Țukahara echer

Alaltăieri m-am uitat toată ziua la gimnastici olimpice (în meniu: calificări-fete), că oricum n-aveam altceva mai bun de făcut. Spre deosebire de, să zicem, patinaj artistic sau tenis, gimnastică urmăresc numa’ o dată la patru ani, la jocurile olimpice, și nici atunci nu-mi dau seama de ce- totuși, e o tradiție păstrată cu sfințenie din…ăăă,1996? Olimpiada din 96 e prima pe care mi-o amintesc vag. Atunci mă uitam cu mama, holbând ochii cât cepele mai ales la tumbele compatrioatelor noastre subnutrite și înfășurate în bandaje: mândria țării.

Între timp, ați aflat probabil că gimnastele nu mai sunt mândria țării, în premieră absolută echipa noastră nu s-a calificat la Rio, așa că avem o singură reprezentantă: Cătălina Ponor, în vârstă de 28 ani, care a intrat în finala la bârnă, aparatul ei preferat (finala e pe 15, dacă vreți să vă uitați). Conform comentatorilor internetici experți la toate, Cătălina e o „babetă încrezută și leneșă” care a avut „o prestație jalnică”, putea măcar să încerce să facă și individualul compus în loc să se fofileze, și care a primit unicul loc oferit României, pe care cică îl merita Larisa Iordache, probabil „după ce le-a făcut o favoare (?) șefilor de la federație”.

simonahalep
Complimente și urări de bine pentru Simona Halep de la fanii ei, pe siteul ProSport

Am apreciat totuși că injuriile aduse Cătălinei nu s-au ridicat la nivelul celor pentru vedeta noastră din tenis, Simona Halep (nr 3 mondial), poreclită de comentatorii ProSport „SimoZika”, o „nesimțită nerecunoscătoare” pusă în topul WTA în mod artificial de către Soros (nenea ăsta văd că își bagă nasul nu numai în conspirația politică francmasonă evreiască care conduce lumea dar și în alte domenii unde nici cu gândul nu gândești). Simona nu s-a mișcat până la Rio pentru că n-are dragoste de țară și e „numai după bani, ca toți machidonii”. Cătălina, care măcar a făcut deplasarea, pare-se că merită mai multă indulgență.

În fine, eu, nefiind așa deșteaptă ca bărbații români de pe Internet, am urmărit-o cu interes pe Cătălina, dar și pe celelalte gimnaste, că erau multe moace cunoscute. Cum, zic io, mai concurează Aly Raisman? Mai concurează Mustafina, fata cu cea mai mișto privire supărată care pârjolește totul în cale? Mai concurează Ciusovitina (41 ani, Matusalem)?? (Spre dezamăgirea mea, totuși, Beth Tweddle, englezoaica de care ni se acrise mie și maică-mii la trei olimpiade, nu mai concurează.)

Recunoscând simultan că și io sunt parte din problemă pentru că-mi place să mă uit la gimnastică, mă tot gândeam însă la varii chestii.

mustafina
Aliya Mustafina is not impressed

Gimnastica e un sport din cale-afară de misogin și pervers. Nici n-am ajuns încă la toate scandalurile cu bătăi, doar la sportul în sine, cum e croit. Spre deosebire de gimnastica masculină, unde măcar exercițiile sunt gândite în general întru valorificarea forței brațelor (care crește pe măsură ce sportivul devine adult), la fete tumbele se fac mai bine când ești pitică, prepuberă și nemâncată, rezultatul fiind că toate campioanele la individual compus din ultimii 40 ani erau adolescente, și Aliya Mustafina e, de pildă, „veterana echipei Rusiei” la 21 ani. Păi de ce? Păi, așa e sportul. Păi, și de ce n-ar putea să fie altfel, mai pentru corpul unei femei adulte, că doar e o chestie făcută de oameni, nu muntele Everest, să zici că nu-l putem schimba? A, nu, e mai frumos, mai spectaculos așa, cu minore, pare-se, ăsta e singurul motiv, fără nici o legătură cu faptul că minorele sunt mai vulnerabile și mai ușor de exploatat și manipulat. Nu, n-are cum să fie aia explicația. Superstarul gimnasticii românești, tiza mea Nadia, fu „women’s all-around champion” la 14 ani- ce dracu, „women” e o glumă proastă în propoziția asta.

Fetele adolescente și pubere sunt fetișizate în mod creepy peste tot în lume, într-o varietate de domenii, și gimnastica mi se pare că e pur și simplu încă unul dintre ele. Look-ul preferabil pentru o gimnastă e ăla de balerină, cât mai anorexică, grațioasă și „feminină”  într-un mod stereotip, în timp ce sportivele mai musculoase au parte de tone de comentarii de căcat despre cât de bărbătoase și urâte sunt. Evident, asta nu e valabil doar pentru gimnastică (câte idioțenii misogine și rasiste nu se spun despre Serena Williams?), dar gimnastica are, parcă, cea mai perversă combinație de standarde corporale sexiste și exerciții dement de grele, distrugătoare de oase.

ana porgras
O gimnastă româncă feminină și elegantă, strălucind de fericire și sănătate cu o medalie la gât.

Și ce-i cu costumele alea? Din ce-am văzut prin imagini de la antrenamente, fetele, ca și băieții, se antrenează mai degrabă în niște pantalonași scurți. În concursul propriu-zis, însă, evoluează în spielhosene mai decupate și decât costumele de baie de la volei pe plajă (care cică-s atracția vizuală numero uno pentru masculi la olimpiadă). N-au cum să fie mai comode pentru sport decât pantalonașii, mă îndoiesc că vreo muiere din istorie a găsit vreodată că niște chiloți din plastic strâmți și superdecupați sunt comozi în vreun fel. Și-atunci, repet, ce-i cu costumele alea? Le fac picioarele să pară mai lungi, zice lumea pe net (și iar ajungem la standardele de feminitate stupide și misogine). Citii și că unele gimnaste se dau cu fixativ (!!!!) ca să nu le intre spielhosenul în fund. Un costum absurd, deci, croit de-a-n pulea cu scopul lui. Sau, mă rog, dacă scopul e ca niște adulți să aibă cât mai mult acces vizual la părțile intime ale unor minore și simultan să pară totuși serioși și respectabili, ba să le mai dea și note minorelor pentru prestație, presupun că scopul e totuși îndeplinit. Sincer, mă mir că nu-s mai multe scandaluri de pedofilie în gimnastică. Apropo, cică dacă porți chiloți pe dedesubt și ți se văd, primești penalizare la exercițiu. Mens sana in corpore sano, ce pot să zic.

