Ceaușescu și Dracula, sau: Ce știu străinii despre România

-dialoguri despre țara de origine a Nadiei cu amicii ei străinezi, culese întru bucuria compatrioților-

Indian, 24, coleg de școală și tovarăș de bere

El: Știu că aveți mulți țigani.

Nadia: Da, și nu prea ne place de ei.

El: De la noi au venit. Ne cerem scuze pentru inconvenient.

***

El: România e în Europa?

Nadia: Da.

El: În Uniunea Europeană?

Nadia: Da, și-n aia.

El: A, ce tare. E o țară comunistă? E democrație?

Nadia: E un fel de democrație. A fost comunistă vreo 50 de ani.

El: Ești supărată pe comunism?

Nadia: Eu nu sunt supărată, că nu țin minte nimic din el. Părinții mei sunt supărați, precum și majoritatea oamenilor deștepți.

El: Provincia de unde vin eu are un guvern local comunist și au făcut multe lucruri bune pentru oameni. Ascultă-mă pe mine, marxismul adevărat e un lucru bun. Probabil ai tăi n-au știut cum se face ca lumea.

Pakistanez, 28, coleg de școală și tovarăș de bere:

El: Am auzit de Ceaușescu și știu că era un om foarte rău. Am văzut imagini cu revoluția la televizor. Și el și soția lui erau absolut malefici. Știu că țara voastră a fost demult sub dominație turcească….

Nadia: Corect, doar că pe vremea aia țara mea era de fapt mai multe țări.

El: Și știu că Vlad Țepeș n-a fost vampir, în ciuda reputației lui hollywood-iene. Doar un conducător foarte crud. Totuși, de ce s-a ales tocmai el cu pseudonimul de Țepeș, când trasul în țeapă era o metodă de execuție larg răspândită în vremurile acelea?

Nadia: Habar n-am. I-o fi plăcut lui în mod deosebit.

El: A, și mai știu și că i-a persecutat și masacrat pe membrii minorității maghiare.

Nadia: Ha?

Englez, 23, coleg de școală și aspirant la corazonul Nadiei :

El: Ca să fiu sincer nu știu absolut nimic. România e unul din locurile alea despre care nu auzi niciodată nimic, nici de bine nici de rău. Deși știi că există. E ca un fel de țară imaginară. (cugetă un pic) Mă rog, să zicem, eu credeam că e un bârlog de lorzi ai drogurilor și proxeneți de lux.

Nadia: Știi măcar unde e pe hartă? Dacă îți dau o hartă acu, poți să pui deștul pe România?

El: Ahîm. Am o idee vagă, să zicem. (cugetă iarăși) Nu, sincer, nu. Habar n-am. Ce limbă vorbiți?

Nadia: Românește.

El, amuzat la culme: Nu există așa ceva. Ai inventat tu acum.

***

Nadia: Zi sincer, ai dat șpagă ca să iei carnetul de conducere?

El: Bineînțeles că nu! Am luat lecții peste lecții până am învățat să conduc ca lumea, 40 de ore a câte 20 de lire bucata, vai de buzunarul părinților mei. Ce, acolo de unde vii tu merge cu șpagă?

Nadia: Uneori.

El: Am mai auzit eu de la prieteni că există asemenea practici în unele țări, dar credeam că-s doar legende urbane…

****

El: Ce mai e nou pe la tine pe acasă?

Nadia: Mai mult de jumătate din tinerii absolvenți de liceu au picat examenul de bacalaureat și țara e în doliu, jale și prăpăd.

El: Hahahahaha. Să înțeleg că aveți un sistem de învățământ serios și dur. (Nadia ridică din umeri) Pentru că, știi, aici trebuie să fii foarte, dar foarte prost, practic retardat să ajungi să nu treci un examen la școală. Toată lumea trece.

Englez, 30, actor, Don Juan autodeclarat

El: Știu că îmi plac foarte mult fetele din România. Foarte mult îmi plac. (rânjește ca o Pisică de Cheshire) Am cunoscut câteva.

Nadia: I-auzi.

El: Dar tu nu prea arăți a româncă.

Nadia: Cum ar trebui să arate o româncă?

El: Mai…blondă.

Nadia: Blondă?

El: Da, cu pielea mai albă, așa, părul mai deschis la culoare…Acum sper că nu te superi. Tu arăți ca o italiancă foarte drăguță.

Nadia: Nu mă supăr. Ce mai știi despre România?

El: Am mâncat ciocolată românească, foarte bună. În batoane micuțe, așa…

Nadia: ROM.

El: Da, da! Foarte bună. Și am văzut și un film românesc, Polițist, adjectiv.

