Amerika ist wunderbar

Am decis sa ilustrez acest articol cu un Donald mai putin antipatic
Am decis sa ilustrez acest articol cu un Donald mai putin antipatic

Am vaga impresie ca am cazut in filmul ala, Groundhog Day, in care aceeasi zi nu tocmai mirifica se repeta in fiecare dimineata si eu, protagonista (bineinteles ca sunt protagonista, buricul Pamantului, centrul Universului, cum altfel) is singurul om care-si aminteste ce s-a intamplat.

Carevasazica:

O tara suficient de influenta cat sa le pese si altor tari daca isi da cu stangul in dreptul supune la vot o chestie cu numa’ 2 optiuni. Optiunea 1 e sa nu se schimbe mare lucru, optiunea 2 propune ca diferenta principala mai mult rasism.

Inainte de vot:

Diversi cetateni buni si destepti, din ce in ce mai multi, zic: „Optiunea 2 e cea mai buna! Corectitudinea politica nu ne mai lasa sa zicem ca rasismul e misto, dar rasismul chiar e misto! Ne luam tara inapoi!” Presa alimenteaza optiunea 2 acordandu-i mult mai mult spatiu decat optiunii 1, si confirmand entuziast ca rasismul e misto si corectitudinea politica e naspa. Diversi cetateni optimisti zic: „N-are cum sa iasa optiunea 2. Oamenii sunt in general buni si destepti.” Sondajele de opinie zic ca n-are cum sa iasa optiunea 2. Diversi experti si vedete zic ca ar fi foarte nasol sa iasa optiunea 2. Cetateni pesimisti ca Nadia zic: „O sa iasa fix optiunea 2, pentru ca oamenii sunt in general de rahat.” Cetateni cu printipiuri zic: „Ambele optiuni sunt la fel de rele. Pur si simplu nu vad care e diferenta dintre ele. Sistemul e de vina, si toti astia care sustineti optiunea 1 sunteti parte din sistem.”

In timpul votului:

Nadia se duce la culcare prea tarziu, tocmai cand incep sa vina rezultatele. Rezultatele sunt deja nasoale, harta se coloreaza cu optiunea 2. „Nu-i nimic”, zic cetateni. „Astea sunt doar o parte din rezultate. Per ansamblu e OK.”

Dupa vot:

Nadia se trezeste prea devreme, tocmai cand se anunta rezultatele finale. A iesit optiunea 2.Nadia e chiauna de somn si o doare capul. Gizas, zice Nadia. Ma astept intotdeauna la ce e mai rau, dar mai si contraziceti-ma din cand in cand. Cetatenii care inainte erau optimisti striga: „Cum s-a putut intampla asa ceva? Ce surpriza surprinzatoare!” Cetatenii buni si destepti care au votat optiunea 2 declara: „Ne-am luat tara inapoi, suntem multumiti de rezultat. Democratia a vorbit: rasismul e misto. De acum, oricine zice ca rasismul nu e misto e un dictator care uraste democratia.” Asa e, poporul a vorbit, n-avem ce sa facem, aproba resemnati multi alti cetateni. Ia nu va mai vaicariti. „Acest vot n-are nici o legatura cu rasismul, cuvantul rasism e o insulta”, declara enspe analisti. „Alegatorii sunt ingrijorati ca alte natii si culori sunt considerate si ele oameni, nu e rasist sa ai ingrijorari. Si atatia oameni n-au cum sa fie rasisti, se stie ca oamenii sunt in general buni si destepti. Deci clar, votul asta e un vot de blam dat elitelor din partea cetatenilor saraci marginalizati. De acum incolo trebuie sa ascultam mai cu atentie ingrijorarile lor”. Cetatenii care mai devreme aveau printipiuri bombane: „Oricum si optiunea 1 era la fel de nasoala. Sistemul e de vina, si toti astia care nu erati 100% de acord cu mine si cu ideologia din clubul meu studentesc de stiinte politice sunteti parte din sistem.”

Deci e iunie sau noiembrie sau cum? Sunt in Londra, n-am cum sa-mi dau seama dupa vreme. Sunt din cale-afara de morocanoasa pentru ca mi-e somn si ma doare capul si am destui pitici pe creier vizavi de anxietati improbabile si inutile de la natura, nu vreau sa fiu deranjata de anxietati legitime despre totalitarianism iminent in toate directiile, apocalipsa ecologica, sau poate un holocaust nuclear, sau mai stiu eu ce. Sunt un om lenes si n-am nici un chef sa ma apuc sa-mi construiesc un buncar si sa invat cum sa cresc buruieni pe o insula pustie. Si bineinteles ca Marine Le Pen o sa castige prezidentialele in Franta la anul, si Vadimul ala in Austria la iarna, si Romania o sa devina tot mai bisericopata, nici nu e distractiv sa ai mereu dreptate despre lucruri nasoale atat de evidente. Si bineinteles ca cineva o sa zica „Vai, cat exagerezi, cat esti de isterica, hai ca nu e realitatea ca-n Mad Max”, ca si cum o lume gen Mad Max se intampla peste noapte si semnalizeaza cu un stegulet ca se intampla in loc sa vina treptat, ca o broasca oparita fara sa-si dea seama. Sunt Phythia, oracolul din Delfi. Sunt Bill Murray in Groundhog Day.

