Literatura română mi-a produs numai dezamăgiri

razvansividra

Răzvan și Vidra: nici o vidră în poveste, de fapt. Frații Jderi: nici un jder. Neamul Șoimăreștilor: nici un șoim.

„Răzvan și Vidra” ar putea fi îmbunătățită semnificativ înlocuind Vidra cu o vidră. E și un personaj pe nume Vulpoi- o grădină zoologică piesa asta, nu altceva. Ar trebui s-o transforme cineva într-un film de animație (cu figurine de pâslă, aș sugera eu ca tehnică- precum în „Oh, Willy„). Așa cum e, Vidra e doar un stereotip misogin al femeii prea ambițioase și manipulatoare, ca Lady Macbeth. Dar ia să ne imaginăm o vidră adevărată în următorul dialog:

RĂZVAN- „Nu!… Departe de la mine toate patimile care/ Cu lăcomia lui Sbierea au vrun fel de-asemănare!”

VIDRA (pufoasă, îmbufnată, își linge o lăbuță)- „Eu te las! Te las, Răzvane! Om tâmpit și sfiicios!/ O prăpastie ne desparte: eu prea sus și tu prea jos!”

Ăsta da divertisment.

2 gânduri despre “Literatura română mi-a produs numai dezamăgiri

Comentariile sunt închise.