Să moară și capra vecinului

orphan-black
Cine nu se uită încă la Orphan Black trebuie să se uite de-acum încolo. Ăl mai mișto serial, Buffy a generației actuale.

Axiomă:  cu cât îți ard ficații mai aprig să le impui altora o viață fix ca a ta, cu atât e mai probabil ca viața ta să fie complet de căcat.

Nu de alta, dar dacă alții au o viață mai mișto ca a ta făcând ceva complet diferit, înseamnă că poate și tu ai fi avut alte opțiuni, că nu ești pe Unica și Adevărata Cale. Poate ai greșit pe undeva, poate normele pe care le respecți n-au dreptate absolută, poate chestiile în care crezi nu sunt dincolo de orice îndoială. Și asta ar fi o revelație oribilă. Ce dracu’ să faci acuma, să recunoști că Unica și Adevărata Cale te-a păcălit și că la tine a rezultat într-o viață de căcat? Să începi să te îndoiești: dacă și alții sunt la fel de ipocriți ca tine, dacă și ei se prefac, dacă Unica și Adevărata Cale e pe de-a-ntregul o tâmpenie? Nu, nu se poate așa ceva, ți se face creierul spaghetă, ți se prăbușește toată existența. Așa că îți rămân numai două chestii de făcut: 1. să perpetuezi minciuna și să-i convingi și tu pe alții că Unica și Adevărata Cale e Unică și Adevărată. Cu cât sunt mai mulți nefericiți în jurul tău, cu atât îți validează convingerea că nefericirea ta n-a fost degeaba. Aparențele trebuie păstrate, zâmbiți, vă rog! 2. să-i zdrobești pe ăia care deviază și strică poza de grup.

N-am nici cea mai mică îndoială că cei trei milioane de tăntălăi care au semnat petiția națională românească pentru APĂRAREA FAMILIEI TRADIȚIONALE au avut și au niște vieți complet de căcat. Asta nu înseamnă, desigur, că toți oamenii cu vieți de căcat sunt niște habotnici idioți. Până la urmă nefericirea/nemulțumirea/frustrarea sunt stări de largă răspândire și oarecum naturale la specia umană (eu însămi sunt predispusă la melancolie și anxietate chiar și când îmi merge bine), iar mulți indivizi au vieți de căcat tocmai din cauza habotnicilor idioți sau a altor factori externi, sărăcie, nu sunt vremurile supt om ci viceversa, etcetera. Ce vreau să zic însă e că n-am cunoscut niciodată un cuplu care se-nțelege OK și pe care să-i frece grija cu cine se freacă alții. N-am întâlnit pe nimeni care să se căsătorească de drag și nu de gura lumii și pe care să-l mănânce în fund cu cine și dacă se căsătorește altcineva. În schimb, știu neveste pe care soții le dădeau cu capul de calorifer și care erau scandalizate că maică-mea e divorțată. Știu mame cu nervii ghem, care mai aveau puțin și-și azvârleau copiii pe geam, și care dădeau sentințe cum că femeile care nu fac pui vii sunt niște ratate. Am cunoscut oameni care-și toceau măselele scrâșnind din dinți de mult ce-și urau munca și care recomandau altora să urmeze aceeași carieră. Dintre oamenii credincioși pe care i-am întâlnit, ăia care cred că religia lor îi face mai fericiți nu mi-au ținut niciodată morală; în schimb, am primit enșpe predici de la cetățeni reprimați, ținuți sub stindardul măreței lor credințe numai de frica Iadului sau a morții.

Cei trei milioane de semnatari ai petiției lui pește prăjit au dreptate că FAMILIA TRADIȚIONALĂ se împuținează. Nu din cauză că există oameni gay, ăia au existat dintotdeauna și vor exista întotdeauna în procent constant, și nu-s contagioși. Pericolul e ideea că ai dreptul să-ți dorești să-ți placă viața ta, că nu e musai să faci ce face toată lumea. Asta e într-adevăr o amenințare pentru FAMILIA TRADIȚIONALĂ, care se bazează pe căsătorii impuse social sau chiar cu forța, din care nu ieși decât mort și în care te împuiezi cât te duce biologia fie că vrei, fie că nu. „Familia tradițională” e doar o unealtă de perpetuare a speciei, n-o interesează starea de spirit a ălora care o alcătuiesc, atâta timp cât sunt mulți, tot mai mulți. Într-o lume în care nu-s împreună decât oamenii care chiar vor să fie împreună, și-n care nu se nasc decât copii doriți, vor fi mai puține „familii tradiționale”, de ce să nu recunoaștem? E OK, o să fim OK, specia umană e departe de a fi pe cale de dispariție. Dar în cazul ăsta, toți cei care au renunțat la orice chestie vag interesantă în propria viață de dragul spiritului de turmă sau de teama colților turmei ar fi nevoiți să-și privească regretele în ochi. Și asta ar fi mult prea dureros pentru ei.

