De ce ți-e frică, etc. etc.

Mai știți când ziceam că aștept să fie suficient de rău încât să vreau să mă dau cu capul de pereți?

A fost.

Mai precis, zilele trei și patru ale varicelei au fost nu doar cele mai oribile ale varicelei, ci printre cele mai oribile din întreaga mea existență de până acum (una, ce-i drept, destul de răsfățată). Mă rog, întreaga săptămână a fost cât se poate de neplăcută, și am petrecut vreo patru zile fără să mă mișc, cu excepția rutei WC-pat, fără să mă schimb, fără să mă spăl, fără să mănânc nimic altceva în afară de iaurt și supă din conservă și ocazional plângând de disperare în timp ce simțeam că-mi arde pielea și-mi curge în ochi puroi dintr-un buboi infectat de pe frunte, care din păcate nu s-a poziționat fix pe centru ca să semene a bindi indian. Am fost la doctor de vreo trei ori, înfășurată în văluri ca o arăboaică (după cum vedeți, varicela mă predispune spre apropriere culturală), pentru că pe lângă varicelă m-am pricopsit cu varii infecții adiacente, printre care una pe pielea capului (rezultă că n-am putut să dorm decât pe o singură parte în tot timpul ăsta și mi s-a turtit părul într-un fel asimetric și complet ne-glamuros) și una în ureche (rezultă că momentan aud cam înfundat). Acum, în noaptea dintre ziua 9 și 10 de când a început tărășenia, nu mai sunt contagioasă, varicela s-a cam dus, bubele se usucă, urechea îmi țiuie, am o rețetă cu două feluri de antibiotice și în oglindă mi-e jenă să mă uit, că dacă n-aș fi așa slăbănoagă aș zice că semăn cu o căpșună uriașă, dar măcar pot să mă mișc de colo-colo. Până se sting toate infecțiile buclucașe și îmi revine fața la parametri mai umani, ordinul doctorului e să mai stau acasă o săptămână. Pe scurt, varicela ca adult: 2/10, nu recomand. Plus că virusul rămâne în corp pe viață și te pricopsește cu zona zoster mai încolo.

gromberry
O poză cu Nadia afectată de varicelă. Puteți să-mi spuneți Bubico.

Ca să privim partea plină a paharului, o să mă fac bine, și măcar n-a fost variolă sau ciumă bubonică, chestii ce-i drept vag imposibile în Londra anului 2014, dar care ar fi fost foarte probabile nițeluș mai demult în același loc și pretutindeni (poate se vor întoarce cândva pe post de arme biologice, să ne trăiască Marile Puteri). Cu ocazia asta mi-am dat seama că am subestimat cât de mișto e să fii sănătos și să te poți ține pe picioare- fiind eu tânără și sănătoasă până acum, nu mi-am dat seama că treaba asta nu e inclusă în preț și garantată. Promit că nu mai fac așa eroare de acum înainte. În zilele petrecute în pat, am navigat pe Internet în cele mai nebănuite și sinistre colțuri (potrivite cu dispoziția mea) și cu ocazia asta am aflat că mulți alți oameni fac aceeași eroare ca mine, de exemplu armatele de părinți prostovani care sunt implicați în mișcarea anti-vaccinuri. Nu mai știu cum am ajuns până acolo, dar am citit fascinată tot felul de perorații în favoarea Mamei Naturi și imunității naturale, scrise de persoane pe care afurisitele astea de chimicale moderne (și norocul de a se fi născut într-o țară vestică) le-au dezobișnuit să le moară copiii pe capete înainte să apuce să vorbească, așa cum vrea de fapt Mama Natură pentru toate speciile pământului. Așa e când ți se urăște cu binele. Apropo, știați că există un vaccin pentru varicelă? Aș fi vrut să fi știut și eu.

Băiatul din articolul precedent mi-a trimis pe tot parcursul bolii mesaje încurajatoare și întrebări vizavi de starea-mi, la care mai întâi n-am răspuns, iar apoi, sub influența febrei, probabil, i-am zis vreo două, cu toate că îmi propusesem să mă prefac că încă mi-e simpatic până îmi aduce toate materialele de filmare pe care le lăsasem la el acasă. Cu această ocazie am aflat că 1. Am fost nedreaptă să fiu așa nașpa cu el atunci, pentru că și el se simțea rău și îl durea un dinte, bietul de el, 2. Sunt nedreaptă să fiu așa nașpa cu el acum, pentru că el n-a vrut decât să fie Vocea Rațiunii în echilibru cu paranoia mea. Onest acum, zice el, chiar poți spune că te-ai comportat rațional? Eram prea bolnavă ca să-mi mai apăr rațiunea, nevoile și neamul, așa că m-am azvârlit la loc în letargia-mi, și când m-am trezit cât de cât, surpriză, același tânăr temperamental cerându-și iertare. Că-i pare rău. Că el s-a gândit că-i ca la el, și el are febră des fără motiv, și d-aia nu m-a crezut. (El fiind foarte obiectiv, evident că e obiectiv și când e subiectiv). Mă rog, am zis eu, nu vrei să-mi aduci materialele de filmare?

