Toate-s vechi și nouă toate

Am un kindle nou și mă distrez cu cărți gratuite din domeniul public. Iacătă, de pildă, dintr-un volum de poezii satirice de Alice Duer-Miller, 1915, una în care autoarea ne explică ce să le spunem ălora care cred că feministele ar trebui să fie mai politicoase, mai feminine, mai delicate, mai puțin gălăgioase, și, în general, mai preocupate să nu-i facă pe bărbați să se simtă prost decât să repare X sau Y inegalitate:

A suggested Campaign Song 

We are waging—can you doubt it?

A campaign so calm and still

No one knows a thing about it,

And we hope they never will.

No one knows

What we oppose,

And we hope they never will.

We are ladylike and quiet,

Here a whisper—there a hint;

Never speeches, bands or riot,

Nothing suitable for print.

No one knows

What we oppose,

For we never speak for print.

Sometimes in profound seclusion,

In some far (but homelike) spot,

We will make a dark allusion:

„We’re opposed to you-know-what.”

No one knows

What we oppose,

For we call it „You-Know-What.”

Tot volumul se găsește pe Project Gutenberg aici. La momentul respectiv tanti vorbea despre dreptul la vot, pe care l-am căpătat între timp (cu sânge și tărăboi, nu cu grație și feminitate), deși ne lipsesc în continuare, în practică și uneori și în teorie, multe altele, cum ar fi dreptul la integritate fizică inviolabilă ( infracțiunile de natură sexuală, de pildă, sunt atât de rar și de slab pedepsite că-s practic legale; tocmai deunăzi ce citisem că violatorul unei fete de 14 ani din SUA, care a lăsat-o afară în zăpadă leșinată după ce a violat-o, a primit doar doi ani cu suspendare- pentru „neglijență față de un minor”), în rest ar fi putut să fie scrise azi. Sau mâine.

7 gânduri despre “Toate-s vechi și nouă toate

  1. Am și eu un kindle pe care îl iubesc! Desigur.. asta nu mă oprește din a cumpăra cărți pe care să le pun în bibliotecă😀

      1. Eu am cel mai ieftin kindle, destul de mic și alb negru, așa că nu prea cred că se descurcă cu ilustrații. Nu cred că readerele electronice vor înlocui vreodată cărțile ca obiect fizic, așa cum n-au fost înlocuite nici de radio, tv sau Internet. Dar e un gadget foarte mișto oricum😀

  2. 1015!
    Multe s-au scris, spus, strigat și chiar ars în piața publica de atunci (vezi sutienele)
    Simone de Beauvoir si Germaine Greer au apărut la mai puțin de 45 de ani după poezeaua asta draguță și timida.
    Pana pe la 20 de ani nici nu știusem ca exista patriarhat – au uitat sa-mi spună și în consecință i-am repezit de cate ori a fost cazul pe toți masculii, convinsa ca ala era dreptul meu inalienabil fără cea mai mica urma de îndoială.
    N-am avut sentimentul nici o clipa ca ei puteau sa câștige argumentul sau bătălia cu mine și nici nu țin minte unul singur sa fi câștigat face-to-face.
    Sistemul, da, fiindcă se baza pe legi, dar individul nu, pt ca el se baza pe prostie.
    Nu m-am comportat ca o mâță niciodată.

    1. Din păcate lucrurile nu se rezumă doar la interacțiuni individuale în care putem repezi masculii, ar fi bine dacă ar fi așa.

      1. Pai de concediat nu-i puteam concedia că nu eram director și nici să-i dau în judecata nu puteam pt că tovarășii respectivi erau toți membrii de partid😀
        Dar cel puțin nu m-am pisicit si n-am tors in struna și crede-ma ca „interacțiunile” mele comparativ cu climatul general, au fost în vârful ‘avangardei feministe’ ale vremii, speriindu-le aproape de moarte pe multe prietene care se și vedeau cu toată disperarea ‘fete bătrâne’ doar fiindcă-mi erau colege/amice😉

Comentariile sunt închise.