Duhovnicul de la miezul nopții se întoarce

Bufnițele sunt îmbufnate, așadar n-au nici o legătură cu Duhovnicul de la miezul nopții, care, în caz că vă mai amintiți de el, are cinci copii, arată așa:

și slujește, cum se zice în limbaj bisericesc, la biserica rusă din București. De când sunt nevoită, volens-nolens, prin bunăvoința mamei proprii și personale, să urmăresc emisiunea lui, a început să-mi devină simpatic. Midnight popă are ochii albaștri-albaștri, barbă și păr stufos și, indiferent ce subiect abordează, indiferent dacă îl sună schizofrenici, bețivi, sinucigași, bătăuși, adulterini, necredincioși sau țărani plicticoși ce-și înșiră dramele familiale mărunte sacadat ca mersul unei cămile în deșert, duhovnicul e calm și zâmbitor de parcă ar fi o statuie a lui Buddha, și exact la fel de folositor.

Enoriașul: Bună seara, părinte. Am…o problemă foarte mare.

Midnight popă: Bună seara! Orice problemă ați avea, se rezolvă cu credință în Dumnezeu, și eu sunt aici ca să vă ascult!

Enoriașul: Părinte, am fost abuzat de tatăl meu…

Midnight popă, fără să-și schimbe expresia zâmbăreață: Vai de mine! Ce fel de abuz? Sexual sau doar v-a bătut?

Enoriașul: Și…sexual…

Midnight popă: Vai de mine!

Enoriașul: …

Midnight popă: S-a întâmplat doar o dată, sau de mai multe ori?

Enoriașul: De multe ori, de când aveam 12 ani.

Midnight popă: Vai de mine!

Enoriașul: Acum am 23. Și, ce voiam să vă spun, mi-e foarte greu acum să am o viață normală…din cauză că am fost la închisoare…

Midnight popă: La închisoare?

Enoriașul: Da, pentru că nu mai suportam ce-mi făcea tatăl meu, dar nu l-am omorât, doar l-am rănit, și acum el e în străinătate…

Midnight popă: Mai țineți legătura cu el?

Enoriașul: Păi…știți…nu prea.

Midnight popă: Dar cu alte rude?

Enoriașul: Ăă…Nu prea…au plecat și ei…

Midnight popă: Înțeleg, înțeleg! Asta nu prea e bine!

Enoriașul: Iar apoi în închisoare…știți cum e la închisoare…

Midnight popă, vesel ca un muțunache dintr-o cutie cu surprize: Nu știu, că n-am fost la închisoare!

Enoriașul: Se întâmplă și acolo…abuzuri…am fost iarăși abuzat…

Midnight popă: Vai de mine!

Enoriașul: Și acum mi-e greu să am o viață normală…sau să îmi găsesc de lucru…toată lumea când aude că am fost la pușcărie…știți…am încercat să mă angajez la o mănăstire, dar nici acolo nu am fost primit…mă gândeam…poate m-ați putea ajuta dumneavoastră…

Midnight popă: Mergeți la biserică?

Enoriașul: Merg, părinte, în fiecare duminică!

Midnight popă: Vă rugați des?

Enoriașul: Mă rog mereu, părinte, dar vă rog, să-mi spuneți ce-aș putea face…dacă nici măcar la mănăstire nu au vrut să-mi dea de lucru…

Midnight popă: Ați încercat la mai multe mănăstiri?

Enoriașul: Da, părinte…

Midnight popă: Păi încercați în continuare, trebuie să mai fie și alte mănăstiri!

Enoriașul: Da, dar știți…le e frică de mine…

Midnight popă: Păi cred și eu că le e!

Enoriașul: …

Midnight popă: Continuați să vă rugați la Dumnezeu, să mergeți la biserică și să vă spovediți, și nu uitați că el are grijă de noi tot timpul! Nu vă pierdeți încrederea în El!

Enoriașul: Da, părinte, dar…

Midnight popă: Acum va trebui să trecem la următorul apel, pentru că timpul nostru în această emisiune este limitat! Dar…(aruncând o privire șugubeață pe sub sprâncene) aștept să mai sunați și altădată și să ne mai întâlnim în această emisiune!

Noapte bună, credincioși, oriunde v-ați afla.

P.S. De la o vreme am început să cunosc un nou soi de insomnie: Insomnia De Oboseală. Nu credeam vreodată, în vremurile mele când n-aveam nimic de făcut toată ziua și mă plângeam încontinuu de lipsă de existență  și exces de timp liber, că vor veni timpuri când n-o să mai am timp de nimic și n-o să reușesc să adorm fiindcă-s prea obosită. Ce-a făcut din mine viața de om mare.

4 gânduri despre “Duhovnicul de la miezul nopții se întoarce

  1. Cred ca Biserica, luata ca si Institutie, a fost modul in care Satana s-a razbunat pe Isus. Asta este perversitatea dusa la extrem. Sa faci rau in numele lui Isus. Aici intervine si o alta teorie, despre necesitatea institutiilor de a se perpetua, ca si cum ar avea o inteligenta proprie. Mascariciul asta de care vorbesti tu este atat de departe de a ajuta oamenii… Si mai e si faptul ca ei se cred reprezentantii lui Dumnezeu pe pamant, si mai e si dementul ala de Papa, criminalul ala fascist. Cand ma uit la actualul Papa imi dau seama ca Hitler era un om bun si blajin, chiar simpatic cu mustacioara lui micuta. Atatia oameni omorati in numele lui Isus, atata rau si distrugere pentru care Biserica ca si institutie este raspunzatoare… Pedofilia care se pare ca e prezenta cam la toate bisericile catolice, homosexualitaea din manastiri, preotii perversi si pusi pe imbogatire… Unde este Isus in tot acest peisaj, unde sunt invataurile lui? Cand a zis el ca preotii sunt reprezentantii lui, cand a zis ca evreii sau vrajitoarele trebuie arse pe rug, sau ca trebuie sa dai bani pentru ca preotii sa se roage pentru tine?

  2. @ Sorin, pe bune ca ti-am citit tot comentariul sa vad unde e gluma. Mi-am laut teapa…

Comentariile sunt închise.