Putain de championnats d'Europe de merde

-pour le connaisseurs, presupun, pentru că doar pe noi ne interesează patinajul artistic.-

Competițiile de patinaj artistic difuzate la tembelizor îmi înseninează anual lunile ianuarie, martie, și, din patru în patru ani când e Olimpiada, și februarie. Am mai zis, da? Păi da, dar anul ăsta mă găsesc în Englezia. Unde n-am televizor. Și chiar dacă aș avea, cine îmi garantează că englezilor le place patinajul artistic cât să-l transmită undeva?

Ei bine, se pare că le place- deși, cu excepția perechii de dansatori scoțieni Kerr și soră-sa-pe-care-o-cheamă-tot-Kerr, patinatorii britanici nu sunt cu mult mai grozavi decât ăia din România, British Eurosport acordă chiar mai multă atenție și spațiu de emisie patinajului decât cel românesc. Și comentatori mai simpatici.

Ce-i drept, am avut vaga impresie că ai lor comentatori sunt mai puțin pricepuți în a identifica figurile chiar și decât mine. (sau poate știau, dar nu voiau să se laude, ratând cumva evidența, și anume că pentru asta erau puși acolo.) Erau, în schimb, plini de bune intenții și entuziasm, cam ca al unui copil de 5 ani care i-a cerut lui Moș Crăciun o figurină cu Batman și a primit chiar distribuția completă a serialului.

Lucrurile se desfășurau cam așa:

-patinatori pricepuți fac figuri spectaculoase pe gheață și le ies cum trebuie.

Ce ar fi zis un comentator român:

Dublu Axel. Triplu Toeloop. O ușoară desincronizare la secvența de pași, parcă….Ridicare…el a ezitat un pic. O aruncare cu șurub…

Comentatori englezi:

Englez 1: Ahh!

Englez 2: OMG!

Englez 1: Wow!

Englez 2: Magnific!

Englez 1: Ai văzut ce știe să facă?

Englez 2: Tulai, Doamne, că buni îs!

Englez 1 (scoate o onomatopee admirativă imposibil de transcris)

Englez 2: Superb!

-patinatori tot pricepuți (nu ajunge nimeni la un campionat continental dacă nu e priceput), dar cam ghinioniști fac figuri spectaculoase care rezultă în ratări spectaculoase și buf

Ce ar fi zis comentatorul român: Ce ratare, ce căzătură, asta înseamnă că s-au dus speranțele lor la o medalie, oricum, per ansamblu, un program lipsit de strălucire, poate că au avut probleme de concentrare sau pur și simplu nu sunt la nivelul unei asemenea competiții ca experiență și pregătire…

Englezii:

Englez 1: Oh, my!

Englez 2: Oh, dear!

Englez 1: Dearie me!

Englez 2: Vai, a căzut! Ce dureros a părut! Sper că nu s-a lovit rău!

Englez 1: Să știi că acest sport poate fi foarte periculos! Noi nu ne gândim la asta când ne uităm, dar se pot întâmpla tot felul de lucruri!

Englez 2: Vai, da! Eu am văzut și oameni care s-au lovit la cap! Sau alții care chiar au căzut în cap!

Englez 1: Totuși pare că se simte bine.

Englez 2: Și restul programului n-a fost rău, nu? Au avut piruete drăguțe, și uite ce costume drăguțe au.

Englez 1: Exact! Un program reușit, zic eu! Pot să fie mândri de ei și de ce au reușit în această seară!

Englez 1: Și uite ce frumușică e ea și ce frumos zâmbește!

-patinatorii au terminat programul și ies de pe gheață

Comentator român: Da, să vedem ce note vor lua, cred că nu pot spera foarte mult la componente, nu prea au muchii curate, viteză de alunecare, dar e posibil ca elementele tehnice să îi ajute…

Englezii:

Englez 1: Vai, ce frumos! Ai văzut ce gentleman e el, și ce frumos se poartă cu ea?

Englez 2: Da, da, chiar și pe gheață, era mereu atent cu ea, avea grijă să n-o lovească…

Englez 1: Ce cuplu armonios! Ce bine le stă împreună!

-pauză de refacere a gheții sau de încălzire.

Comentator român: Să profităm de acest moment de pauză ca să vorbim mai mult despre reprezentanta noastră, Patina Nealunecoasă, care nu s-a calificat în finala probei feminine, îl avem la telefon pe Antrenor Antrenorescu, antrenorul ei. Domnule Antrenorescu, credeți că Patina ar fi meritat să se califice?