Cât despre bătăi și alte abuzuri, mi-a adus cineva din țară cartea Mariei Olaru, din care am aflat următoarele:

1.Maria Olaru nu prea le are cu scrisul, și ar fi beneficiat enorm de pe urma unui ghost writer (pe viitor, îmi ofer serviciile. Contactați-mă, gimnaste dornice de confesiuni!)

2. Maria Olaru nu poate să o sufere pe Mariana Bitang. Cartea începe cu dezvăluirea că numele complet al Mariei Olaru este Mariana, dar nu i-a plăcut numele ăsta niciodată. Probabil am avut o premoniție, zice Maria Olaru, făcându-ne cu ochiul. În capitolele ce urmează, aflăm nu numai că Mariana Bitang e o persoană nasoală, dar ori de câte ori altă persoană din viața Mariei se remarcă prin calități pozitive, autoarea accentuează complimentele printr-o comparație cu Mariana Bitang, pentru contrast. Dacă Mariana Bitang ar fi o friptură apetisantă, Maria Olaru ar deveni vegană, cred. Dacă Mariana Bitang ar fi o insectă, Maria Olaru ar zdrobi-o sub călcâiul unor pantofi platformă precum ăia pe care-i purta formația Andre. Dacă Mariana Bitang ar ține cu FC Barcelona, Maria Olaru și-ar tatua pe umăr „Real Madrid forever”.

3. Pe parcursul carierei de gimnastă, Maria Olaru a fost bătută, jignită, umilită, înfometată, lăsată în plata Domnului când era rănită (până a ajuns în pragul septicemiei), și ignorată când s-a plâns de tratamentele menționate mai sus.

Punctul 3 a stârnit vâlvă în presă când s-a lansat cartea, dar sincer, e stupid că mai are cineva tupeul să se mire sau să se îndoiască. Evident că gimnastica românească e un lagăr de abuzuri și o treabă criminală uneori la propriu, nu doar hiperbolic. Niște copii din familii sărace, izolați de lume de o instituție ridicată la rang de monument național, la cheremul unor adulți al căror scop e să îi convingă prin orice mijloace să facă tumbe împotriva naturii, întru succes într-un sport care fetișizează minorele anorexice. Toate astea într-o țară unde nici cultura, nici legislația nu oferă nici o apărare celor mici și slabi. Cum zice americanu’, what could go wrong?

Am știut cu toții dintotdeauna că gimnastica e oribilă în general și că a noastră, în special, e și mai oribilă decât a altora, dar pe spinarea altuia și o sută de bice sunt puține. E pentru patrie, dom’le! Eram și noi cei mai buni la ceva, orice sacrificiu merită. Sacrificiul altora, bineînțeles, ăla e cel mai bun, că așa e-n patriotism. Iar când sacrificiul e al unor fete bătute, apăi chiar că se potrivește, e reprezentativ pentru tradițiile țării noastre. Nasol nu e că-i așa, nasol e că se află, s-a spart buba și ne strică distracția.

Ar trebui, de fapt, să ne bucurăm că se duce dracului gimnastica. Apropo, întotdeauna am fost de părere că patriotismul, mai ales ăsta de la distanță, e refugiul oamenilor mediocri și cam tăntălăi- dacă nu te remarci prin nimic pe cont propriu, simți mai abitir nevoia să se remarce alții care s-au născut în același teritoriu delimitat arbitrar ca și tine, ca să ai și tu un rost în viață.

Hai Cătălina!

52 de gânduri despre “Țukahara echer

  1. Buna ziua,

    Comentariul dvs mi se pare just pana la un anumit punct. Ca toate celelalte sporturi, si gimnastica are partile ei urate, dar de aici si pana la a denigra o ramura sportiva e foarte mult! Ati dat exemplul unei sportive extraordinare, dar contraexemplul altor gimnaste de top care ii apara si isi apreciaza antrenorii nu! Nu odata s-a intamplat ca gimnaste care s-au lasat de sport s-au reapucat si au preferat sa vina la aceeasi „antrenori criminali” stiind ca ei le vor ajuta sa isi indeplineasca niste vise. Cred ca veti gasi destule nume care sa completeze aceasta lista. Si o intrebare, preferati actualele incercari de „ocrotire si handicapare” a copiiilor? Aceste metode moderne prin care copiii sunt ocrotiti excesiv ii ajuta ca atunci cand ajung la maturitate sa se loveasca de niste piedicii enorme. Nu sunt pro bataie, dar nici giugiuleala excesiva.
    In legatura cu echipamentul de concurs, aveti doar partial dreptatre. Gimnastica si toate celelalte sporturi sunt specacole, iar ca orice show, mediatizarea ii permite sa traiasca. Din acest punct de vedere aveti dreptate, se promoveaza, sa-i spunem, o perversitate, dar pe de alta parte, in ceea ce priveste pantalonasii de care vorbeati, acestia pot fi extrem de incomozi. Ganditi-va doar daca: se strange prea tare ariciul sau siretul, se lasa moale si se desface in concurs
    , se agata de barna sau de alt aparat etc. Da, la baieti vedeti pantalonasi, insa singur ati observate faptul ca ei au altfel de exrecitii.
    De aici insa si pana la a spune „bine ca moare gimnastica romaneasca” e prea mult. Mai bine le intrebati pe gimnaste, inclusiv pe Maria Olaru, ce parere au despre acest colaps al sportului pe care il/l-au practicat. Eu, ca fost sportiv (nu gimnast) as prefera sa imi vad copiii cu mici vanatai, dar sanatosi si pregatiti sa dea cu capul „de viata”, decat obezi si incruntati in fata unui ecran in incercarea de a fugi de realitate si a se refugia in lumea Pokemonilor sau a altor figuri SF..
    Domnule/Doamna, sanatate si DA! Bafta Catalina!

    1. O, Doamne, cât detest snobăreala asta față de Pokemon Go pe care o afișează acuma toți adulții înăcriți.

      Uite ce e. Pokemon Go e o chestie OK. Unii oameni se simt bine jucând jocul ăsta. Nu face rău nimănui. Dacă ție nu-ți place, și asta e OK, dar nu te obligă nimeni să joci. Eu n-am smartphone și nu mă joc Pokemon Go atât din acest motiv cât și pentru că n-am fost niciodată fan Pokemon, dar nici nu-mi pierd vremea făcând pe deșteapta cu ăia care joacă. E o chestie care nu exista când eram eu copil și le place copiilor de acum, treaba lor. Gizăs, ce enervante sunt căcaturile de tip „pe vremea mea era mai bine, tinerii erau mai disciplinați și florile mai parfumate”.

