Scurt moment ortodox

Ieri a fost sfârșitul lumii. Sau răpirea dreptcredincioșilor la ceruri în avanpremieră la sfârșitul lumii, sau cam așa ceva, mă rog, ceva ce-a prezis un nene iubitor de Isus din America, unde locuiesc toți iubitorii de Isus care depășesc măsura. Eu sunt încă aici, dovadă că nu-s câtuși de puțin dreptcredincioasă- dar asta știam deja cu toții. Totuși, mă pregătisem pentru răpire, citind cu pioșenie din cartea de rugăciuni cu care m-a pricopsit mama înainte să plec din România. Și, tot citind, am dat peste această rugăciune de alungare a a vrăjilor și farmecelor:

„Prea sfântă treime, ceea ce ești în cer și pe pământ și vezi toate ce sunt pe pământ, eu nu mă pot odihni în casa mea, în sălașul meu, de răul vrăjmașilor și al pizmașilor mei, care s-au sculat cu multă răutate și asupra casei mele, iar Tu, putere dumnezeiască, să iei farmecele și urâtul din casa noastră și din darul nostru.

Așa, preasfântă treime, ia vraja din casa noastră și din sporul nostru și din sălașul meu și din toate animalele mele; din grădina mea și din toate lucrurile noastre și din împrejurul casei noastre.

Să se nimicească vraja cu lut, vraja cu creier de broască, vraja cu păr de femeie, vraja cu ou de pui sugrumat (sunt confuză, puiul trebuie sugrumat în timp ce se ouă?), vraja cu cârtiță, vraja cu rac, vraja cu așchii de sfredel, vraja cu ștreang de om spânzurat, vraja cu liliac, vraja cu țărâna de la cai, vraja cu seu de vacă crăpată (??), vraja cu mână de om mort, vraja cu țărână de mormânt, vraja cu vine și gâtlej de lup, vraja cu zgură de la cuptor părăsit, vraja cu scârnă de lup, vraja cu piedică de la mort (ha? dar morții nu au nevoie de piedică, pentru că, în general, sunt destul de sedentari…), vraja cu păr de la mort, vraja cu cercei de coțofană (sunt din nou confuză, coțofenele au urechi?), vraja cu clocitură de la rațe, vraja cu apa de lac, vraja cu apa din fântână părăsită, vraja cu țărână luată din răspântii de drum, vraja cu cărbuni, vraja cu luatul anilor vacilor și oilor împrejurul sărbătorii Sfântului Gheorghe, vraja cu luatul mâinii sau al graiului, vraja cu toate semănăturile din grădină, vraja cu usturoi descântat la ziua Sfântului Andrei, vraja cu strechie, vraja cu vărsătură de la câine (câinele a scăpat ieftin în comparație cu lupul și broasca), vraja cu cioc de cioară, vraja cu mătură lepădată (măturile vechi sunt și ele bune la ceva, deci), vraja cu pantaloni lepădați (colega mea de apartament și-a aruncat niște blugi aproape noi în coșul de gunoi, oare mi-a făcut vrăji?), vraja cu arsură, vraja cu marmură, vraja cu cremene, vraja cu broască cusută la gură, vraja cu făină pusă în zăr (ce-i ăla?), vraja cu turtă de grâu și piept de femeie, vraja cu legatul cununiilor feciorilor și a fetelor, vraja cu adus farmece pe omul care ți-e drag, vraja cu mătrăgună, spre a trăi rău în casă și de pagubă și de urât și de nebuneală și de despărțire de soț, vraja cu aruncare de lucruri spurcate în fața casei și în spatele casei, vraja cu lucru spurcat aruncat în așternut.

Să vii Dumnezeule, să iei vraja și strigarea și încercarea și pârâciunea și tot răul de pe lume, și din casa noastră și de la masa noastră și din sălașul meu și din țarina mea și din grădina mea și din livada și din via mea, din meșteșugul meu și din negustoria mea și din sporul meu, din punga mea cu sare (?), din hainele mele, și să-l treci din vad în vad și să-l duci prin munți și codrii pustii, nelocuiți de nici o ființă omenească, iar pe noi și pe copiii noștri și pe cei ce se vor naște din noi, de acum înainte să ne lași curați, luminați ca Soarele, să ne lași precum ne-a lăsat domnul nostru Iisus Hristos pe pământ.”

Ăă, amin, presupun. Din cartea Rugăciuni folositoare creștinului ortodox, editura Biserica Ortodoxă Alexandria, 2003, tipărită cu binecuvântarea prea sfințitului părinte Galaction, Episcopul Alexandriei și Teleormanului!

Dacă vraja tot nu s-a îndepărtat de la voi, probabil pentru că a fost cumva omisă de pe lista exhaustivă de mai sus, puteți încerca și Psalmul 139, care conține următoarele cuvinte creștinești (pentru care orice manelist care se respectă ar fi invidios):

„Să nu mă dai pe mine, Doamne, din pricina poftei mele, pe mâna păcătosului; viclenit-au împotriva mea; să nu mă părăsești, ca să nu se trufească. (Cât altruism! Nu mi-e de mine, dar mi-e că se umflă în pene dușmanii dacă mă înving…)

Vârful lanțului lor, osteneala buzelor lor să-i acopere pe ei! Să cadă peste ei cărbuni aprinși, în foc aruncă-i pe ei, în necazuri pe care să nu le poată răbda.”

Amin din nou. Și întoarceți și obrazul celălalt.

8 gânduri despre “Scurt moment ortodox

  1. Eu stiam ca Apocalipsa este in 2012, deja sunt confuz. A fost o Apocalipsa in 2000 prezisa de Nostradamus, asta din 2012 este prezisa de niste maimute din America Centrala (maiasi sau incasi sau o specie din aia de babuin). Sa se stabileasca o data pentru totdeauna si problema asta, nu pot bea in fiecare zii de parca vine sfarsitul lumii, nu? Sau poate ca da! Hi hi hii.

  2. Asta a fost predicția unui nene care s-a îmbogățit din asemenea ocupații, spre deosebire de maimuțele din America Centrală. http://www.cbsnews.com/stories/2011/05/20/eveningnews/main20064856.shtml
    Am fost un pic derutată de precizia profeției lui- 6 pm, cică, dar 6 ora Los Angelesului sau de unde e el, ori ora 6 locală pentru întreaga planetă? Am avut această dezbatere ieri cu un coleg, pentru că nu era încă ora 6 a Americii, dar a Londrei trecuse de mult, și nu știam dacă e cazul să răsuflăm ușurați c-am scăpat sau să mai așteptăm.

  3. Chestia asta cu Apocalipsa a fost predicata si in Romania. Cum sa predici Apocalipsa in Romania? Asa ceva este incredibil, in Romania Apocalipsa s-a instalat acum 3000 de ani si de atunci nu ne mai paraseste.
    „It’s all about the money”, o replica dintr-un film genial: Asasinarea lui Richard Nixon. Sper sa il vizionezi cand ai ocazia, chiar merita.

    1. Da, lateralele au fost omise…Asta e, în caz de laterale, Psalmul. Să cadă peste ei cărbuni aprinși, etc. etc.

  4. Lateralele nu intră la vrăji, n-au încărcătură simbolică suficientă.
    Pe mine mă bafflează aia cu lucrul spurcat în aşternut, pentru că am găsit un fel de gâză pe pernă şi constat că nu voi mai dormi la noapte, într-un fel sau altul.

  5. Apocalipsa in Romania nu va venii decat daca e la oferta sau la reducere. Tara de cacat, atentate de cacat, apocalipse de cacat!

Comentariile sunt închise.