E mai simplă o misiune de impunere a conformismului de căcat asupra tuturor. Preț de o secundă, așa, îmi pare rău pentru cei trei milioane de habotnici.

Da’mi trece repede.

20 de gânduri despre “Să moară și capra vecinului

  1. Isus ne-a dat o singura lege: „Matei 19:19 (…) şi să-l iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi“, „Marcu 12:31 A doua este: «Să-l iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi». Nu există altă poruncă mai mare decât acestea“. Orice om care uraste nu este crestin. Si o Biserica care a facut o asa o petitie nu urmeaza invatatura lui Isus. Legatura BOR cu Satana este veche, dar asta e o alta discutie.

    1. Dar văd că ești foarte entuziast vizavi de originile creștinismului în ultima vreme😀
      Și mie mi se pare foarte OK Isus, problema e că ce-a zis el de bine reprezintă maxim 1% din dogma creștină. Nu că alte religii ar mai breze, sigur, chiar dimpotrivă. Măcar a noastră a început cu un hippie de treabă.

  2. Singurii care au luat atitudine impotriva gay au fost Moise si Apostolii. In perioada lor gay nu erau doar cateva cupluri care isi vedeau de treaba lor, era ceva cu mult mai violent si pervers si era practicat de majoritatea barbatilor. Asa de raspandit ca se crede ca barbatii se culca cu sotiile lor doar cand vor sa faca copii. Atat in zona Asiei Mici cat si in Grecia. De exemplu in Sodoma, cand localnicii afla ca Lot are doi barbati ca si oaspeti se duc noaptea la el la usa si il someaza sa ii scoata pe straini afara ca sa ii violeze. Lucrul asta s-a perpetuat si in Imperiul Otoman, cand turcii navaleau la noi in tara cei mai predispusi violului erau baietii tineri si nu femeile, lucru destul de trecut cu vederea in cartile de istorie. Deci in Biblie s-a luat atitudine impotriva acestor manifestari, care nu au nici o legatura cu ceea ce se intampla in ziua de astazi. Acum vreo 10 ani nimerit din greseala in Amsterdam chiar cand era parada gay si desi erau cateva mii si cam cat sifonierul, nu am avut nici cea mai mica problema. Ei bine cred ca pe vremea Apostolilor sau a lui Moise imi rupeau curul de mergeam cracanat o luna. E o alta situatie astazi impotriva careia nu trebuie sa se ia masuri. Uite un text fain pe tema asta:http://www.dailycotcodac.ro/2016/02/socrate-omul-care-a-inventat-sapiosexualii/

    1. Partea cea mai memorabilă din povestea cu imbecilul de Lot e că a oferit-o pe fii-sa la schimb și totuși e considerat un om de treabă despre care citim în Biblie. Violul: o chestie destinată femeilor în mod firesc, strigătoare la cer doar când victimele îs bărbați, pare-se.

      Oricum, mi se pare impropriu să vorbim despre o perioadă în care homosexualitatea era acceptată, când de fapt era mai degrabă acceptarea pedofiliei cu victime băieți pe lângă aia cu victime femei (că nevestele ălora erau tot niște fetișcane la căsătorie). Practic un fel de preoție catolică generalizată :)) , nu foarte relevant vizavi de parteneriate liber consimțite între adulți.

  3. Din pacate crestinismul si ce a fost inainte cultul mozaic nu dau doi bani pe femei. Sa nu mai vorbim de musulmani. Nici la budisti nu am vazut femei. Parerea mea despre gay, casatorie si femei este exact asta:https://youtu.be/Okklf-d3mHc

    1. P.S. Stand-up comedy, o chestie a carei popularitate nu mi-o explic. Un individ sta pe scena si incearca sa spuna bancuri, si lumea da bani sa-l auda? Unii chiar n-au ce face cu banii.