      Stai calm, în România cel puțin, nu există pericolul de giugiuleală excesivă a generației tinere, chiar dimpotrivă. Statistici oficiale zic că 60% dintre părinți își bat copiii, și ăștia-s numai ăia care recunosc.

  2. Ca să vedem că se-ntâmplă și la case mai mari- McKayla Maroney povestește cum a fost înfometată, traumatizată (ăsta e cuvântu’ folosit de ea), obligată să ignore o problemă de sănătate gravă etc. în mirifica echipă a Americii, land of the free:

    Și, sigur, îi place gimnastica și și-ar fi dorit să revină. Dar probabil și-ar fi dorit și să fie tratată mai acătării. Vai, o, vai, să nu ocrotim excesiv copiii!

  3. Vai, Nadia, ce-o zis băiatul ăla acolo, si ce-ai înțeles tu… Ca sportiv „ți-o faci cu mâna ta”, cine acceptă un anume stil de antrenament, indiferent cum o fi ăla, nu se va plânge niciodată de tratamentul antrenorilor si nici de acele mici detalii legate de chiloți, etc., ca nu ne victimizăm. Dar e mișto să bați câmpii de pe margine, să îți oferi părerile publicului larg mozolind pe X si Y, poate poate se lasa cu un like cu diezJO.

    P.S.: pokemonăreala e chiar nasoală, oamenii cu creier au votat.

    1. Sigur, copiii care încep un sport de la 5-6 ani și-o fac cu mâna lor, ei „acceptă”, ca și cum ar avea încotro, ca și cum un copil de 6 ani are vreun drept să ia decizii pentru propria viață. Și e OK să te bată și să te înjure antrenorii, să te înfometeze, să te lase să ți se infecteze piciorul, e OK, formează caracterul, să nu ne victimizăm.

      Bă oameni buni, voi vă auziți ce spuneți?

  4. Nu, Nadia, cred că cei de pe margine aud doar ce vor. Nu toți suntem înfometați, nu toți suntem bătuți, subminați, jigniți, abuzați fizic sau psihic în nici o măsură. Exagerarea câtorva adusă în prim plan de media și promovată de cei ca tine, cei care își dau cu părerea despre ce nu au habar, explodează foarte fain. Și da, dacă un copil de 10 ani se satură de sport, are suficiente metode să renunțe, cu tot cu coroana de lauri.
    Dacă ai încercat să fii ironică, mai încearcă, nu ți-a ieșit. Același sfat pentru criticismul tău mega haios (suficient de evidentă ironia, sper).

    La mai multe subiecte cu haz, succes la trafic web.

    1. Carevasăzică tu ai făcut sport de performanță și a fost mișto? Super, te felicit, dar asta nu-ți dă dreptul să zici că ăia care au avut o experiență mai puțin mișto exagerează. În orice domeniu (și mai ales în România, și mai ales când făptașii au prestigiu și statut social) tendința e spre mușamalizarea abuzurilor, pupincurism și reducerea la tăcere a celor care îndrăznesc să spună adevărul. Nu e o chestie specifică sportului, de altfel. Am trăit și eu treaba asta în alte situații, nu e nevoie să fac gimnastică ca să înțeleg că scoaterea la iveală a unor chestii nasoale comise de cei puternici nu e niciodată întâmpinată cu simpatie. E nevoie de curaj, de-aia, mă scuzi, am s-o cred mai întâi pe Olaru, sau pe Maroney, sau pe Melita Ruhn când a povestit cum i-au scos piciorul din gips ca s-o trimită la sărituri, tocmai pentru că reacția generală la dezvăluirile lor e atât de ostilă.

  5. Sportul nu-i pentru toată lumea, nici de făcut, nici de văzut, cu atât mai puțin de comentat.
    Bate calul să priceapă iapa, da’ tu de fapt n-ai înțeles nimic. Nu-i bai.

    1. E, hai, acu doar nu-mi trebuie medalie olimpică ca să înțeleg că e de căcat să bați și să înfometezi niște copii, și că existența unui număr mare de asemenea cazuri aruncă o umbră nasoală asupra sportului în sine. Pe principiul ăsta aș putea și eu să zic că părerea ta e invalidă, pe motiv de cognitive bias, ești înclinată să aperi irațional de energic o chestie în care ești implicată și care ți-a oferit satisfacție emoțională.

      Dar nu zic treaba asta pentru că nici măcar nu știu dacă ești pe bune sportivă. It’s the Internet. Toți suntem doar niște păreriști până la proba contrarie.

  6. Oh well, ai dreptate, m-ai prins, eu sunt copilul ăla care la 14 ani a vrut gagicăreală și s-a lăsat de sport. Mai mult decât atât, aici doar se bat câmpii, ostentativ chiar, între păreriști fie vorba, că doar suntem tari in tastaturi. Iar „irațional de energic” e…exagerarea (aia de care vorbeam eu mai devreme da’ n-ai prins-o matale) din partea celor de pe margine, outsider’ish așa.

    1. Bine, dom’le, m-ai convins, n-o să-mi mai dau cu părerea în veci despre chestii pe care nu le-am făcut și eu timp de cel puțin zece ani de cel puțin trei ori pe zi. Outsiderii să tacă scriind zi de zi pe foaie, fiindcă totul în sport se bazează pe coaie, cum ar zice niște artiști naționali.

      Așadar, de acum, va fi un blog despre băut apă. Și toate celelalte bloguri din lume îmi vor urma exemplul.😀

  7. Of, iar exagerezi. Din motive de humanoizi, femei, perspective și ideologii diferite (accent mai mult pe „femei”), n-om pica noi pe aceeași bubă neam. Eu nu știu să scriu (jurnalistic vorbind, evident), dar asta nu m-a împiedicat să fiu particip în ale semeseurilor.

