Ciobănaș cu trei sute de oi (dar nu mai mult de trei câini)

altitudine

Am citit și eu despre protestul de azi al ciobanilor împotriva legii ăleia care le interzice să aibă mai mult de-un câine la șes, doi câini la deal și trei câini la munte. Și vreau să zic că n-am priceput nimic din logica legii cu pricina, ca să fiu sinceră. Oi fi eu mai tăntăloaică.

Iată doar câteva din întrebările care mi-au răsărit în minte:

Cum procedezi dacă transhumezi? Lași câinii de prisos la Stații de Câine pe traseu pe măsură ce cobori, apoi îi iei din nou la urcare? Dar câinii ce fac toată iarna la Stația de Câine, nu se plictisesc?

Dacă procedezi în felul descris mai sus, cum decizi care-ți sunt câinii de șes și care câinii de munte? Concurs de alpinism câinesc?

Dacă altitudinea se măsoară mai nou în câini, atunci înseamnă că putem folosi de acum înainte expresii de soiul: „Mai urcăm un pic și ajungem la trei câini”, sau „Avionul zboară la opt câini înălțime”? (Că eu nu m-aș împotrivi.)

Dacă altitudinea se măsoară în câini, cam care e paritatea? Un câine la 500 m?

Să-mi explice și mie cineva mai deștept decât mine.

3 gânduri despre “Ciobănaș cu trei sute de oi (dar nu mai mult de trei câini)

  1. Lol!!!! Tare textul!!! Nu sunt mai destept, dar voi apela la exemple din zona „vorbe si zicatori” ,)… era intre golanii de Bucuresti la un moment dat o vorba: „daca iti dau una, auzi cainii din Giurgiu” . Acea vorba se tragea din perioada din care aveam legaturi „prietenesti” cu Marea Poarta…. in acea perioada ciobanii isi duceau turmele de miei (si berbecuti) spre vanzare in spatiul turcesc (partea cu perceptele religioase). Centrul de unde se iesea din RO (ca daca ii zic punctul de frontiera suna ca pixu) era Giurgiu… drept urmare acolo isi abandonau cainii, drept urmare acolo erau multi „maidanezi”… drept urmare aia latrau tare…😉
    Ca anecdota….
    Toate bune!

  2. Vre-o sase-sapte Everesturi in perioada respectiva :))
    Nici mie nu mi-a placut dar profu avea alta opinie… asa ca la un moment dat stiam toate capitalele din lume… iti dai seama cat de mult m-a ajutat acest lucru in viata….

Comentariile sunt închise.