Încă o conversație despre Dracula

(…un personaj, pare-se, de maxim interes pentru străinezii de pretutindeni.)

Englez 1, profesor de fizică: Până la urmă, Vlad Țepeș nu era vampir, nu?

Nadia: Nu.

Englez 2, asistent medical: (sare ca ars) Normal că nu! (întoarce spre mine un zâmbet de intelectual care parcă îmi spune: Ce prost e ăsta de lângă mine…) Lasă că-i explic eu, că știu. Partea cu vampirul este, bineînțeles, doar o legendă adăugată de vesticii ignoranți. Ca și cea despre contesa Bathory…care era…din…Bulgaria, nu?

Nadia: Ungaria.

Englez 2: Așa, o țară vecină.

Nadia: Cu România, nu cu Bulgaria.

Englez 2: De fapt, (se întoarce spre Englez 1 și îi expune cu un aer profesoral) Țepeș era doar un imbecil sângeros și antipatic, care n-avea nimic special față de alți imbecili sângeroși și antipatici și barbari din epoca respectivă. De altfel, să știi, Nadia, și noi am avut mulți d-ăștia.

Nadia: Știu.

Englez 2: Unii dintre ei ne-au fost chiar regi! (râde ca de o glumă bună)

Nadia: Știu.

Aici intervine Englez 3, un pișpirică de profesie incertă ce până atunci sorbise un cocteil foarte roz, denumit sugestiv Cosmopolitan: Auzi, dar chiar era român Vlad ăla?

Englez 2: Sigur că era! Nu că era? (eu dau din cap) Ne confirmă aici o persoană din România.

Englez 3: Eu m-am gândit mereu că era altă nație și partea cu România a inventat-o Bram Stoker ca și p-aia cu vampirul. Auzi, dar de ce i se zicea Țepeș?

Englez 2: Păi bineînțeles, pentru că îi plăcea să tragă lumea în țepe.

Englez 3: Serios, țepe adevărate?

Englez 2: Da, da, asta era metoda lui de execuție preferată, să înfigă criminalii în țepe și să-și ia micul dejun lângă ele. Am mai auzit și că îi plăcea să mănânce bebeluși.

Nadia: Eu n-am auzit niciodată așa ceva.

Englez 2: Ah. Înseamnă că îl confund cu…ăăăă….Gingis Han? Ăla unde a domnit?

Nadia: Mongolia.

Englez 2: (plin de speranță) Aia nu e pe lângă România, nu?

Nadia: Chiar deloc.

Englez 2: (descurajat) ….

Nadia: Nu te întrista, te-ai descurcat bine până acum.

Englez 2: Vezi, nu toți vesticii suntem niște ignoranți. Eu chiar știu și niște cuvinte în românește.

Nadia: Da?

Englez 2: „Pa-pa”…asta cred că e un fel de Goodbye.

Nadia: Aha.

Englez 2: Și…(foarte fericit, cu pronunție dramatică) SUGIE POOLA.

Nadia: „Suck my dick”.

Englez 2, puțin surprins: A, asta înseamnă?… M-a învățat un prieten român. A zis că e foarte important de știut!

Nadia: Într-adevăr. Știi tot ce trebuie ca să te descurci în România!

Englez 2: Voi în România ce părere aveți despre Vlad Țepeș?

Nadia: Păi, nu așa de proastă. În general e respectat pentru că a avut niște victorii împotriva turcilor…

Englez 2, surescitat: Ha, pe vremea când era ceva de capul turcilor, da! Păi și care era tactica militară a românilor?

Nadia: Nu știu exact, la școală ni se spunea că era ceva gen: pârjolit satele și otrăvit fântânile, retragere, atras și căsăpit dușmanul într-o strâmtoare, ceva…

Englezii tac și cugetă un moment.

Englez 2: Destul de ingenios!

Englez 1: S-o folosim și noi la Age of Empires….

(Cortina și încă un rând de băutură)

7 gânduri despre “Încă o conversație despre Dracula

  1. Daca le mai spuneai ca Vlad Tepes era sa-l asasineze pe sultan in timpul unui atac de noapte asupra taberei de asediu otomana cred ca ramaneau masca, unde mai pui ca ei habar nu au ca Vlad Tepes a domnit intr-o perioada in care imperiul otoman era de neoprit in ceea ce priveste cuceririle sale pe continentul european. Daca le spui ca Mircea cel Batran a reusit sa infranga imperiul otoman la Rovine (doar cu o armata valaha) si o armata cruciata (care numara cam 100.000 de trupe din Anglia, Franta etc.) a fost infranta la Nicopole cred ca o sa se apuce sa rasfoiasca cartile de istorie.
    Despre partea cu trasul in teapa, ce pot sa zic, Vlad Tepes tragea in teapa criminali, talhari, violatori si otomani, inchizitorii ardeau pe rug „vrajitoare, varcolaci, oameni posedati” si in mare parte pe oricine considerau ei eretici (da, noi suntem cei mai salbatici, cei mai hoti si cei mai mari criminali).
    Intradevar, adevarata cultura generala se formeaza legata de istorie se formeaza in Age of Empires.