    Și hai, lasă asta, că nu ne iese socializarea azi, uite una mișto, tot cu diezJO:
    http://9gag.com/tv/p/aYLgv3/beach-volleyball-butt-slaps?ref=fbl9

  8. Cand o sa intelegi ca in general viata e de cacat, fie ca esti copil, femeie, caine, barbat sau pom, nu o sa te mai revolti asa de usor. Mie acum doua zile un medic xenofob a incercat sa imi indrepte un deget fracturat la urgente, fara anestezie si fara succes, timp de un sfert de ora. Asta e numai un exemplu. Undeva in lumea asta exact cand scriu eu asta un copil e batut, omorat sau abuzat. Si un caine. Si se pare ca Botnariu isi cam rupeau copii cu bataia, asa ca nu inteleg de ce i-a dat statul norvegian inapoi.

    1. Am inteles ca au primit copiii inapoi momentan, dar sunt pusi sub urmarire penala. In orice caz ii sustine o secta extrem de agresiva si bine „conectata”, nu m-as mira sa le iasa cum vor ei.

  9. Am citit o chestie pe net care se potriveste cu ce zici tu in articol: daca au invins suntem „noi”, daca au pierdut sunt „ele”. Noi suntem uniti numai la bine, daca pui de un gratar sau party ai putea strange cateva milioane de romani. Nu si la un protest sau fereasca sfantul, la o revolutie. Imi place mult Simona Halep, imi aduce aminte de Taz, diavolul tasmanian. Mica si rea. Am urat-o o singura data, atunci cand si-a taiat sanii dar am trecut si peste asta cumva. Nu are o statura, un fizic, care sa o avantajeze in tenis si asta face performantele ei cu mult mai valoroase.

    1. Adevărul e că a fost o nesimțire din partea Simonei Halep să-și facă operația aia pentru confortul propriu și să nu se gândească la toți Gogu din fața televizorului care preferă femeile cu țâțe mari. Totuși, apreciez că ai inima mare și ai iertat-o😀

      Halep e o jucătoare foarte bună, dar nici dacă ar fi avut la fel de multe titluri ca Serena Williams n-ar fi fost suficient ca să-i mulțumească pe Criticii Români de Canapea, dintre care majoritatea nici nu știau dacă tenisul se joacă pe uscat sau pe apă înainte să devină o româncă superstar.

  10. Ce urat mi se pare cand vine cineva si zice „bai,eram copil, m-au batut, m-au lasat aproape sa mor; nici parintilor, nici antrenorilor nu le pasa de sanatatea mea”, si media si lumea de pe net zice „Da, dar uite ce sportiva mare te-ai facut! A fost spre binele tau”. Cica daca nu iti place, ce se nu pleci? Pai unde sa plece copilul ala de 12,13,14 ani? Unde sa se duca, cui sa se planga? Ca si cand se duce la politie sau la asistenta sociala, o aduc inapoi acasa. Dar a luat medalie de aur pentru tara asta de nimic, ce mai conteaza,nu?

    1. Da, departe de a fi copiii prea cocoloșiți, mi s-a părut mereu că în România ce-i scandalizează mai abitir pe oameni e un copil care îndrăznește să aibă o viață liniștită și fără violență. Pe mine nu m-au bătut ai mei, în schimb m-a luat odată la bătaie o tanti necunoscută în parc pe motiv că nu păream suficient de respectuoasă. Așa că poveștile astea despre bătaie nu impresionează pe nimeni pentru că de fapt mentalitatea generală e că așa trebuie să fie. Cum o să știe copilul că e subordonat și fără putere dacă nu e bătut?

  11. Se poate ajunge si in extrema cealalalta. In Germania exista un nr. de telefon la care pot suna copii agresati de parinti. Fata unei cunostinte a profitat de chestia asta sa isi santajeze mama. Parintii erau divortati. Daca mucoasa aia mica zice ca ai dat in ea, poti sa te juri pe ce vrei tu, si in fata detectorului de minciuni, tot te amendeaza. Femeia a avut multe probleme din cauza asta.
    Tenisul este un sport greu, am jucat o singura data tenis de camp. Pe vremea aia jucam fotbal o ora fara probleme dar la tenis intr-un sfert de ora eram cu limba scoasa.
    Ai vazut ce fizic are Serena? Cine ii poate rezista?

    1. Well, daca iti cresti copilul in halul in care te santazeaza cu politia, poate ca nu esti cel mai bun parinte din lume. Zic si eu. Adica, un copil fericit si care isi iubeste mama nu face chestia asta. Cred.

  12. Parintii mei au fost sportivi de performanta. Tata a fost antrenor. Am crescut vazand abuzuri din astea cu ochii mei. Insa, in atletism, nu e nevoie sa te infometezi, ca sa ramai mic si slab. Iar tata nu era agresiv din natura, ii batea pentru ca era convins ca altfel nu scoate performanta din ei. Cand ne uitam la olimpiade, la gimnastica, ne povestea cum erau antrenate fetele. Mi-era atat de mila de ele ca am asociat intotdeauna olimpiadele cu un lagar de concentrare. Pana la un moment dat ma convinsesem ca totusi se merita, ca fetele alea vor sa faca asta, ca sunt fericite cand castiga medalii. Pana prin clasa a treia cand am descoperit ca o colega de-a noastra facea tenis de performanta. O data am prins-o intr-o stare mai vulnerabila si ne-a povestit ca ea uraste tenisul, dar o obliga taica-sau si ca o bat si el si antrenorul. Si plangea ca a castigat nush ce competitie si ca o sa trebuiasca sa mearga mai departe sa mai participe. Peste doua zile ne-a zis ca era suparata dar de fapt ea vrea sa faca tenis in ciuda batailor. As fi crezut-o, dar nu ne zicea niciodata cand castiga ceva si nici nu parea sa fie vreodata fericita. Iar tata, cand a zis mama sa ma dea la gimnastica, s-a dus la antrenoare si i-a zis ca nu-l intereseaza sa ies gimnasta si sa ma lase in treaba mea. Antrenoarea mi-a zis ca am talent si flexibilitate si daca slabesc am sansa sa fac ceva, desi m-am apucat tarziu (la 5 ani). Eniuei, nu m-am mai dus la antrenamente si ma bucur enorm ca n-am avut genul de parinti tampiti care sa ma oblige sa trec prin asa ceva.

    1. Și eu mă bucur că ai mei n-au avut asemenea pretenții de la mine. Până la urmă, și dacă ar fi adevărat că nu se poate scoate performanță fără bătaie (lucru de care mă îndoiesc serios), ar fi tot inacceptabil. Ideea de performanță în sport e tot artificial stabilită de noi, oamenii, nu un baobab care a crescut singur de capul lui. Dacă nu se poate face performanță fără tratamente inumane, atunci poate că performanța în sine e o chestie nasoală, și trebuie să ne schimbăm standardele? Divertismentul unor cetățeni care stau în fotoliu și se uită nu merită atâta suferință.