  4. Eu as da bani sa aud un banc bun spus de unul care chiar stie sa spuna bancuri, ca Jim Jefferies. Imi place Jim, e la fel de cretin si cinic ca si mine ( https://youtu.be/nhjHxPYRvoM ) asa cum mi-au placut si Seinfeld si South Park, cu glumele lor despre gay, evrei, canadieni si femei. Ei insusi erau gay, evrei si canadieni. Femeile sunt grav discriminate si au motive sa lupte pentru dreptate dar daca o fac in mod fanatic nu realizeaza nimic. Ar trebui sa rada la glume misogine. Si ar trebui sa faca si ele glume despre barbati.

  5. Aia de la South Park nu-s gay, si nici canadieni. Amandoi sunt heterosexuali americani. Cred ca-i confunzi cu altcineva.

    E foarte usor sa faci glume despre chestii care nu te afecteaza. La curul altuia si 1000 bice sunt putine, cum zice mama.

  6. Apropos de ras la „glume”. La momentul Charlie Hebdo o persoana din anturajul meu, foarte religioasa, bisericoasa si cu ceva simpatii legionare (nu ne putem alege mereu rudele prin alianta🙂 ), incerca oarecum sa le ia apararea musulmanilor ca, vezi doamne, Alah e sfant pt ei, ca nu suporta glumele despre, ca isi pierd mintile daca, etc. Si i-am explicat ca una e sa ai un Dumnezeu, o cauza, un ceva despre care sa nu suporti glume, si alta e sa ucizi din cauza asta. Nici eu nu suport glumele misogine (unele sunt cu adevarat imbecile, alte chiar crude), dar inca n-am pus otrava de sobolani in cafeaua glumetilor si nici n-am sarit la ei sa le smulg beregata cu dintii (mai greu cu armele la noi). In plus nici nu m-am dus in tari musulmane (sau altele in care drepturile femeii nu exista) si n-am n-am facut tapaj p-acolo si nici nu le-am aruncat in aer ambasadele. N-a parut sa priceapa argumentul.

    1. Habotnicii din religii diferite se apără între ei pentru că scopul lor e același, o lume în care nimeni nu gândește prea mult sau pune prea multe întrebări.

  7. Ai punctat foarte bine faza cu specia umana pe cale de disparitie. Ironic e ca specia umana e pe cale de disparitie tocmai pentru ca facem prea multi copii. O campanie de limitare a populatiei globului ar salva specia umana de la disparitie. Ar trebui scris pe toate gardurile: daca iubiti Omenirea NU mai faceti copii! Religiile gandesc insa altfel, ei vor copii ai credinciosilor lor, nu copii in general, pentru ca mai multi copii inseamna automat mai multi adepti. Deoarece majoritatea copii crescuti intr-o religie raman captivi in ea. Pericolele care atataca familia vin din alte directii, nu din partea gay. De multe ori societatea ii forteaza pe oameni sa se casatoreasca, ” sa fie in randul lumii”, asa ca multi nu prea stiu ce fac cand se casatoresc. Multe familii se destrama pentru ca s-au casatorit numai de dragul de a fi in rand cu lumea, in mod pripit, la presiunea parintilor si a societatii. Un coleg de facultate cauta cu disperare sa se insoare, ca sa nu rada consatenii de el. Prima casatorie a durat cateva luni. M-am mirat cand am auzit ca s-a insurat pentru ca in facultate nu a avut nici o prietena si la un an dupa era deja si divortat.
    Un om inteligent ignora prostii, chiar si 3 milioane. L-am intrebat odata pe tata de ce nu raspunde la barfele unor vecini si mi-a zis: am invatat asta de la cainele noastru, el cand iese pe strada (era un ciobanesc imens) toate javrele latra la el si el le ignora. Si asa era, cat se agitau aia pe langa el nici macar nu intorcea capul. Nu existau pentru el. Stia ca nici unul nu se va apropia la mai putin de 10 metri de el. Si cu cat erau mai mici, cu atat erau mai galagiosi. Frustrarea lor, faptul ca se simteau mici si insignifianti, ii facea sa faca spume la gura. Si nepasarea ciobanescului ii irita si mai tare.
    Lasa-l pe prost sa fiarba in ura si frustrarea lui. Nu ii importanta pe care nu o merita, el asta asteapta. Un pic de atentie, care sa il faca „cineva”. Sa ii dea un sens vietii lui triste si inutile. 3 milioane de oameni cersesc atentie, cauta esecul casniciei lor in cu totul alta parte.