Nadia: Cum ți s-a părut?

El: Păi, sincer să-ți zic…foarte, artistic, da, dar, ăăă….artistic, și…un pic, să zicem, ritmul cam lent, și…

Nadia: Plictisitor ca naiba.

El, răsuflând ușurat: Da, da. Asta voiam să zic. M-am cam plictisit. Nu te supăra.

Turc, 23, actor, Don Juan aspirant

El: Știu că femeilor din România le plac foarte mult bărbații turci.

Nadia: Serios?

El: Da. Tu ce părere ai despre bărbații turci?

O fetiță adorabilă de 9 ani pe nume Emilia, actriță

Ea: Am auzit de România. Am și eu un coleg de școală din România. Adică părinții lui sunt de-acolo, dar el nu știe românește, degeaba se laudă că e român. Tu știi românește?

Nadia: La perfecție.

Ea, entuziasmată: Uau, ești o româncă adevărată! Zi în românește: Emilia e cea mai tare actriță din Univers.

American, 38, editor de montaj cu experiență, om serios și familist

El: Știu că românii sunt oameni de treabă. Am și eu o prietenă bună, româncă. A avut multe probleme cu viza când a venit aici, dar asta a fost cu mulți ani în urmă. Care mai e situația acum?

Nadia: Acum nu ne mai trebuie viză. Pot să stau aici cât vreau. Dar tot mi-a trebuit un fel de viză ca să am drept de muncă.

El: Știi cine e de vină pentru asta? Afurisiții ăia de polonezi. Când au intrat ei în UE, au venit ca lăcustele pe capul țărilor civilizate și au făcut numai măgării. De aia după aia au pus restricții pentru noile țări membre. Numai polonezii sunt de vină. Ar trebui să fii supărată pe polonezi! Să-ți displacă al naibii.

Nadia: Oho. Nici nu-ți imaginezi. *

*vezi articolele despre administratorul polonez.

În fine, eu mă învârt printre oameni tineri, mi s-a zis că în alte grupe de vârstă conceptul cel mai des asociat cu România e cel de copii orfani, mulțumită mediatizării intensive a dezastrului din orfelinatele românești, imediat după Revoluție, când Vestul a aflat că există și țara noastră pe lume. Tot ce se poate.

16 gânduri despre “Ceaușescu și Dracula, sau: Ce știu străinii despre România

  1. Explica la colegul turc ca si mie imi plac foarte mult turcoaicele dar sunt urate ca noaptea si au parul pe picioare cum e ursul pe spinare. O zii de plaja in turcia e un episod de cosmar. Si englezoaicele sunt niste curve dar pana la urma daca e spalata e ca noua. Muahahaaa! Am niste colegi polonezi, cei mai de treaba oameni care i-am intalnit pana acum. Oamenii sunt oameni si generalizarea este cea mai mare imbecilitate, iti zic asta pentru ca si eu am urat polonezii. Columbia here I come!

    1. Și eu aveam polonezi cumsecade în locuința multipoloneză, doar că impresia produsă de ăilalți a fost prea puternică. O să-mi treacă.
      Nu știu dacă englezoaicele sunt curve dar sigur se îmbracă corespunzător acestei profesii. N-am văzut de când sunt la un loc atâtea femei care să ia dresul sau chiloții drept pantaloni, indiferent cum e vremea.

  2. Ceva, ceva stia ala cu Vlad Tepes. Tepes i-a cam tras in teapa🙂 pe negustorii transilvaneni care cica nu respectau legile comerciale in Valahia.

    1. No, adevărul e că nu m-ar mira să știe pakistanezul mai multe despre subiect decât mine, e un tip foarte citit.

  3. Din calatoriile mele am tras o concluzie: cel mai bine este ca strainul sa nu stie nimic despre Romania, pentru ca daca stie ceva sigur este negativ. Acum cativa ani pe o terasa in Amsterdam am agatat o englezoaica care in 2 ore a baut atata bere cat eu intr-o saptamana (si pe vremea aia chiar beam serios) moment in care am jurat ca nu vreau sa mai cunosc englezoaice. Nu i-am intrebat pe turci ce parere au de Romania, nici nu vreau sa stiu de fapt. Faruk inca crede ca sunt ucrainian, i-am si aratat pasaportul dar nu ma crede. Apropo pentru toti strainii romana suna a rusa sau a varianta mai pocita de rusa.

  4. ai cu „probabil n-au stiu ai tai cum se face comunismul” si „ai inventat tu acum limba romana acum” sunt mortale. si fetita e super tare.
    si eu stiam ceva in sensul celor mentionate de unmihai.