  13. Depinde de caracter, Sali. Stiu ca suntem invatati Politische Korrektheit, ca mediul si educatia conteaza, ca sa nu se dea apa la moara jigodiilor rasiste, dar ceea ce conteaza sunt numai genele. Stiu oameni care nu pot fi „educati” cu nici o metoda, chiar la mine in familie. Daca te nasti intr-un fel, mediul si educatia te schimba in mica masura. As fi vrut sa fi mama lui fratemeu de exemplu, sunt curios ce fel de parinte ai fi fost.

  14. Dacă fratele matale era un copil nasol, e nepoliticos să-l dorești altor oameni. Fără atacuri la persoană față de alți comentatori.
    Apoi, dacă numai genele contează, tot părinții-s de vină, că doar sunt genele lor!

  15. Asta cu genele mostenite numai de la parinti e un alta minciuna ascunsa. Mostenim mai multe cred ca de la bunici si multe generatii din urma prin gene recesive. Dar cum de parintii lui Einstein si copii lui nu au fost genii? Asta e valabil pentru orice alt inventator, dictator, scriitor, artist, sportiv etc. Cum si de ce apare cateodata un Niels Bohr, Stalin sau Vicent Van Gogh nu cred ca se stie deocamdata.

  16. OMG Nadia nu stiu cum poti sa faci fata la atatia trolli si pseudo racial science-y shit. Pe mine m-ar coplesi instinctele dictatoriale. Postul bun as always, si e incredibil sa vezi ce argumente ti se aduc ‘pe la noi’, de catre oameni de varsta noastra (ca sa generalizez si eu – stand in Anglia de 8 ani, m-am obisnuit ca oamenii care intretin ganduri gen ‘ne giugiulim copiii prea mult’ sau ‘te victimizezi aiurea’ sa fie din tabara lui Nigel F., or similar, dar rareori de varsta noastra). Povestea Adrianei Giurca e absolut oripilanta (ca majoritatea fenomenelor sinistre care au fost musamalizate in anii ’90, in ceata absurda a ‘tranzitiei’) si habar nu aveam de ea. Keep it up

    1. Ce mă seacă pe mine la inimă și mă scufundă în depresie e să mă gândesc la atâtea fetițe care or fi făcut gimnastica asta a noastră cu bătăi și umilințe, dar care n-au ajuns niciodată într-o echipă olimpică și deci le-a înghițit uitarea, așa că nici dacă ar vorbi despre asta nu ar interesa pe nimeni. Câte gimnaste s-or fi retras cu sechele și oase rupte și fără glorie? Celor care au medalii li se zice să nu cârcotească, fiindcă le-a folosit bătaia, celorlalte li se spune, probabil, să nu cârcotească, fiindcă n-au dreptul din moment ce n-au câștigat nimic.

  17. Poate nu e locul sa scriu aici despre asta, asa ca nu ma supar daca nu il postezi dar macar sa il citesti. Apropo de „Nigel F.”. Am vazut aseara pe cel mai important canal de stiri din Germania un documentar de o ora desspre nenorocirile pe care le fac romanii si bulgarii in Duisburg. Cat de nenorocit sa fi ca sa aduci in prag de disperare emigranti din lumea a treia (turci, albanezi, somalezi, etc.) in asa hal incat astia sa faca demonstratie in fata primariei importiva ta? Am fost in cartierul ala in 2010, era foarte ok, desi plin de straini. Valul de romani si bulgari e venit din 2014 (cand s-au scos restrictiile pe piata muncii) datorita ajutoarelor sociale, acum in numai 2 ani pur si simplu seamana cu cea mai jegoasa zona din Ferentari. Munti de gunoaie cu sobolani colcaind ziua, pe unde ma plimbam eu cu bicicleta si era numai gazon. Un turc si un croat ziceau disperati: Acum ceva ani ne amendau ca nu sortam bine gunoiul si acum astia il arunca de pe geam direct in strada! Batai zilnice in strada, mizeri, scandaluri toata noaptea, copi in strada la orice ora, furturi, 5000 de romani si bulgari au distrus un cartier in numai 2 ani si peste 1 milion de azilanti din lumea a treia nici nu se vad ca sunt aici macar. Mi-a venit sa intru in pamant de rusine, acum il inteleg oarecum pe Nigel sau pe cei din AfD. Pentru romanii care se plang de „invazia” siriana: amaratii aia de azilanti sunt foarte civilizati pe langa compatriotii nostri si sunt de 10 ori mai multi. Si cacatul de documentar a fost dat si in prime time, sa nu il rateze cumva cineva. Si ca sa fie cutitul si mai bine infipt, dupa aia au dat un reportaj despre ce bine se integreaza sirienii in firmele germane si ce muncitori sunt, asta in timp ce nea Costel din Bucuresti, de meserie electrician, zicea ca el nu poate sa lucreze ca e prea batran sa invete germana (avea vreo 50 de ani) dar nu o duce rau ca e cu copii si are si nepoti, asa ca primesc destui bani de la stat. Asa ca Nigel nu e asa de condamnat.

    1. Cine a făcut documentarul ăla? Cu ce se ocupă canalul ăla în general, care e agenda lui politică? Ce fac alte instituții de presă legat de aceeași temă? Care e contextul socio-politic în care se petrece acțiunea? Întrebări importante care trebuie puse întotdeauna în asemenea situații. Și tu ești un român în Germania, de ce crezi că nu face nimeni un documentar despre tine?

