Eu cu cine votez?

Doamnelor, domnilor și voi toți ceilalți aflați în stări intermediare! A venit din nou vremea. Ce vreme? Ei, vremea de a merge la vot. Pe 9 decembrie, cetățeanul român își alege cu mic, cu mare, noua componență a organului legislativ, temelia democrației: Parlamentul.

Iar eu m-am hotărât să mă duc frumușel la ambasadă, sau la consulat, sau unde o să fie, și să pun și eu ștampila, că nu degeaba s-au bătut sufragetele atâta amar de vreme pentru drepturile mele. Ca și acum patru ani, întrebarea care m-a izbit prima e: eu la ce coledzi votez? (Uninominalul ăsta e îmbârligat tare) Apoi mi-am adus aminte repejor: București Colegiul 4 la Deputați și 1 la Senat. No, bine că măcar am ținut minte, mi-am zis. Dar hait! Eu nu sunt în București acum, eu sunt în Londra. Iar Londra are colegiu separat, cu candidați separați. Atunci, Colegiul 1 Străinătate, zic. Doar că eu nu sunt înregistrată ca domicilată în Londra, domiciliul din pașaport fiindu-mi cel care ține de colegiul 4, respectiv 1 din București. E, atunci ăia or să fie. Dar or să aibă liste pentru ăia când mă duc eu la ambasadă, sau consulat, sau unde o să fie? Că doar nu or fi adus acolo liste de la fiecare colegiu din țară, doar ca să poată mandea să voteze.

Din această dilemă nu putem ieși. E, fir-ar să fie, lasă că mă uit la toți, ca să știu o treabă. O decizie bine informată e o decizie pe jumătate luată! Sau…ăăă…cam așa ceva.

Așadar:

SENAT- Colegiul 1 București

USL: Titus Corlățean, ministrul Afacerilor Externe. Titus Corlățean e un om tânăr și sprințar și nu uită să ne amintească și nouă acest lucru pe site-ul dumisale, unde pomenirea vârstei este precedată întotdeauna de cuvântul “numai”. “Natura este, clar, marea noastră pasiune, ne place la toţi trei să descoperim locuri noi”, spune Titus Corlăţean despre familia lui. (La numai 44 de ani, dl Corlățean are timp berechet să învețe gramatică.) Ca legislator, a fost unul dintre semnatarii unei moțiuni intitulate Căldura care îngheață România- Băsescu și Boc. (La numai 44 de ani, dl Corlățean are timp berechet să înceapă să citească și să preia metafore și din alte produse culturale în afară de serialul Marimar).

ARD (când bunica ei de viață a mai răsărit și alianța asta cu nume inflamabil? și de ce are ca siglă o inimioară? Ce-i ăsta, poster electoral sau un roman de Sandra Brown?) : Vasile Gherasim, fost primar la sectorul 1. Dl Gherasim are un blog pe care n-a mai scris din 2009, pentru că, așa cum bine știm, blogurile nu-s folositoare decât în campanie electorală. Printre realizările lui ca primar se numără publicarea unui volum despre monumentele din București, un volum despre monumentele eroilor, un volum despre anii care au trecut de la revoluție, un volum despre București și provocările zonei metropolitane, un volum despre sectorul 1. Dacă îl votați, va mai publica un volum despre Colegiul 1 electoral, un volum despre istoria Parlamentului în România, un volum despre hârtia pe care e tipărită Monitorul Oficial și un studiu statistic referitor la numărul mediu de interpelări optim pentru un membru al Parlamentului.