  8. @Sorin, asa e cum spui tu, sa ignoram prostii. Dar problema nu este ca sant prosti, ci ca sant multi. Ca sa pastrez analogia facuta de tine cu ciobanescul si javrele pitice, si ciobanescul putea fi invins, daca respectivele potai mai mici erau suficiente si lucrau impreuna. Exact cum lucreaza cei 3 milioane de habotnici.
    Altfel sa ignoram, desigur, asa cum spune doamna mama Nadiei, la curul altuia si 1000 de bice sant putine (sper ca am citat corect). Ignoram, da` uite ca coalitia pentru familie (cacofonia intentionata si, mi se pare, foarte potrivita, tot ii arde grija cine la fundul cui sta si in ce fel) mi se baga in viata, in pat, poate in curand si in frigider ca de ce pun gura pe carne cand e post, si tot asa. Intre timp nu am voie sa inchei un perteneriat civil (desi aveam senzatia ca statul e laic, ce naivitate din partea mea) cu oricine vreau, atat vreme cat amandoi/amandoua santem majore, vaccinate si consensuale.
    Si iara imi fac trei cruci mari (da, ironic, stiu) atunci cand aud comparatii intre homosexualitate si pedofilie, necrofilie, si tot asa. Si ma intreb daca cei care fac aceste comparatii sant complet idioti sau rau intentionati, neintelegand sau nevrand sa inteleaga diferenta intre un act/relatie liber consimtita de ambele persoane implicate si actul fortat de unul/una asupra altuia/alteia.

  9. Dar aceasta mascarada sustinuta de satanistii de la BOR este o miscare politica. Nu are legatura cu gay sau familia, cu Dumnezeu sau religia, este un act strict politic prin care BOR isi dovedeste influenta si puterea in societate, acum in an electoral. Mesajul lor este clar: fara sprijinul nostru nu castigati alegerile. Aprop, o idee furata de la Jefferies: in Biblie se aminteste de vreo 8 ori ca nu trebuie sa mancam carne de porc si de vreo 2 ori ca trebuie sa uram homosexualii, dar se pare ca luam din Biblie numai poruncile care ne convin. https://youtu.be/vgk7MXWQOAM

  10. Da, evident că scopul tămbălăului e politic. De altfel, pe prelații de la vârf nici măcar nu-i bănuiesc de vieți de căcat. Ei o duc, cu siguranță, foarte bine, scăldându-se în banii mirificei instituții pe care o conduc, și sunt probabil atei în sinea lor. Important e să poată exploata cât mai abitir invidia și conformismul agresiv al enoriașilor.

  11. Nadia, nu sunt sigur dacă ești Nadia, fosta mea colegă sau o Nadia oarecare. De aceea nici nu-mi voi da numele adevărat. (dacă ții morțiș ți-l dau pentru că-mi asum orice cuvânt dar, la modul cum gândești n-ar trebui să conteze pentru tine numele meu) Dar, citez: ”Ce vreau să zic însă e că n-am cunoscut niciodată un cuplu care se-nțelege OK și pe care să-i frece grija cu cine se freacă alții. N-am întâlnit pe nimeni care să se căsătorească de drag și nu de gura lumii și pe care să-l mănânce în fund cu cine și dacă se căsătorește altcineva. În schimb, știu neveste pe care soții le dădeau cu capul de calorifer și care erau scandalizate că maică-mea e divorțată. Știu mame cu nervii ghem, care mai aveau puțin și-și azvârleau copiii pe geam, și care dădeau sentințe cum că femeile care nu fac pui vii sunt niște ratate. Am cunoscut oameni care-și toceau măselele scrâșnind din dinți de mult ce-și urau munca și care recomandau altora să urmeze aceeași carieră.” dacă este într-adevăr așa, știu sigur că tu cel puțin ai avut o viață de căcat. De aici și elucubrațiile pe care le arunci pe net.

    1. Aww, pisi, n-ai înțeles nimic din ce-ai citit, e chiar înduioșător. Dar nu te enerva, sunt convinsă că, uite, tu ești excepția de la regulă și că viața ta mișto îți lasă timp și de superfericire supertradițională ca din moși-strămoși, și de băgat nasul în viețile altora. :))

      Eu zic totuși să-mi spui cum te cheamă, nu de alta, dar dacă am fost colegi pe undeva, îmi face întotdeauna plăcere să aflu noutăți. Plus că „Marin Ion” e un pseudonim extrem de lipsit de imaginație.

Comentariile sunt închise.