      1. Pentru ca eu nu fac rating. Tabloidele englezesti au scos UK din EU nu pentru ca au avut neaparat ordine in acest sens ci pentru ca atunci sa injuri UE era la moda si facea ca ziarul sa se vanda.
        In reportaj nu au mintit sau exagerat cu nimic, spre deosebire de Skynews. Aici daca un post TV isi pierde credibilitatea, isi poate pune linistit lacatul pe poarta. Daca l-ai mintit pe neamt e ca si cum nu ai mai exista. Cel mult pot sa exagereze cu reportajele despre un anumit subiect, adica sa jongleze la ponderea lui in grila de programe sau la ora difuzarii. Acum se vrea sa se arate ca si „alti” straini fac rele, crestini si europeni, nu numai musulmanii.
        Nu se vorbeste numai de romani sau bulgari, sunt zeci de emisiuni despre polonezii care fura masini de exemplu, si pe buna dreptatw, numarul de masini germane furate de ei e imens. Am vazut un proprietar german de dubita care avea montat GPS de urmarire si care zicea ca in ultimii ani i-au furat-o de 4 ori. Mereu a gasit-o in Polonia. Vecinul meu Pavel mi-a zis acelasi lucru: De ce nu fac o emisiune despre mine? (a zis kurva dupa fiecare cuvant), la care eu i-am adus aminte ca lucreaza la negru si e mereu mort de beat, asa ca nu ar fi o idee buna.
        Sa iti spun sincer, la ce fac majoritatea romanilor veniti in ultimul timp pe aici, nu m-ar mira sa ne extermine in curand ca pe evrei. Si suntem norocosi ca nu se zice tot si nu foarte des. Oricum eu zic ca sunt din Siebenburgen, orasul Kronstadt si cum sunt si blond ma considera un fiu ratacit de-al lor din Transilvania. Ce parere ai de scandalul cu armele si vanatorii maghiari din Ardeal?

      2. Buna, Nadia.
        Nu stiu daca asta e exact documentarul pe care l-a vazut Sorin, insa imaginile vorbesc de la sine. http://www.spiegel.de/video/duisburg-marxloh-versinkt-im-chaos-video-1697245.html
        As vrea sa pot spune ca asta e o facatura tip poverty porn, dar chiar asta-i realitatea. Cartierul ala e renumit in zona din cauza asta. Am fost in mai multe zone din Duisburg si se vede diferenta intre cartierele de emigranti si cele predominant germane, ca sa le zicem asa. Am o prietena care a locuit intr-un alt cartier ceva mai light fata de Maxloh vreo cativa ani si si ea, romanca fiind, s-a plans de multe ori pe tema mizeriei si a haosului provocat de anumiti conationali si vecini de-ai nostri.
        Mie personal nu imi este rusine cand vad astfel de chestii, pentru ca nu e vina mea ca unii oameni sunt needucati, dar tot nu pot spune ca imi pica bine. M-am uitat la tot video-ul si nicaieri nu se pomeneste etnia acestor oameni, lucru care mi se pare pana urma urmei irelevant, din moment ce sunt cetateni ai Romaniei.
        De ce ii arata pe oamenii astia si nu pe altii? Pentru ca asta e o problema care afecteaza grav o comunitate, de la mizerie, la pretul locuintelor (cum sa ajungi sa nu-ti dea nimeni mai mult de 8000€ pe un apartament?!), la cum le merg afacerile.
        Romanii si bulgarii obisnuiti, care muncesc si nu fac probleme, nu ies in evidenta atat de usor. Totusi, am citit prin presa germana si articole despre exodul personalului medical din tara noastra si alte lucruri asemanatoare, deci nu-i totul numai de rau.

      3. @Sorin: Mi se pare păgubos să fetișizezi stereotipuri naționale („dacă l-ai mințit pe neamț e ca și cum nu ai mai exista”, hahahaha), și nițeluș trist și penibil să te pretinzi ce nu ești, dar până la urmă e treaba ta. Totuși, să înțeleg că ești de părere că evreii au fost exterminați pentru că făceau ei ceva ca să merite, sau că exterminarea e un răspuns rezonabil la aruncatul gunoaielor pe stradă? P.S. Am zis mai jos ce părere am de tărășenia cu SkyNews.

        @Roxana: N-am zis că-i făcătură, doar că, la fel ca în cazul celebrului Romanians are coming de pe Channel 4, ar trebui să fim extrem de naivi să ne imaginăm că reportajul n-are agendă politică sau timing strategic. Nenea Stuart Ramsay la SkyNews a comis o falsificare caraghioasă și stupidă a la Wag the Dog, dar manipularea în presă se face, de fapt, mult mai subtil în majoritatea timpului.

  18. Absolut corect, si ma gandesc ca in anii 90s, proaspat iesiti din comunism cu profii aia de stil vechi (ma gandesc ca s-au mai schimbat, fiind atatea NGO-uri si initiative pt chestii din astea), cat de traumatizant era sa mergi la un curs si ca si copil amator – pai am facut eu 1 an de balet (nu aveam nicio aptitudine, era literally ca sa ma scoata parintii din casa) si am ramas cu amintirea distanta a unei femei seci si nemiloasa, gen – daca asa era la nivelul de joaca, ma gandesc ca cu cat mai sus urci si cu cat mai mult timp si bani ar fi fost investiti in tine ca si gimnasta sau whatever, cu atat mai rau ar fi fost. Subiectul ar fi interesant pt o cercetare etnografica ceva (daca ar fi fonduri pt asta, poate si fondatorii cred ca ne victimizam prea mult, nu stiu).

    1. Îîîîîh. Departe de mine tendința de a apăra România în mod patriotic reflex, dar reportajul ăla e atât de evident nu doar o făcătură, ci o făcătură proastă, încât singura reacție posibilă e asta: http://i.imgur.com/iWKad22.jpg

      Nenea ăla care aruncă pușca în iarbă ca să arate cât e de durabilă! Traficanții de arme mafioți care stau drepți cu brațele încrucișate în fundal în timp ce Ramsay își face stand-upul! „Iată, chestii ilegale îngrijorătoare se întâmplă în Europa! Acești oameni vând arme teroriștilor!” Iar ăia se îmbățoșează mândri: „da, dom’le, noi suntem. Filmați-ne.” Ar fi amuzant dacă n-ar fi trist.

  19. Daca zic numele german al zonei de unde provin si numele german al orasului (Brasovul si Ardealul au si un nume german si unul maghiar, de fapt numele romanesc e derivat din cel maghiar Brassó/Erdély) nu pretind ca sunt altceva. Ma consider roman si am recunoscut asta mereu, desi nu toti stramosii mei au fost romani. Cand ma intalnesc cu un ungur (locuitor al Ungariei, ca multi le zic unguri la toti maghiarii), ii zic ca sunt din Brassó/Erdély de exemplu. E greu de inteles pentru un roman din alta zona.
    Nu am zis ca exterminarea evreilor ar fi ceva bun, sau exterminarea in general, hai sa nu zicem lucruri la suparare. Cand vine vorba sa ma jignesti cred ca poti gasi ceva mai inteligent de atat.
    In Germania conteaza enorm prestigiul unui om sau al unei televiziuni/marci/institutii/politician etc. Mult mai mult ca in alte tari. Poate doar Japonia sa aiba asa un cult pentru onoare. Daca ai mintit o singura data, chiar si ceva inofensiv, ti-ai pierdut credibilitatea si asta e greu de reparat. Vezi cazul VW. Un politician care a plagiat sau un angajat care a mintit in CV isi da demisia sau e dat afara de exemplu.
    @Roxana, exact ala e reportajul. L-am vazut pe N24 si cred ca a mai fost difuzat mai demult si pe n-tv. Nu etnia e problema, ca la noi e o moda sa dam vina pe altii. Daca iti povestesc ce faceau colegii mei romani 100% acum cativa ani prin Duisburg (stateam in Krefeld dar de fapt dar tot aia e), nu o sa iti vina sa crezi. Si erau angajati la firma germana, deci nu mureau de foame. Dar asta cu tiganii care ne strica imaginea e boala veche, mereu sunt altii de vina.

