimi Brănescu și Mirela Oprișor, sunt swingeri obsedați sexual și se tot chinuie să-i convingă pe Dragoș și Aprilia să swinguiască cu ei. În timpul liber, Mimi și Mirela spionează pasiunea dintre Dragoș și Aprilia cu telescopul, ceea ce Dragoș și Aprilia află destul de repede dar nu pare să îi deranjeze.

Lucrurile astea sunt vag plauzibile pentru Aprilia, în cazul lui Dragoș Bucur, ceva mai puțin. Rog fanele lui Dragoș Bucur să nu se supere pe mine, dar fiecărui actor i se potrivesc anumite roluri. Rolul de polițist care mănâncă supă, de exemplu, i s-a potrivit foarte bine lui Dragoș Bucur. Rolul de bărbat la vederea căruia femeile își pierd mințile i se potrivea lui Florin Piersic în 1970.

În fine, cele 2 probleme de mai sus converg în a provoca turbulențe în iubirea dintre Dragoș și Aprilia. Amorezii încep să se suspecteze unul pe altul de călcat strâmb cu varii obsedați sexuali care bălesc după ei, și în plus, Aprilia s-a cam săturat să locuiască într-un apartament fără apă caldă și să fie singura care aduce un ban în casă, chestie complet rezonabilă după părerea mea. (Dragoș Bucur încearcă la un moment dat să strângă bani cântând la vioară în Piața Sfatului, dar mafia buskerilor din Brașov-Polul-Nord îl alungă cu bătaia.)

„Cum îndrăznești? Sunt un violonist de geniu, puteam să fiu la Londra în loc să-ți fac ție supă!” strigă Dragoș Bucur (supa e un element constant în arta DragoșBucuresciană). „Ești o curvă, te-am văzut cu ăla la șoping și nu mai era nici urmă de mine în tine!”

Dragoș Bucur o dă afară din casă pe Aprilia în toiul nopții și la Polul Nord, ca un gentleman ce e. Aprilia doarme o noapte pe stradă, dar a doua zi începe imediat filmările la o nouă producție a lui Pol, care pare-se n-are altă treabă în viață decât să stea după curul Apriliei. Pol e ca Hari din Solaris, nu există decât când e Aprilia în cameră. Noul film al lui Pol cere ca Aprilia să joace o condamnată la moarte rasă în cap.

„Și condamnată la moarte, și rasă în cap, e prea mult!” strigă Aprilia cu durere, dar apoi se hotărăște să mai lase din fițe pentru că nu e plăcut să dormi pe stradă în Brașov-Polul-Nord.

Ce să vezi iubire și romanț, însă? Fix când Aprilia se rade în cap apare pe platou Dragoș Bucur, violonistul genial cu părul ca o mătură. Dragoș Bucur scoate vioara și începe să cânte, iar Aprilia vine spre el așa cheală și condamnată la moarte cum e, lăsându-l încă o dată pe Pol cu buza umflată. (Când am văzut secvența asta în preview am crezut că e un film despre Holocaust sau ceva).

„Iartă-mă”, spune Aprilia, femeia care a fost dată afară din casă în miez de noapte la Polul Nord pentru că a vrut apă caldă.

EPILOG

Dragoș și Aprilia sunt în continuare săraci și locuiesc în același apartament cu partituri pe pereți și fără apă caldă. Dragoș Bucur s-a ras și el în cap, din solidaritate cu Aprilia, ceea ce îl face cu 0.1% mai atrăgător. Dragoș vine acasă și o găsește pe Aprilia pe podea, plângând, înconjurată de făină.

„Ce s-a întâmplat, iubire?” întreabă Dragoș Bucur.

„Am vrut să-ți fac un cozonac, dar nu mă pricep deloc!” bocește Aprilia.

Iat-o deci, pe Aprilia complet dezbrăcată de visele de mărire de la începutul filmului: în loc de actriță glamuroasă, cheală și domestică. Nu mi-e clar dacă mai lucrează la mol sau din ce se hrănesc amorezii (în afară de iubire). Nu-i nimic, se apucă să facă sex în mijlocul aluatului de cozonac explodat, iar camera se mută în apartamentul lui Mimi Brănescu, unde el și obsedata de nevastă-sa Mirela Oprișor se uită ca de obicei prin telescop, ba chiar au mai invitat și alți perverși la spectacol, printre ei Mihai Trăistariu.

„Cu ce vă mai distrați când pleacă ăștia?” întreabă Mihai Trăistariu, șiret.

„Nu-ți face griji”, răspunde Mirela Oprișor. „Le-am plătit noi chiria pe un an.”

IUBIREA ÎNVINGE!

CORTINA.