wtf nu știu ce să zic

runningman
Dacă până și filmele lui Șvarțănegăr au ajuns să sune profetic

Îmi scrie cineva, imediat după Ordonanța Treișpe și începerea protestelor pe scară largă în România:

„Buna…scrie despre cei plecati din tara..sau mai bine convinge-i pe cei ce pleaca sau au de gand, sa nu o faca…deoarece…si aici intervii tu…cam greu de gasit motive in zilele astea….”

OK, programul de dedicații s-a încheiat, și oricum am zis că nu primesc indicații despre unghiul de abordare, și oricum am mai scris despre plecat vs ne-plecat din patrie… dar nu despre asta e vorba, nu? De atâta lucru mă prind și eu. Expeditorul mă îndeamnă, cred, să zic și io ceva despre ce se-ntâmplă zilele astea, direct sau indirect, chit că de miercuri încoace i-o mai fi trecut pesimismul și lui, ținând cont că România e acum lăudată în toată presa străineză pentru mișcarea populară.

Spre dezamăgirea, probabil, a nimănui, n-am nimic coerent de zis: de când cu Brexit și apoi Trump și alte dezintegrări politice mondiale trăiesc într-un soi de atac de panică continuu, și prin ceața anxietății insomniace, în care zilele se amestecă între ele, evenimentele de-acasă, văzute internetic de la distanță, îmi induc și mai multă frică, în loc de euforia pe care par s-o simtă prietenii și cunoștințele care-s la proteste. Te duci și tu în Londra, pentru că solidaritate? mă întreabă cineva. Nu, pentru că anxietate, zic eu, și așa e, dar parcă mai e și altceva, un gol în stomac, nu mi-e clar ce. Așa că n-am nimic de zis despre nimic, nu înțeleg, I am not OK.

Încep livrarea articolelor la cererea publicului curând, rămâne cum am stabilit, dar mai întâi trebuie să dorm.

5 gânduri despre “wtf nu știu ce să zic

  1. E greu de crezut ca Germania a ramas ultimul bastion al democratiei. Ultima reduta. Cine ar fi crezut? Desi incep si aici problemele. Cei de la Rammstrin, cu piesa lor Mein Land de acum cativa ani, au facut o noua incursiune in psihicul poporului german si au profetit oarecum ce se intampla acum.
    Lumea s-a dat peste cap, au ajuns fanii din Leipzig sa fie batuti de huliganii din Dortmund. Un coleg a comentat asta genial: daca se intampla asta la noi in est pana acum ne scoteau din federatie.
    Germania simbol al democratiei si civilizatia izolata in estul Germaniei, asta a ajuns lumea in care traim.

    1. Nemții poate încă n-au uitat ce se întâmplă când se prăbușește democrația. Restul lumii pare-se că are nevoie de un reminder.

    1. Totuși, dacă e să fim serioși, când a existat vreodată un regim politic care aduce beneficii majorității populației? 😀 În ce țară? În ce perioadă istorică?

  2. Ei nu au uitat ca in 33′ Hitler a ajuns legal la putere, in mod democratic, dupa care a distrus-o. Eu nu as da drepturi democratice extremistilor pe principiul: nu poti avea ceva in care nu crezi. Nu crezi in libera exprimare? In libertatea cuvantului? A presei? Atunci de ce sa ai parte de ele? Sa ti se aplice regulile pe care incerci sa le promovezi si in care crezi cu adevarat.
    Dar oamenii sunt prea prosti Nadia. Mult prea prosti. Cum isi inchipuie un fermier alb american ca un bogatas care in viata lui nu a avut contact cu omul simplu, va face ceva bun pentru el? Sau un negru ca Obama, sprijinit sa ajunga la putere de marile corporatii, ii va ajuta cu ceva?
    Progresul din ultimii 50 de ani a avut la baza liberul schimb, piete de genul UE. Asta se distruge acum, zeci de ani de cooperare, de acorduri de liber schimb, de aliante militare. Divide et impera! Stii ce ma ingrijoreaza? E aceiasi atmosfera de nationalism prostesc ca inainte de cele doua razboaie mondiale.

Comentariile sunt închise.