Antrenorescu: Ce se întâmplă, arbitrii nu i-au acordat Patinei o combinație de sărituri cu rotații complete, iar apoi secvența de pași a fost depunctată în mod inexplicabil până la nivelul 1…dar spuneți și dumneavoastră, oricum, unde ar fi trebuit să se pregătească Patina pentru acest concurs, în condițiile în care nu există nici o bază sportivă competitivă…

Englezii:

Englez 1: Să preluăm niște mesaje de la telespectatori! Emma ne scrie din Manchester: vă urmăresc de lângă un șemineu cald!

Englez 2: Oh, vai, Manchester. Am fost la Manchester anul trecut și am fost huiduit de o arenă întreagă, zău că nu vreau să mă mai întorc acolo! (râd amândoi)

Englez 1: Victoria din Portsmouth ne scrie: vă urmăresc chiar acum în HD, se vede foarte frumos! Nu s-ar putea să vă văd și pe voi în HD?

Englez 2: Vai, pe noi? Nu e nimic de văzut nici cu Normal Definition!

Englez 1: Da, te-ai cam îngrășat!

Englez 2: Așa e! Trebuie să slăbesc urgent! (râd amândoi)

Englez 1: Spune-mi, dragă! Pe cine pariezi să câștige? Cu cine sunt banii tăi?

Englez 2: Păi, poate pe Kawaguti și Smirnov…și pe Savchenko și Szolkowy…

Englez 1: Păi așa pariezi tu? Când eram eu tânăr și pariam pe cai, mi se spunea clar că pot să pariez doar pe unul singur!

(râd amândoi)

culese din proba de perechi, programul liber.-

P.S:

Ah oui, je suis căzut din nou! Și ce? Bine că sunteți voi deștepți! Est-ce que vous pouvez faire mai bine? Putain de merde! Je vous pocnesc dacă mai comentați!

8 gânduri despre “Putain de championnats d'Europe de merde

  1. esti sigura ca nu te-ai uitat aseara pe canalele romanesti care transmit patinaju’? am ras de m-am spart la transcrierea „transmisiei directe”. chiar foarte veridica pe partea romana.🙂 (totusi, in cele doua zile in care am urmarit anu’ asta eu nu am auzit comentarii chiar asa negativiste la caderi, dezechilibrari etc: erau mai degraba „au mari sanse ca pe viitor sa insemne ceva pentru patinaj/sa urce pe podium, etc”, dar nu asa negativiste ca „nu sunt la nivelul unei asemenea competii”; poate or fi citit si comentatorii ceva psihologie).
    cred ca totusi ca eu prefer comentariile romanesti. ca aia e draguta si zambesti sau ca el se poarta frumos cu ea pot sa vad si eu, dar ce figuri sunt alea am senzatia ca n-o sa stiu in veci. tot incerc sa inteleg care e care, si tot nu ma prind.

  2. @ady: Azi a fost ceva mai bine la proba fetelor, în sensul că englezii au mai pomenit și numele câte unei sărituri din când în când. Nu au uitat însă să menționeze că stau lângă un reșou înveliți cu o păturică.😀

  3. Nadia, esti foarte tare! Myth confirmed!

    Si mie mi-s simpatici comentatorii britanici, desi experienta mea cu dansii se limiteaza la cateva clipuri de pe YouTube. In care-l ridicau in slavi pe buburuz.

    Si acum fug la proba de dans.Fratii Kerr for the win!

  4. tre’ sa fie tare frustrant tipul asta de comentare. comentatoarea de la tvr 2 (pe eurosport n-am ajuns) n-a scos o vorba despre cat de frig e p-acolo. da’ tre’ sa fii cam tampit sa nu te prinzi. baga si secvente din tribune: sunt specatorii infofoliti cu juma’ din cojoacele din dulap (inclusiv glugi in cap), multi cu paturi pe genunchi. antrenorii la fel.
    asta seara incercam sa-mi imaginez comentariile englezilor si m-am prapadit de ras.
    cand in martie sunt mondialele, ai idee? ca eu mereu aflu tarziu.

    aaa, si hai sa fim seriosi, a mai fost o pereche britanica, in afara de fratii Kerr. si stau mai bine ca ai nostrii.
    dar, intre noi fie vorba, despre toti tipa zicea ca se antreneaza in alta parte decat la ei acasa. de multe ori chiar in alta tara si cu antrenori straini-cei mai multi; altii sunt in familiei. astia ai nostrii unde sa se antreneze, sarmanii si cu cine?

  5. Anul ăsta Mondialele încep pe 21 martie și se petrec la Tokyo.
    Și patinatorii români se antrenează în străinătate, în general. Sabina Măriuță, fata care a reprezentat România la europene (dar n-a trecut de calificări) locuiește în Canada. Gheorghe Chiper, ăl mai patinator breaz pe care l-am avut până acu, e însurat în Elveția. Patinajul e un sport foarte costisitor și dacă n-ai de unde, nici nu prea te mai apuci.

Comentariile sunt închise.