Anul Cocoșului de Foc

-Ce faceți în noaptea asta? întreabă colega de apartament, în timp ce se fâțâie de pe un picior pe altul, machiată, gătită, sclipicioasă, așteptând ca prietenul ei chefliu să dea tonul plecării spre party.

-Dormim.

-Pe bune? În noaptea de anul nou?

Colega englezoaică își privește cei doi colocatari români cu un amestec de dezgust și milă.

-Pe bune, întăresc eu, căscând. Adică na, o să fim treji la doișpe fix. Dar asta nu se pune. Io sunt trează la doișpe în fiecare noapte, oricum.

Și pentru că tot eram trează, și pentru că Revelionul e un moment potrivit pentru nostalgie patriotică după petarde și scheciuri cu Dem Rădulescu, ne-am uitat și la niște teve românesc. Am nimerit o emisiune intitulată ADEVĂRURI ASCUNSE, prezentată de o tanti blondă pe nume Dana Grecu. Invitați: o Astroloagă, care semăna nițel cu Dolly Parton, și un Numerolog, care semăna nițel cu un bivol de pământ.

bivolul-de-pamant
Figura 1: Bivolul de Pământ

Dana Grecu: La mulți ani, bine ați venit la Adevăruri Ascunse! În seara asta veți afla ce zodii vor avea noroc în 2017 și ce zodii vor trebui să fie Foarte Atente, precum și dacă va fi liniște și pace în România, sau dacă va fi război. Sau, mă rog, dacă războiul va continua, ar fi trebuit să zic!

(Stai, ce? zice Gogu. E război în România? De când? Cu cine? Nadia ridică din umeri. O fi, dacă zice la televizor.)

Dolly Parton, în culmea veseliei: Păi eu le-aș da un sfat, dacă tot, vine-vine, vorba aia, în noaptea asta! Când bat clopotele de ora 12, să țină în mână o monedă, și după aceea să-i facă o găurică și s-o păstreze ca pe un talisman tot anul!

Dana Grecu: Cât trebuie ținută moneda în pumn, mai exact? Pe toată durata clopotelor?

Bivolul de pământ: Dacă-mi dați voie, eu mă mut într-o zonă mai intimă. Le-aș recomanda atât doamnelor, cât și domnilor, ca pe sub costumul de gală să poarte chiloți roșii, dacă se poate, ca să aibă vitalitate tot anul, cum zice și sorcova: Sorcova Vesela! De asemenea, în fiecare buzunar, să aibă, dacă se poate, câte o bancnotă cu cifra 5.

Dana Grecu: Și dacă nu au buzunare, ce fac?

(Ce jurnalistă! Ce întrebări incisive! se gândește Nadia cu admirație.)

Bivolul de pământ: Dacă nu ai buzunar, ai totuși ceva întăritor care nu te lasă să rămâi în costumul lui Adam!

Dolly Parton, împăciuitoare: Noi, femeile, putem să le punem și la jarteluță.

Bivolul de pământ, încântat: Da, da, la o jarteluță, la un bikini, la un sutien…

Dana Grecu: Dar țara, țara cum va fi?

Dolly Parton: Ehei, mai știi că noi am mai vorbit despre asta, 2017 e anul cocoșului de foc care n-a mai fost decât în o mie nouă sute…cinzeci și ceva, mă rog, când a fost revoluția aia în Cuba, când a fost ceva și-n China,  a fost desființată a cincea republică-n Franța? Ceva de genul ăsta? Eu așa știam. Deci ceva important, în orice caz.

(Dacă eram eu invitată la emisiunea asta, îmi scriam toate evenimentele pe o hârtie, se gândește Nadia. De-aia nu mă invită nimeni la emisiuni, probabil.)

Bivolul de pământ: Hai să explicăm, cocoșul de foc se întâlnește doar o dată la 60 de ani. Eu fiind Bivol de pământ, m-am întâlnit cu zodia mea când am împlinit 60 de ani. Cocoșul de foc este foarte tandru, este foarte iubăreț, este foarte milităros, este-n fel și chip.

cocosul-de-foc
Figura 2: Cocoșul de Foc

Dana Grecu: În anul 2017, orice vă puneți în minte să faceți, fiți țanțoși ca niște cocoși!

Bivolul de pământ: Absolut. Cocoșul în ogradă e stăpân, nu? Face cum vrea el.

(Cocoșul e stăpân în ogradă? Iată o perspectivă nouă, cugetă Nadia. O fi, cel puțin până faci supă din el.)