Partidul Poporului Dan Diaconescu (din nume reiese că poporul se numește Dan Diaconescu, ceea ce e ironic, dar probabil adecvat): Ovidiu Pujină. P-ăsta a trebuit să-l gugălesc, fiindcă n-auzisem de el. Am ajuns la un site pe care l-aș fi putut face în clasa a 9-a în Notepad pentru nota 7, de unde aflu următoarele:

„Obiective: să nu mai aşteptăm alegerile urmatoare pentru o portocală sau un kilogram de făina ori zahăr ci să ni-l cumpărăm din munca noastră ori de câte ori avem nevoie; (…și voi înfăptui acest lucru propunând legea: O Portocală Pentru Fiecare Cetățean, sau cum?) să putem parca maşinile fără să ne fie teamă ca vor fi ilegal ridicate şi va trebui să plătim aproape un salariu pentru a ne primi înapoi masina; (Nu știu de ce am impresia că nenea ăsta nu prea știe să parcheze.) schimbarea imaginii României pe plan extern, atât la nivel european cât şi la nivel mondial, având in vedere că peste tot in lume auzim despre emigranţii ilegali români şi despre cazuri izolate de infractori români, intens mediatizate, insă nicăieri nu auzim despre zecile de mii de chinezi aflaţi majoritatea ilegal in Romania, despre traficul de stupefiante şi masini furate cu care se ocupă diverşi cetăţeni rusi, turci sau ucrainieni, nicăieri nu auzim despre pedofilii belgieni ori despre mafioţii şi criminalii italieni”. (Tactica de reabilitare externă a României : bârfă intensă pe seama faliților din alte țări!)

Vă recomand, de asemenea, mesajul lui Pujină către adversarii lui politici, care, pare-se, își dau ghes să-i rupă bannerele și afișele electorale, intimidați fiind de cinstea lui ireproșabilă.

PRM: Sebastian Dobrescu. Nici ăsta nu știu cine e, dar google mă informează că a fost cercetat pentru complicitate cu vrăjitoarele Vanessa și Melissa (se vede că am îmbătrânit. Pe vremea mea vrăjitoarele aveau nume mai originale, gen Paralelipipeda), care au escrocat-o pe Oana Zăvoranu. Și că i se zice Sebi. Ei, atunci n-am cum să votez cu el. Cum să votezi cu cineva care a supărat-o pe Oana Zăvoranu?

Sărim peste UDMR, că subsemnata nu e unguroaică. Mai sunt și alte partide, dar n-au candidat la colegiul 1.

SENAT- Colegiul 1 Străinătate

USL: Cristian David, un nene care, pe vremuri, a declarat că e nedrept ca taberele de cetățeni români bruneți care au invadat Italia să fie puse în cârca României, pentru că trebuie făcută o distincție clară între romi și români. Cetățenia din buletin nu contează, pentru că noi diferențiem oamenii după etnie și/sau culoarea pielii? Sunt convinsă că îl așteaptă o carieră politică internațională fulminantă.

ARD: Badea Viorel Riceard*, care, cum îi șade bine unui om care candidează pentru străinătățuri, are un prenume străin, doar că părinții lui, care l-or fi auzit în serialul Dallas, nu l-au văzut și scris. Sau erau beți când l-au declarat. Riceard este actualul deținător al acestui mandat, și, ca orice politician care se respectă, a părăsit corabia care se scufunda (PDL) pentru una care pare să navigheze mai bine momentan (PNL). Nu-mi plac ăștia care schimbă bărcile. Next!

PP DD: Mihalache Eugen Costinel, al cărui poster spune: „Ei te-au gonit din țară, eu te aduc acasă”. Dar pe mine nu m-a gonit nimeni, m-am cărat de bunăvoie. OK, deci nu fac parte din publicul-țintă. Next!

PRM: Mihaela-Mihai-Neagu Mihaela. Say what? Cum o cheamă pe femeia asta? Părinții ei erau sigur beți când au declarat-o, mi-am zis. După care am cercetat problema și mi-am dat seama că e vorba de cântăreața Mihaela Mihai, cea care s-ar face val la umbra dumneavoastră în caz că ați dori să fiți salcie la mal, și care are, pare-se, dublă identitate. Bun, dar ce competențe politice are doamna Mihaela Mihai Neagu Mihaela? Este autoarea Legii 109/2005 privind indemnizația pentru activitatea de liber profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România (Legea „Mihaela Mihai”), ne spune Wikipedia, o lege în beneficiul cântăreților care au activat în special în perioada comunistă. Nu sunt cântăreață, deci nici în cazul ăsta nu-s publicul țintă. Next!

