Desene animate la Festivalul BFI din Londra

song of the sea 2

Îmi plac foarte mult festivalurile de film, și am petrecut multe ore festivaliere ca voluntar, spectator, jurnalist, ba chiar și cineast, dar n-aș putea zice că eu și Festivalul de film BFI din Londra am început cu dreptul. Mai fusesem acolo o singură dată, acum câțiva ani, când am ales un film la nimereală și s-a întâmplat să fie unul foarte prost făcut de băiatul lui David Cronenberg, ceea ce m-a convins, dacă mai era nevoie, că talentul cinematografic nu e ereditar. Anul ăsta am încercat să obțin o acreditare de presă, dat fiind că selecția includea și filme de animație. După ce am trimis o cerere stufoasă, am fost respinsă, așa că mi-am cumpărat, fără supărare, bilete la filmele vizate, la prețuri cam piperate. O săptămână mai târziu, când proiecțiile de presă începuseră deja, festivalul mi-a trimis un email în care mă soma să plătesc mai repede taxa de jurnalist acreditat. Nu mi-e clar dacă respingerea inițială a fost o greșeală (așa cum mi s-a spus) sau dacă rămăseseră cu acreditări nevândute, cert e că nu mi s-a oferit nici o compensație și nici n-am rămas cu impresia că Festivalul BFI ar fi din cale-afară de prietenos.

Asta nu știrbește, desigur, din sclipiciul selecției festivalului, care a inclus, atât în competiție cât și în afara ei, filme premiate la Cannes și Toronto, filme despre care se zvonește deja că vor câștiga Oscaruri, filme-vedetă, sau care se vor filme-vedetă în viitorul apropiat, producții britanice proaspete, filme ale unor regizori cunoscuți și adorați în mainstream sau în cinematografia independentă, debuturi, filme din întreaga lume, documentare, capodopere vechi restaurate, în fine, de toate și pe toate gusturile, plus covor roșu pe care au pășit celebrități internaționale. Ce mai, un adevărat paradis al cineastului. Eu însă m-am dus acolo pentru desene animate, și asta am și văzut, după cum urmează: Citește mai departe AICI

6 gânduri despre “Desene animate la Festivalul BFI din Londra

  1. Iata Nadia cum iti arat eu cat de mult pot sa iubesc.
    Unul de semneaza bbun roman mi-a dat un pont. Noteaza : cetatean european fara nicio cetatenie a vreunui stat cu domiciliul in tara noastra de origine. Exista su daca vrei primesti exclusivitatea informatiei.

  2. Informatia e proaspata de 10 minute.
    Daca esti ON atunci te rog sa postezi urmatorul comentariu.
    Daca esti OFF atunci ramas bun.

  3. Very nice Nadia !
    Maybe the childhood is the life.
    After it is following the reward of.
    Only that for the moment.
    My boss is inside too closely ! Nearby…
    Don’t forget us ! Bye !

  4. Omule, tu ești dus cu pluta rău de tot. Nu am nici cea mai vagă idee despre ce bălmăjești acolo. :)) Dar e destul de amuzant deocamdată.

  5. era sa imprastii bunatate de ceai pt tuse (sper sa fie util) pe ecranul monitorului si sa imprastii restul pe mine (noroc ca port bumbac, arsurile n-ar fi fost chiar asa nasoale). tremuram de ras.
    din nefericire ar trebui sa angajez pe cineva cu un tanc/buldozer sa ma scoata din casa in week-end. am vazut din autobuz cand a fost festivalul de animatie la noi (ba chiar si la cinema-ul meu preferat), dar nu m-am mai urnit din casa.
    ps. daca ai sti mai multe despre istoria artei si alte alea, poate ne-ai pierde pe drum, pe noi astia care-ti citim cronicile cu ochii lipiti de monitor desi sunt pafarishti cu orice inseamna cinematografie.

    1. Ha, mulțumesc. Îmi pare rău că te-ai fript cu ceaiul :)) Da, pe vremuri scriam despre AnimEstul din București, din păcate n-am mai ajuns acolo din 2011. Și oricum am impresia că a devenit un soi de Mecca a hipsterilor.

Comentariile sunt închise.