Dolly Parton: Este una din păsările care dau ora exactă!

Dana Grecu: Președintele și Liviu Dragnea se vor împăca în anul ce vine?

Bivolul de pământ: Să ne înțelegem, anul ce vine este un an 5 pentru România. Anul 5 e anul cel mai vesel. Unii factori însă intră în contradicție cu anul țării, unul dintre ei e domnul președinte, dânsul este un 7 număr de destin, dar are an personal 2, deci se bat două cifre impare cu anul lui par.

Dana Grecu: Păi domnul Iohannis are sfătuitori proști, asta știm deja.

Bivolul de pământ: Păi ați văzut cum au oamenii la țară un cocoș pe casă, care se-nvârte? Așa și cu domnul Iohannis, dacă ești giruetă, te învârte vântul și te folosește cum vrea el.

Dana Grecu: Pe Grindeanu cum îl vedeți?

Bivolul de pământ: Sorin Grindeanu e bivol ca și mine, când am auzit, mi-a părut bine.

Dolly Parton: Eu am rețineri. Timișoara aia a lui a pierdut o mulțime de case luate de romi, dacă a fost președintele consiliului județean, de ce n-a zis că e o problemă?

Dana Grecu: Dar nici Robu de la PNL n-a zis nimic, fiind primarul Timișoarei. Ce-i drept, ăla e vândut până-n gât.

Bivolul de pământ: Păi îl trădează și numele, Robu. Ce nație a fost de robi până la Kogălniceanu? Eee.

Cam în acest moment Nadia e nevoită să meargă la vece și pierde, pare-se, o felie importantă de informație valoroasă.

Tocmai ai ratat horoscopul lui Liviu Dragnea, îmi zice Gogu când m-am întors. Pare-se că îl ajută și planetele, și luna în 2017.

Din păcate, n-apuc  să mai aflu și alte noutăți astrologice și numerologice folositoare și imparțiale, pentru că transmisia e întreruptă de un breaking news despre atentatul din Istanbul. Un reporter care-și făcea toate concediile în Turcia bolborosește regrete: ce hoteluri frumoase aveau! Ce plaje! Ce prețuri! Acum n-o să mai merite, e prea periculos. Crainica din studio speră că n-a murit nici un român, asta e cel mai important.

Mă duc la culcare, am văzut suficient teve românesc să-mi ajungă până la anu’. Dar m-am gândit să vă povestesc și vouă, în caz că ați ratat emisiunea fiind pe la vreo petrecere tinerească, și nu știați ce fel de an vă așteaptă. Al dracului 2017, a început prost. Ne-a zis ea, Dolly Parton, că o să fie cu scandal.

Eu una m-am născut în semnul Iepurelui de Foc, apropos.

Figura 3: Iepurele de Foc
Figura 3: Iepurele de Foc

P.S. Îmi explică și mie cineva de ce toate reclamele de pe Antena 3 sunt numai la medicamente de tot soiul? Că e război în patrie am înțeles, dar a venit cumva la pachet cu vreo epidemie?

12 gânduri despre “Anul Cocoșului de Foc

    1. Să știi că am gugălit după aia, se pare că Dolly Parton și Bivolul de Pământ sunt invitați la Dana Grecu în fiecare sâmbătă, așa că poți să-i prinzi și tu data viitoare. De altfel, au menționat că vor avea o ediție specială numai despre Cocoșul de Foc când se face trecerea în noul an chinezesc la sfârșitul lui ianuarie.

  1. La multi ani, Nadia! colega ta de apartament cred ca avea lenjerie rosie, dupa cat era de determinata sa se distreze. Eh, emisiunea a fost cam scurta, altfel ar fi trebuit sa stabileasca ce zodie e donald trump (eu cred ca e tot bivol) si putin (asta s a discutat poate la editia din anul precedent).

    1. La mulți ani și ție!
      Donald e născut în anul Câinelui de Foc: carismă, succes, energie, impulsivitate. Vladimir e Dragon de Apă. Dragonul e cel mai bun semn din zodiacul chinezesc.
      Am gugălit aceste lucruri special pentru tine.

  2. Multumesc, Nadia. Si eu sunt dragon, dar nu stiu de care. La fel si mama si fiica mea. Culmea e ca avem caractere f diferite. Probabil fiecare e dragon de altceva. In fine, ca de obicei m am bucurat sa te citesc.

Lasă un răspuns