    1. Io nu am nici o intenție să te jignesc, tu ziceai mai sus că n-ar fi de mirare să ne bage și pe noi în lagăre la cât suntem de nasoi.😀 Presupun că era o glumă, dar serios acu, nu e o crimă capitală să fii sărac și/sau needucat. Acu na, ce vrei să facem cu oamenii ăștia? Era mai bine când eram închiși în blocul sovietic, măcar nu aflau străinii că în România e așa?

      1. Nadia, au fost omorati oameni pentru mai putin atat. Strabunicii mei au fost omorati tocmai pentru ca erau bogati si educati. De fapt unul a murit la canal si celalat a trait toata viata in mizerie, tot din cauza la comunisti, asta dupa ce scapase la mustata sa fie omorat de legionari (l-a salvat un vecin, tot legionar). Copii lor au fost toata viata haituiti si persecutati.

    1. Am citit alaltaieri ce a scris Catalina Ponor si mi-a ramas in cap fraza asta: ‘care se tot chinuia cu spatele asta al meu cu hernii si fisuri pe inele, sa mai scoată din durere si sa ma lase sa lucrez.’, de fapt conceptul de hernii, plural… Cati oameni pot spune ca au facut astfel de sarcrificii pentru cariera lor sau pentru tara (ca lumea o critica pentru ca n-ar fi patrioata)? Cand un om munceste la modul asta ca sa faca performanta, chiar trebuie sa n-ai pic de empatie sau intelegere, ca sa-l critici ca n-a castigat.
      Nu am mai apucat sa iti spun, dar articolul tau mi se pare foarte bine scris si documentat. Apreciez ca ai postat o opinie informata si ai aratat compasiune pentru acesti oameni. Le spun oameni, pentru ca asta sunt sunt in primul rand, oameni care au nevoie de intelegere si incurajare, nu de batai si infometare. Statul de sportiv nu le da unda verde antrenorilor si parintilor la astfel de barbarii; nu cu pumnul se motiveaza un om. Si nu le da dreptul nici spectatorilor sau comentatorilor de pe net sa le faca albie de porci pentru ca n-au castigat nu-stiu-cate medalii. Cand medaliile se castiga deschizand televizor o data la 4 ani la olimpiada, e foarte usor sa te plangi ca ‘de ce nu am luat aur?’.

  20. Haha, makes total sense, nici nu vazusem video-ul sincer, am intrebat cam aiurea, ma uit acuma. Intre timp situatia din commenturi a escalat vad, si legea lui Godwin a fost implinita. Ma intreb daca exista vreun subiect care nu se poate lega de fascism sau SS?

  21. Ok sorry, dar upon second reading…

    Sorin:

    1. ‘emigranti din lumea a treia (turci, albanezi, somalezi, etc.)’ – Turcia si Albania nu sunt in lumea a treia deloc, termen care oricum denota o perspectiva asupra lumii circa Bretton Woods Institutions la un 1947, asa. Si ce e cu distinctia asta falsa intre emigrantii non-UE si cei UE? Ce surprinzator ca aia ‘mai de jos’ sunt civilizati? WTF.

    2.’Valul de romani si bulgari e venit din 2014 (cand s-au scos restrictiile pe piata muncii) datorita ajutoarelor sociale, acum in numai 2 ani pur si simplu seamana cu cea mai jegoasa zona din Ferentari.’ – Prietene, ai vbit tu cu toti romanii care au emigrat sa afli daca s-au dus sau nu pt ajutoare sociale? De ce repeti fraza asta de tabloid ca un papagal, cand nu e pe fondul la nicio dovada? Asa s-a zis si despre romanii din UK, ia uite, vin aici sa le dea statul £50 pe saptamana si sa isi cumpere haine de la Primark – eu nu cunosc niciun roman care sa fi venit aici ptr ajutoate sociale, multi vin pt munca care odata ajunsi aici, ajunge sa fie la negru, dar aceasta fraza imbecila cum ca est europenii vin sa scurga sanul generos al Anglei e un fals. Banuiesc ca mai si crezi ca zona Ferentari arata cum arata ‘datorita oamenilor care stau in ea’. Citeste o carte despre saracie si discriminare structurala prin neglect din partea autoritatilor, si apoi discutam.

    3. ‘ii zic ca sunt din Brassó/Erdély de exemplu. E greu de inteles pentru un roman din alta zona’ – F nobil din partea ta, locuind in Ungaria ani de zile si vbind maghiara iti pot zice ca acest exemplu frivol de compasiune etnica e echivalentul la a imparti un kurtoskalacs cu un ungur si a crede ca asa se vindeca ranile trecutului, sau whatever.

    4. Romanians are coming de pe Channel 4
    Am lucrat la documentar, Channel 4 a facut outsourcing unei firme de productii numita KEO Films – desi agenda a fost stabilita la nivel superior de catre executives-ii Channel 4 care presupun ca au cerut continut cat mai actual/scandalos, firma de productii parea destul de clueless. Se ocupau de treburi tehnice mai mult si de strangerea ‘fixer’-ilor, care erau romani stabiliti in UK care faceau legatura intre production crew si familii ‘nenorocite’ de romani cu povesti care sa dea bine la TV. Nu am detectat multe chestii rautacioase cat am lucrat acolo ca si translator dar era multa ignoranta – am auzit cum un regizor radea de planurile unui roman in Essex sa-si faca un restaurant pe nume Tarancuta. Dar da, multa ignoranta, si am vazut un fisier cu requirements pt filming crew inainte sa zboare in RO, enumerau diverse vaccine (fisierul era of course pregatit de o firma care face consultanta pentru astfel de calatorii exotice, lol), ceea ce a fost un pic…Jesus. Dar, in the grand scheme of things, documentarul a contribuit la atmosfera inflamatorie care se raspandea dupa 2014, si care i-a oferit mai multa media exposure lui Nigel (nu cred ca Nigel e evil incarnate, dar mi-ar tbui cateva ore sa scriu pe tema asta si deja e freakish acest comment). Privind inapoi m-am gandit ca poate imi pare rau ca am lucrat la el, dar eram studenta si platea bine (si nu am avut acces la rezultatul final, fireste, doar la clipuri izolate), si mi-am facut my bit incercand sa traduc diverse injuraturi (manca-i-as pizda, a highlight) intr-un mod na..oarecum civilizat?