Partidul Ecologist Român: Săvoiu Ion, un om de afaceri din Italia. Dl Săvoiu a schimbat și el barca, dar s-a mutat, culmea, într-o barcă mai mică și cu mai puține șanse, din motive doar de dânsul cunoscute. I se mai zice și Nino, și arată exact ca un adversar de-ai lui Corrado Cattani (dacă nu știți cine e Corrado Cattani, sunteți oricum prea tineri ca să votați), ceea ce nu mă prea încurajează, pentru că eu țineam întotdeauna cu Corrado.

…Mda, nu mă simt semnificativ mai informată și în continuare habar n-am cu cine vreau să votez. Mă ajută cineva cu sugestii? Sunt numai o tânără neștiutoare de numai 20 și ceva de ani.

În episodul următor, Camera Deputaților!

* P.S. Erată în ce-l privește pe Riceard: se pare că s-a mutat întâi în grupul parlamentar al PNL, apoi, patru luni mai târziu, înapoi în PDL (logic, din moment ce acum e candidatul ARD), conform site-ului Senatului. Deci nu numai că schimbă bărcile, dar e și nehotărât.

7 gânduri despre “Eu cu cine votez?

  1. O dilema din care va trebui sa iesi intr-un fel sau altul. Tu vei vota acolo, la Londra, pe listele suplimentare, asta-i clar. Eu ti-l recomand pe Cristian David, liberal, fost ministru de interne pe vremea lui Tariceanu. Ma mira declaratia lui, pentru ca de obicei e un tip destul de elegant si retinut. Eu ti-l recomand doar pt ca este de la USL si nu de la asa-numita ARD, adica adunatura de slugoi basisti. Eu nu sunt afiliata politic, ci sunt antibasista in stare pura, asa ca exclud din start stransura fanilor basisti. De aceea eu voi vota USL, fiindca n-am alternativa. Nu-nseamna ca ma omor dupa ei, dar, cum spuneam, n-am de ales. Daca vrei altceva, voteaz-o pe Mihaela Mihai, nu-i chiar asa de lesinata cum este cantecul salcios. E o tipa ineresanta, sa stii. Pe cei de la Colegiul din Bucuresti trebuie sa-i ignori, pt ca n-ai treaba cu ei. Mi-a placut analiza ta in doi peri, imi place umorul tau cinic, ca sa zic asa. Eu ti-am raspuns cu deplina seriozitate, fiindca e un subiect destul de grav. PS: ARD e de fapt eticheta sub care se ascunde PDL impreuna cu niste partidulete microscopice formate din cimotii basiste.

    1. Ca să fim cinstiți cu dl David, adevărul e că situația cu românii din Italia e foarte albastră și orice-ai spune e cam greu să nu dai cu bâta în baltă.
      La ora actuală Băsescu nu mai are, de fapt, cine știe relevanță în această discuție: ultimul lui mandat ca președinte a trecut de jumătate, iar alegerile actuale sunt pentru Parlament, care e altă mâncare de pește. Și pentru care avem de ales între 2 struțocămile de alianțe fără nici o noimă alcătuite din partide cu ideologii opuse (PSD și PNL? PDL și PNȚCD? Ce naiba?). Așadar, ce rost are să vorbim despre Băsescu? Să nu fim antenatreiști și să ajungem să credem că toate relele din Univers i se datorează.

  2. merci. chiar aveam pe lista sa vaz care-s „catindatii ” din colegiul 1 (pe raza caruia cu onor domiciliez). acu’ ma intreb si eu ca tine: „eu pe cine votez?”
    abia astept lista cu deputati.

    1. Mă simt mereu tare prost în asemenea situații pentru că știu că cineva ca mine – femeie, tânără, săracă- nici n-ar fi visat să aibă drept de vot acum nu mai mult de o sută de ani, așa că mi se pare cumva că sunt nerecunoscătoare când nu fac uz de drepturile dobândite de alții pentru mine cu atâta trudă. Dar pe urmă mă uit la candidați și…și…din această dilemă nu putem ieși.

Comentariile sunt închise.