Oscars!

Nadia vă povestește pe Animationmagazine.eu ce părere are ea despre nominalizările la Oscar în categoriile privitoare la animație, în ENGLEZĂ și ROMÂNĂ.  (Tot pe Animationmagazine, Nadia s-a mai ocupat de curând și cu niște previziuni despre starea industriei de animație în anul ce abia a început, în ENGLEZĂ și ROMÂNĂ.)

Ernest-Celestine
Ernest & Celestine FTW!

În ce privește Oscarurile în categorii non-animate, dacă vreți musai să le pomenim și pe alea (deși cine mai are nevoie de ele când avem animație?), am văzut doar trei dintre filmele nominalizate la Cel Mai Bun Film- Gravity (care era să-mi facă rău la stomac cu atâtea învârteli, dar e prima dată, cred, când am văzut un film 3D care nu e 3D degeaba. Povestea nu e cine știe ce dar nici nu prea mai contează), American Hustle (care începe prost dar devine destul de amuzant până la sfârșit. Totuși, Jennifer Lawrence n-are ce căuta în filmul ăla cu toți oamenii ăia care ar putea să-i fie părinți.) și 12 Years a Slave (care e o dramă în stil clasic, previzibilă dar bine făcută, pe care Brad Pitt aproape că reușește s-o strice fiind Brad Pitt timp de 5 minute spre sfârșit). Oricum, astea trei sunt singurele care contează în cursă. Niciunul dintre ele nu m-a dat pe spate, dar, să fim serioși, când a luat vreodată Oscarul pentru cel mai bun film un film cu adevărat foarte, foarte mișto? Dintre documentare am văzut doar The Act of Killing, care merită toate laudele și succesul la critică, așa că tot cu el țin și eu, mai ales că e despre cum se face un film la fel de mult ca despre subiectul politic (genocidul anti-comunist din Indonezia din anii 1960).

În final, ca să fie clar că nu trebuie să luăm Oscarurile prea în serios, vă las cu un articol despre nepotismul și corupția din Academia Americană de Film, mulțumită cărora a fost posibil să se strecoare printre nominalizări un film făcut de neprofesioniști ca propagandă religioasă (și foarte rasistă) pentru o comunitate care nu crede în dreptul femeilor de a merge la facultate, sau, în general, de a face orice în afara casei stăpânului, fie el tată sau soț. Enjoy.