    1. Din păcate nu glumește, am auzit și eu d-astea. Mulți cred că limba română e un fel de rusă sau un dialect al limbii ruse și că România în general e colonie rusească. Mă rog, cei care nu cred că e colonie americană.

      1. Recunosc ca in viata mea nu am auzit ca starinii sa ne considere limba o varianta mai pocita de rusa, adica mi se pare ceva de domeniul fantasticului. Mare majoritate conidera Romania o tara foarte saraca si daca ajung pe aici, raman panou vazand masinile de ultima ora care se plimba linistite prin tot Bucurestiul si nu numai.

    2. Mai ales engleza se vorbeste in general cu un puternic accent rus si asta nu numai in filmele cu Dracula. Apropo, polonezii stiu de Ceausescu si ne-au facute curve pentru ca in 44′ am intors armele, mi-au zis ca ei ii urasc pe germani dar tot curve am fost la 23 august 44′. Le-am explicat ca la romani gena lasitatii este element de baza, pana si Decebal a fost tradat. Imi e dor de Olanda. Holland is godverdomme het hardste!! Unde in lumea asta mai vezi asa ceva: http://youtu.be/Pn7d9mGv61M

  5. Despre intorsul armelor in 44… eu cel putin nu-mi fac prea mari mustrari de constiinta ca român. Nemtii ne-au tras-o cu tandrete cu Dictatul de la Viena in 40. Sa nu mai zic de pactul Ribentrop-Molotov in care s-au inteles cu rusii foarte bine in legatura cu Basarabia si Bucovina. Si tine cont ca nemtii si rusii isi imparteau lumea prin intelegeri secrete in conditiile in care pe fata erau dusmani. In fine.. mai pot continua despre cat de curve au fost nemtii si nu numai ei dar nu e momentul nici locul. (pot continua serialul si despre frantuji si americani daca vrei😀 )

    1. Ai perfecta dreptate dar nu e prima data cand un strain afirma chestiile astea. Cand o tara puternica tradeaza face o miscare strategica, cand o tara mica tradeaza e doar curva. Un vecin din Romania a avut un ces dat de un „invadator” german pentru o gaina. Acelasi vecin imi povestea ca atunci cand au trecut rusii, la cateva luni diferenta. nu numai ca au luat toate gainile dar au luat si porcul si cam tot ce avea omul ala de mancare prin curte si a primit in schimb doar o bataie buna. Nu vreau sa zic ca un regim totalitar poate fii mai bun decat altul, doar ca este o diferenta mare de civilizatie intre germanul si rusul obisnuit, omul de rand. Americanii, hmmm, uite eu ii admir ca au reusit sa inventeze „exterminarea cu fata umana”, cum ii zic eu. Sunt singurul popor care pot rade de pe pamant o tara intreaga pana la temelii si pot prezenta asta in ochii Lumii ca un act de justitie si dreptate, ca o mare fapta buna in sprijinul Democratiei. Razboiul este pace. Orwell si ceva mai profund decat el: Imparatul mustelor.

  6. Cat despre faptul ca româna seamana cu rusa in urechile unora… .Un american care a stat ceva timp in România a fost nevoit sa invete româna. Dupa un timp a plecat in Rusia. Zicea ca sunt foarte multe asemanari gramaticale intre cele doua limbi si ca i-a fost usor sa invete rusa datorita acestui fapt.
    Pe de alta parte eu sunt destul de handicapat pe partea de limbi straine. Pur si simplu nu se prinde. Intodeauna voi intelege mai mult din engleza vorbita de un rus decat din engleza vorbita de un englez🙂
    Inca ceva si cu asta termin😀. Pai slavii au tot migrat prin teritoriile romanesti. E imposibil ca limba vorbita de noi sa nu aiba influente slave. Povestea ca prin venele romanilor trece doar sange daco-roman e pentru copii.
    (bai frate .. ce logoree m-a cuprins in seara asta :D)

  7. Citesc in presa ca oficialii germani au distrus mormantul lui Rudolf Hess si i-au ars ramasitele dupa care le-au imprastiat in mare pentru a combate manifestatiile neo-naziste ce aveau loc acolo. Combaterea nazismului prin masuri si metode naziste. Lumea a innebunit si noi nu vedem asta!

  8. Interesant. Din nefericire strainii, cu exceptia celor din tarile vecine cu Romania, nu stiu nimic despre tara noastra decat din putinele filme in care se pomeneste tara noastra si in acele contexte din pacate extrag informatii eronate.
    Exista insa si straini care au venit la noi atat in vremea comunismului cat si in minunata noastra democratie si au fost dezamagiti de faptul ca Romania in loc sa evolueze, a involuat.

Comentariile sunt închise.