Stimați concetățeni,

O sugestie înțeleaptă pentru moderarea comentariilor (Sinfest by Tatsuya Ishida)

Am să închid comentariile la articolul precedent pentru că tot ce se putea spune s-a spus deja, cred, și eu n-am timp și nici chef să citesc și să moderez comentarii toată ziua. De obicei n-am mai mult de 2 cititori și jumătate și nu sunt obișnuită cu un asemenea flux de păreri și ocazional injurii, nu mi-am dorit să devin o atracție a Internetului (cel puțin nu pentru un asemenea articol, dar sunteți bineveniți să dați buzna la desene animate și alte creații artistice). Îmi pare rău pentru cei care au rămas prin spam sau comment queue fără vreo vină, dar chiar nu-s făcută pentru așa ceva, îs prea leneșă.

Oricum, toate reacțiile pot fi rezumate în cam 10 categorii:

1. Ăia care sunt de acord cu mine, cărora n-am să le zic multe. Am primit multe mesaje de susținere, mai ales de la români din alte țări, și le mulțumesc.

2. Ăia care nu sunt de acord cu mine pentru că Dumnezeu/țara/neamul sunt mișto iar gay-ii/feministele/pakistanezii etc sunt nașpa, cărora de asemenea n-am să le zic multe, pentru că…na, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

3. Ăia care nu sunt de acord cu mine pentru că m-am luat prea tare de domnișoara cu pricina, lucru pe care îl admit într-o anumită măsură. Dacă m-aș apuca să scriu articolul din nou, aș fi mai temperată. Dar acu e prea târziu, și cine naiba era să știe că o să ajungă așa de circulat? De șapte ani scriu chestii la nervi pe-aici, uneori pe subiecte la zi, și asemenea tărășenie nu s-a petrecut. Asta e, să-mi fie învățătură de minte, căile Internetului sunt nebănuite. Îmi pare rău, de pildă, că i-am zis, condescendent, fătucă- doar am fost și eu de nenumărate ori la capătul ălalalt al unor apelative de felul ăsta, destul de misogine în esență, și care infantilizează interlocutoarea. Mi-a zis cineva ceva de genul ăsta într-un comentariu, pe care cred că l-am pierdut în mulțime, și avea dreptate. Totuși, nu sunt de acord că e irelevant că ta-su e bogat. Asta nu înseamnă că am jignit-o. Statutul social e important, și ne modelează opiniile. Un om bogate e mai răsfățat de viață și vede lumea altfel decât unul crescut în sărăcie. Oricum, am încercat să iau notă de criticile constructive pe care am apucat să le citesc.

4. Ăia care nu sunt de acord cu mine pentru că aparent nu sunt suficient de celebră ca să am o părere, sau pentru că faptul că am o părere în general contravine dreptului domnișoarei de a avea o părere. Ăstora nu pot să le zic decât că habar n-au ce înseamnă libertate de exprimare.

5. Ăia care mă înjură de mamă, îmi spun că sunt o feministă (corect, dar ăsta nu e un cuvânt de insultă), o lesbiană (nici ăsta nu e cuvânt de insultă), că sunt atât de urâtă și grasă încât nu m-ar viola nimeni (dar de ce aveți impresia că violul e un compliment?) sau că bunicul meu era homosexual și de aia n-a fost la război și n-a avut bani după aia să-mi cumpere păpuși care să mă ajute să îmi accept rolul de femeie(o poveste atât de elaborată și imbecilă încât aproape că mi-a plăcut). Ăstora, ce să le zic? Mare e grădina ta, Flying Spaghetti Monster! Oricum, „femeile nu sunt discriminate” urmat de o avalanșă de insulte misogine se numește dat cu stângu’-n dreptu’, copii.

6. Ăia care mă ceartă că sunt în căutare de trafic, și pe care aș dori să-i întreb ce caută aici.

7. Ăia care au impresia că eu de fapt critic România, sau imposibilitatea fetei de a se adapta într-o țară străină, sau dorul ei de casă. Ăstora le recomand să mai citească ce-am mai scris pe aici. Și mie mi-e dor de casă, și am criticat deseori Marea Britanie (inclusiv în articolul ăsta multdiscutat), precum și combătut întotdeauna generalizările scârbite de tip Mircea Badea la adresa României.

8. Ăia care au impresia că acum mă cunosc, și își tot dau cu părerea despre mine, despre viața mea socială, profesională, personală, despre cum am fost crescută, despre fricile și anxietățile mele nemărturisite, despre tot ce gândesc și fac eu, despre 1000 de lucruri care n-au legătură cu articolul. Ăstora le urez să se înscrie la un curs de psihanaliză, ceva, că își irosesc talentele degeaba.

9. Ăia care despică firul în patru legat de teoria argumentării (care a fost trolling pur din partea mea, dar multă lume a mușcat)/punctuație/sensurile unor cuvinte etc, agățându-se de amănunte lipsite de importanță, copy/paste-uind linkuri și definiții din dicționare și de pe wikipedia. Vă rog, găsiți-vă o ocupație mai bună. Nici măcar eu n-am timp pentru așa ceva, și eu în general am mult timp liber.

10. Ăia care au luat această ocazie a prilejului drept un moment bun ca să se dea la mine și să mă invite la Cico. Vă rog, scrisorile din partea penisurilor voastre nu mă interesează.

Așa că în loc de comentarii, alegeți-vă un număr.

Hai, gata, înapoi la programul obișnuit de girafe și desene animate. Iar eu mă duc la o plimbare, că e soare afară.