    Bine hai ca s-a dus pauza mea de masa. Am ajuns internet warrior.

    1. E foarte ușor să ajungi Internet warrior😀

      O fi offtopic discuția asta despre imigranți, că pornisem de la gimnaste, dar de fapt nu e. Pentru că e despre victim blaming. Copiii bătuți merită să fie bătuți pentru că au făcut ei ceva, altminteri nu sunt cuminți și le prinde bine. Bătăușii au motive întemeiate. Imigranții merită să fie urâți și tratați cu curul pentru că sunt săraci, murdari, gălăgioși, au făcut ei ceva, rasiștii au motive întemeiate.

    2. 1. Daca Turcia nu e inca in Dritte Welt, sigur o sa fie in in curand, Erdogan lucreaza la asta.
      2. Stiu sigur ca majoritatea romilor din Duisburg sunt pe ajutoare sociale dintr-un raport al primariei aparut intr-un ziar local. Acolo ziceau ca numarul neasteptat de mare de cereri intr-un timp asa de scurt a dat bugetul peste cap si cereau subventii de la guvernul NRW. Nu mai faceti comparatii intre Deutschland si UK. Sunt cazuri diferite. Nu am nimic cu romii, cum incerci tu sa scoti in evidenta, pur si simplu asta este realitatea dintr-un cartier din Duisburg si/sau Bucuresti. Nu am dat verdicte, nu am spus cauze sau motive, nu am acuzat. Am prezentat o realitate. Nu este povestea emigrantilor romani, nici a celor din Deutschland si cu atat mai putin din UK, muncitori sau nu. Nu este, si vreau sa subliniez asta, o generalizare asupra romilor asa ca nu inteleg de ce te-ai atacat asa de urat. Sa fie spiritul romanesc al Besserwisser (ai apreciat ca nu am folosit Klugscheißer)?
      3. Acuma o sa ma inveti si maghiara presupun? Sau germana? Apropo, kürtőskalács e specific secuiesc, nu cred ca ai mancat asa ceva in Magyarország.

  22. ß este un S mai lungs, cand lipseste de pe tastatura se scrie „ss”. Ca in Strasse sau Straße. Substantivele se scriu cu litera mare, nu are nici o logica dar e o regula. Ii mai zice si „scharfes S”. Se aseamana cu Sz din maghiara. De ce se foloseste? Pentru ca in general S simplu se citeste Z. Te intrebi atunci de ce nu Z de la bun inceput? De ce Siemens si nu Ziemens? Pentru ca Z se citeste de obicei Tz, nu am diacritice romanesti dar e ca in tzuica de exemplu. La toate aceste reguli exista cateva sute de exceptii. Pentru fiecare regula. Sunt reguli unde exceptiile sunt asa de multe ca nu inteleg de ce mai e regula. E pe Youtube un canal numit DfE, Deutsch für Euch, unde Katja explica frumos si simplu limba germana. Cursul e in engleza.

  23. Merci de rasp Sorin. In Magyaroszag se vind kurtoskalacs in fatza la Tesco si la mai toate strandurile si parcurile de distractie daca vrei sa fim pedanti.🙂
    Urasc expresia ‘a se ataca’, mai ales ca in ultimii ani o aud adresata mai mult fetelor. Daca m-am atacat e pt ca afirmatiile precum cele din comment accelereaza sentimentul antipopulist de dreapta din Europa. Habar n-aveam ce e Biesserweisser, am dat acum un google – merci. Culmea e ca folosind un cuvant obscur nu stiu care dintre noi pare aia, in fine nu vb germana deci merci ca te-ai abtinut de la klugscheisser? Cred? Asta cu ‘am prezentat o realitate’ ca pretext ca Nigel nu e asa rau am mai auzit-o. In fine, fiecare cu ale lui.

  24. Totusi raman amuzata in continuare ca imi zici ce crezi ca am mancat intr-o tara in care am crescut. Daca mai exista vreun dubiu asupra mansplaining-ului, look no further.

  25. Aici e internet, imi poti spune ca ai crescut in Italia si locuiesti in Franta si tu de fapt sa imi scrii toate astea din Barlad sau Tecuci. Nu am cum sa te verific, sunt chestii pe care le poti cauta pe Google. Incearca sa inveti ceea ce cheama ironie. E adevarat ca sarcasmul reiese greu dintr-un text scris. Expresia „a te ataca” am folosit-o intr-un mod gresit, e un pic cam golaneasca. Nu am vrut sa te jignesc. Nu sunt misogin, urasc femeile si barbatii in mod egal.
    As fi curios sa traiesc intr-o lume paralela, opusa acesteia. O lume unde britanicii si germanii sunt veniti la lucru in Romania. Sunt curios cum ar gandi acesti romani care acum lucreaza in strainatate si se plang de discriminare, in acest univers fictiv. Ce declaratii patriotice ar face ei, cati Dani Purici ar rasari dintre ei. Tarisoara noastra, umpluta de venetici! Catavencu in „O scrisoare pierduta”, Actul III, Scena V. Dan Puric, Mircea Badea, Gadea, stransi in platou la A3. Cu ce ura s-ar arunca ei asupra strainilor veniti sa le fure locurile de munca!
    S-a plus problema sa vina cativa amarati de sirieni ca azilanti si toata tara a facut spume la gura. Noi care am umplut lumea de emigranti. Se pare ca judecam cu masura dubla. Nu vrem emigranti la noi in tara si in acelasi timp nu vrem nici sa fim discriminati in alte tari. Ei bine Karma nu lucreaza asa.
    Ar fi tu Georgiana, un fel de Nigel roman in universul meu fictiv? Sau tu Nadia, ai scrie pe acest blog cum nu mai poti iesi in weekend din casa datorita betivanilor de irlandezi? Tare as fi curios.

Comentariile sunt închise.