Exista oaresce avantaje sa traiesti in Groundhog Day, ce-i drept, cum ar fi ca nu imbatranesti niciodata, tinand cont ca aceeasi zi se repeta la infinit. Si ca macar lucrurile raman la fel: daca iti dai foc seara, a doua zi te trezesti iar intreg.

De unde deduc, totusi, ca nu ma aflu in Groundhog Day. La dracu’.

10 gânduri despre “Amerika ist wunderbar

    1. Am specificat deja ca m-am plictisit sa am dreptate, deci da prost sa comentezi fix cu chestiile pe care le-am prezis deja drept comentarii. Fii original, cetatene. Surprinde-ma.

      1. Păii… n-ai.
        Dreptate.
        Cînd scrii „…optiunea 2 propune ca diferenta principala mai mult rasism…” ar trebui să-l exemplifici, nu?

      2. Omule, noul prezident a promis sa construiasca un zid la granita cu Mexic si sa interzica accesul tuturor musulmanilor pe teritoriul SUA. E sustinut de Ku Klux Klan. Daca asta nu-i rasism, atunci nimic nu e rasism. Dar tu nu vrei argumente, este? Esti deja convins ca nimic nu e rasism si rasismul nu exista. Serios, n-am timp si nici chef de putoisme d-astea.

  1. Mi-a placut asta cu „Ma astept intotdeauna la ce e mai rau, dar mai si contraziceti-ma din cand in cand.” Mda, parca ma vad pe mine, din pacate…😦

  2. Trump nu o sa faca nimic, e doar un latrau si e suficient de destept sa nu se pise impotriva vantului, adica ordinii mondiale. In curand o sa intrebe cand se construieste mall-ul ala mexican (am inteles noi gresit wall, cand a zis Trump ca se construieste mexican wall?) si era vorba despre „muslim band”, nu muslim ban, iarasi am auzit noi gresit, el nu vroia sa auda decat putina muzica musulmana. Nu mai fi asa de naiva Nadia, Trump nu o sa schimbe nimic, asa cum nici Obama nu a schimbat mai nimic. L-au folosit pe Obama sa inchida gura la colorati si acum il folosesc pe Trump sa inchida gura la white trash si in cateva mandate i-au linistit pe toti. Cat a facut Obama pentru negri lui, exact atata sau mai putin o sa faca Trump pentru rednecksi lui. Singurul care a incercat sa faca ceva si care a fost contra sistemului a fost Kennedy si stim cu totii cum s-a terminat toata povestea. Ne dau ceea ce vrem Nadia, totul e un circ bine regizat cu actori extrem de buni. Asa cum UK nu o sa iasa niciodata din UE, pentru ca in realitate nu a fost membra decat pe hartie. E ca si cum eu as declara oficial ca nu mai particip la o intrunire la care de fapt nu am fost niciodata. O sa spuna vorbe, or sa scrie acte, dar in realitate o sa ramana totul la fel.

    1. Nici eu nu-mi imaginam că Trump o să schimbe mare lucru în America, stai liniștit. Efectul e la scară mai largă și o fie nasol tot pentru popoare de expendables și marginali. De exemplu tinerii frumoși și liberi din România ar cam fi cazul să înceapă să-nvețe limba rusă, cred.

  3. A doua zi dupa ce a ajuns presedinte Obama a semnat actul de desfiintare a centrului de la Guantanamo. Acum la sfarsit de mandat (dupa 8 ani) inca mai sunt 60 de detinuti acolo. Asta ca sa vezi cam ce putere are un presedinte in SUA.
    Iti mai recomand inca odata documentarele lui Adam Curtis facute pentru BBC. SUA are nevoie de Putin, pentru ca a doua zi dupa ce or sa dispara toti infractorii din lume, toti ne v-om intreba de ce mai avem nevoie de politie. Servicii si agentii, armate, si bugetele lor enorme, supraveghere, propaganda, cenzura etc. toate se justifica prin existenta unor pericole, care atunci cand nu exista trebuie inventate.

Lasă un răspuns

