Genderqueer

Dimineață, trenul de navetiști Surrey-Londra, etcetera. Nadia citește o carte, ca de obicei. Pe bancheta din fața ei, două băbuțe mici-mici, care par străvechi, cu ziarul gratuit de dimineață. Una dintre ele e îmbrăcată din cap până-n picioare în mov, cealaltă are o pălăriuță albastră.

Mov: I-auzi, dragă, cică acuma adolescenții învață la școală despre genderqueer.

Pălăriuță: Aoleu! (vâră nasul în ziarul lui Mov, să vadă ce articol citește).

Mov: De ce aoleu?

Pălăriuță, alarmată: Păi, ți se pare în regulă să le spună la școală despre…ăăă…genderqueer? Adică…ăăă…până la urmă sunt totuși copii încă, și…

Mov: Și?

Pălăriuță: Și, ăăă, e un termen cam îndrăzneț, ăăă…adică, or ști ei măcar ce înseamnă?

Mov: Dar tu știi ce înseamnă?

Pălăriuță: Nu e atunci când ai și ăăă, și ăăă, adică vreau să zic, …și cocoșel, și…?

Mov: Nu, dragă, le încurci, ăia-s hermafrodiți, sunt altceva.

Pălăriuță, descumpănită: A. (pauză de gândire) Vezi, dacă nu știm noi, cum să știe niște copii?

Mov, imperturbabilă: Auzi, dragă, mai ții minte tigrul ăla de zilele trecute?

Pălăriuță: Ăla care se împrietenise cu capra, și nu voia s-o mănânce?

Mov: Ăla, da. Cică acum a trebuit să-i despartă, că devenise agresiv.

Pălăriuță, zdrobită: Nu mai sunt prieteni! (vârând nasul iar în ziarul lui Mov:)  Ce-i cu cangurul ăla?

Mov: Cică cineva a vrut să vâre dinamită în el.

Pălăriuță, șocată: Dinamită în cangur? Cine ar face așa ceva?

Mov (chicotește): Habar n-am, dar sigur băuseră prea mult rachiu homemade.

Pălăriuță: De ce rachiu și nu altă băutură?

Mov: Că eu așa aș fi făcut în locul lor. Îmi place rachiul făcut în casă.

O vreme citesc amândouă în liniște, Mov ține ziarul, cu Pălăriuță înghesuită lângă ea, să-i citească peste umăr.

Mov: Auzi, dragă. Ziarul ăsta nu e rău deloc, chiar destul de bun. Face toți banii.

Pălăriuță: Păi e gratis.

Mov: Asta am zis și eu.

Și râd amândouă.

P.S. Când am ajuns la birou am căutat pe Gugăl „cangur” și „dinamită” în varii combinații, dar n-am găsit nimic. O bănuiesc pe Mov de niscaiva înflorituri la conținutul ziarului.

P.S. 2: Un cititor a lămurit misterul cangurului, e vorba de povestea asta, probabil.

5 gânduri despre “Genderqueer

  1. Pentru cautarea aia cred ca ai deja un departament al MI5 pe urmele tale, care iti asculta telefonul si iti citeste emailul.

  2. Sa scrii te rog intr-o zi (daca ai avut aceleasi trairi ca mine) despre faptul ca oamenii din tara asta nu par sa a) simta frig/vant cand e frig/vant b) simta nevoia sa foloseasca centrala/caloriferul pentru ca ‘e prea scump’ si ‘oricum e cald’, dar cand tu te plangi ca berile la puburile overpriced din Southbank trec de £5.50 per pint, ei zic ‘eh, ce sa-i faci, asta-i Londra’. Utterly baffling.

    1. Da, am observat și eu sensibilitatea lor redusă la frig :)) O colegă din România se întreba mai demult dacă englezoaicele au ovare de oțel de umblă așa despuiate în ger.

Comentariile sunt închise.