    1. Mă îndoiesc că se apucau de cărți de istorie pentru că n-aveau de ce. Îi doare în papuci de România, dar cred că asta era ideea lor de flirt cu o fată simpatică. (și modestă.)

  2. Nadia, marea majoritate a unui orasel din Germania, o echipa de muncitori polonezi, un chinez si angajatii unui port din Turcia stiu ca „sug pula” inseamna „salut” in limba romana. Asa ca nu traga acest lucru, hai sa fim uniti. Eu le raspund cu „sugi pula” si totul este in armonie. Se pare ca doar doi si-au dat seama (si spre nefericirea mea au dat google) si eu am avut ochii verzi-maro-vineti cateva zile.
    Atras si casapit intr-o stramtoare a fost doar la Posada, in rest ne ascundeam pe unde puteam sperand ca invadatorul sa isi dea seama intr-un final ca e o tara de cacat. Si asa am dus victorii stralucite cu dusmani care se plictiseau de cautari si se duceau dezamagiti acasa (ioi Istenem) dupa ce cheltuisera averi in campanii militare si dadusera peste sate unde nu puteai lua decat paduchi si purici, eventual si ceva boli venerice daca gaseai pe cineva acasa.
    Vlad a domnit putin si nu a realizat nimic iar daca nu era legenda cu Dracula nu isi mai aducea nimeni aminte de el.
    Momentan sunt in concediu in tara si este iarasi un scandal in care niste comedianti francezi (un german mi-a zis ca toti francezii sunt comedianti) au numit Bucurestiul un cos de gunoi. In sfarsit este si cineva de aceiasi parere cu mine. Lasand gluma eu nu-i condamn, in Paris 1 din 10 infractori e roman si cred ca 1 din 10 cersetori e tigan roman.

    1. O victorie e o victorie, da? Nu contează metoda prin care o obții. Se consideră c-ai bătut cu 3-0 dacă echipa ailaltă se retrage, n-are importanță dacă te-ai apropiat de poartă sau nu.😆
      Nu știu cum e în Paris, dar aici la „riots” majoritatea infractorilor au fost negri și totuși n-am auzit negrii mai spălați să zică: „da, domle, suntem de căcat, lua-ne-ar dracu să ne ia”, cum se văicăresc românii încontinuu.

      1. Am ajuns pana aici si asta este important si dupa 2000 de ani am devenit independenti si ne-am facut tara noastra furand din tarile altora. Chestia asta cu „vaicareala” cred ca este un mod prin care romanul, individual vorbind, incearca sa se extraga din gloata, uitand ca este facut din aceiasi ingrediente (nisip si cacat vorba bancului cu politisti) ca si ceilalti. Ministrul de interne tocmai a afirmat ca politistii dati afara „nu au avut sange in instalatie”. Alt ministru, cred ca de comunicatii, zice ca „sa facem in asa fel incat persoanele in varsta sa fie cat mai putine”. Cum? Pac-pac-pac cu mitraliera? Ii bagam la dus cu zyklon B? Este domnul ministru sigru ca un batran roman face spume corespunzator si va fii un sapun bun macar la calitatea Duru-lui turcesc?
        De cate ori am fost in Franta am evitat Parisul ca un evreul sediul SS, dar am avut prieteni (nu nemti, alte natii, sa nu crezi niciodata ce zic nemtii despre francezi) care mi-au zis ca este foarte jegos la periferie. De fapt singurele orase mai curate sunt in Germania si Scandinavia (pentru cei care au dat bac-ul anul asta Scandinavia este o peninsula si nu o tara). Sunt orase frumoase si in Est, cum sunt Praga si Lodz (se citeste Uci si Maceck a dat multa bere ca sa fac reclama orasului). Eu si Maceck avem multe in comun, inclusiv prima iubire: Arabella. Filmul era ceh, nu polonez si se numea Rumburak.

  3. Oamenii stiau cate ceva, nu ai ce zice, probabil au citit vreun pliant inainte dar nu cred ca e nimic de condamnat

    1. Nu, sigur că nu.
      Aportul tău la conversație a fost atât de deosebit și special încât ți-am scos link-ul, ca să nu îl stricăm cu mărunțișuri comerciale!😆

Comentariile sunt închise.