Cam atât din jurnalul varicelei. Care nu prea a fost jurnal, pentru că mi-a fost prea rău. În timp ce aștept să revin la viața normală, mă uit la episoade vechi din Columbo. Îl știți pe Columbo, presupun (dacă nu-l știți, ce fel de oameni sunteți?). Mi-am dat seama acu de o chestie de care nu-mi dădusem seama când mă uitam cu mama în copilărie, și anume că ar trebui să fie detectivul preferat al tuturor idealiștilor care fac tămbălău pentru egalitate socială: un nene de condiție modestă, bătrân, cu un singur ochi și îmbrăcat într-un trenci jerpelit, hărțuiește și calcă pe nervi zile în șir un criminal bogat, de multe ori arătos, celebru și influent, iar la sfârșitul episodului îl bagă la pușcărie. Și nici măcar nu e vreun mister care e făptașul: îl vedem clar comițând crima de la bun început. Nu, toată distracția e să-l vezi pe Columbo dând peste nas unui filfizon. Îmi place de Columbo. Dacă ajung celebră și bogată, poate mi-oi schimba părerea.

7 gânduri despre „De ce ți-e frică, etc. etc.”

  1. Bubico , spiritul ti-a ramas teafar dupa cum se vede . 🙂
    Restul … vor fi amintiri in cateva saptamani.

    1. Nu, nu-mi place.

      De ce, asta e singura optiune vizavi de interactiunea dintre mine si-un baiat? Tipul mi-era prieten, si m-a dezamagit, atata tot.

  2. Varicela, o gluma pentru copii, un blestem pentru adulti.Dar nu inseamna ca vei face zoster.Nu obligatoriu.Si ai grija de ochii tai( ” ai grija ca de ochii din cap”- cunosti expresia asta ? ).Poti avea probleme cu ei in varicela.

    1. Nu cred ca nici pentru copii e vreo mare bucurie.
      1 din 5 oameni care au avut varicela fac zona zoster mai tarziu. Asta va include si pe voi cei care ati avut in copilarie 😛
      Din fericire n-am avut bube pe langa ochi, asta a fost una din fricile mele. Acum s-a terminat, se usuca, nu mai apar altele.

  3. nu stiam legatura dintre varicela si zona-zoster. teoretic asta inseamna ca am facut varicela in copilarie, 🙂 pentru ca zona-zoster am facut ca adult. nu stiu exact cum se trateaza zona-zoster in tarile cu apa calda, dar in romania e sturliubatic. de exemplu, eu ar trebui sa multumesc Domnului, soartei, norocului, coincidentei (cuiva), ca la momentul cand s-a declansat tarasenia nu stiam ce este asa ca mi-am urmat planurile si m-am dus la bunica-mea pentru prima parte a concediului. dupa 2 zile ajungeam la medic. care m-a bagat pe acyclovir. 10 pastile pe zi, in 5 doze repartizate pe perioada in care-s treaza (acu’ 7 ani; acu’ vreo 3 cand mi s-a imbonavit o colega, a zis ca s-au inventat alte chestii, aceeasi substanta activa, dar mai concentrate, mai putine pastile), vitamine, un unguent si nu mai stiu ce chestie care sa ajute la refacerea nervilor bramburiti de virus (daca-mi amintesc bine explicatia), odihna si mancare vitaminizanta. in 2 zile puteam din nou sa calc fara sa urlu sau sa schiopatez (la mine s-a localizat pe picior, in spatele genunchiului). in alte doua nu ma mai durea nimic si leziunile incepusera sa se vindece. cand am terminat tratamentul, ca o floare, ca o boare, m-am dus din nou la medic, de data asta in orasul de bastina. care medic s-a uitat incrucisat la reteta anterioara si mi-a comunicat ca el nu recomanda mai mult de 4 pastile de acyclovir pe zi, la 6 ore, canci vitamine, canci medicament de sustinere si un unguent mult mai slab. si m-a „averizat” ca e posibil sa am dureri 6 luni. l-am lasat in ale lui, si am repetat reteta anterioara (fara acyclovir).
    este adevarat ca a durat 4-6 luni ca absolut orice urma a leziunilor sa dispara, dar n-am mai avut dureri sau cea mai mica tentativa de leziune nici macar odata, si-s 6,5 ani de atunci.
    foarte vag, din cand in cand, vara cand e foarte cald si aerul conditionat de la birou e pus pe mai putin de 20 grade, am vagi senzatii de ceva-cumva in zona aia, dar cred ca-i mai mult pe fond psihic, pentru ca am fost avertizata ca zona-zoster se poate declansa pe un organism cu imunitatea bulibasita si la variatii bruste de temperatura.
    multa sanaatate in continuare iti doresc.

    1. Multumesc- si tie. Imi pare rau sa aud ca ai avut atata de furca cu virusul asta buclucas. Dar da, probabil ai avut varicela in copilarie si nu-ti mai aduci aminte.

Comentariile sunt închise.