Illustration Friday: Mystery

hercule poirot comic

Se aplică în special pentru Hercule Poirot, că am consumat o groază de Agatha Christie în ultima vreme, dar și pentru alți detectivi celebri, de pildă Jessica Fletcher din „Verdict, Crimă”. Sau Miss Fisher din „Miss Fisher’s Murder Mysteries” de pe Netflix (la care mă uit în principal pentru costumele din anii 1920, că misterele nu-s cine știe ce).

Adică na, la Sherlock Holmes e clar, vin clienții să-l angajeze, și uneori vin și la Poirot, dar cel mai des se-ntâmplă pur și simplu o crimă tocmai când el e în vacanță în Egipt, sau cu Orient Expresul, sau în vizită la un prieten la țară. Câte crime se întâmplă în anturajul vostru, în medie? Eu nu-mi amintesc nici una. E clar că Poirot e ori urmărit de o Furie malefică, ori comite chiar el crimele ca să încaseze banii pe detectiveală dup-aia. Nu știu alții cum sunt, dar eu, dacă oi vedea un detectiv particular venind spre mine, o să fug în direcția ailaltă.