Big Joe

Nadia, stăpânită de calmul omului care știe că trăiește într-un univers paralel și nu se mai miră de nimic din ce se petrece în jurul lui, se suie în metrou înarmată, ca de obicei, cu o carte. Se așează undeva la nimereală, deschide cartea și începe să citească. De alături, se ridică o fată cu un aer îngrozit. Un negru mare, care stătea lângă ea, strigă în urma ei.

Negrul: You’re leaving? Leaving me like this? Well, I don’t care! You know what? You know what? (arătând spre Nadia) She is more beautiful than you!

Fata coboară, uitându-se în urmă să vadă dacă negrul nu cumva o urmărește.

Negrul: You are more beautiful than her.

Nadia: Don’t say that, it’s not nice.

Negrul: It’s true, though. You are more beautiful.

Nadia încearcă să-și concentreze atenția asupra cărții.

Negrul: Hi. I’m Joe. But do you know what they call me? They call me BIG Joe. That’s what they call me. Do you know why they call me BIG Joe? Do you understand why they call me BIG Joe?

Nadia: Yes, I understand why they call you BIG Joe.

Negrul: And because I am BIG Joe I have a lot to deal with! Do you know the stuff I have to deal with? I need to deal with a lot of stuff!

Nadia (cu nasul în carte): ….

Negrul: A lot of people told me, don’t go to Romania, Romania is not nice, but I came because I am strong and I can deal with a lot of stuff and I was interested to see Romania so I came to Romania and now here I am! And the people who told me not to come don’t know what I can do and what I can deal with!

Nadia: Big Joe, you speak like Mojo Jojo.

Negrul: Ha?

Nadia: Ha?

Negrul: What’s your name?

Nadia: My name is Nadia.

Negrul: Naria.

Nadia: No, Nadia, with a D.

Negrul: So, Naria, are you strong? Do you think you’re strong enough to deal with Big Joe? ‘Cause I deal with strong stuff. So are you strong? Are you a strong person who can deal with stuff?
Nadia (cu nasul în carte): …

Negrul: ‘Cause, Naria, if you tell me you’re strong and then you’re not, I don’t know, this place is full of bitches I can fuck, so I can find me other bitches, Romania is full of bitches I can fuck!

Big Joe vorbește deja cam tare și o femeie care stătea lângă noi se mută, îngrozită, pe altă banchetă.

Nadia: (cu nasul în carte): …

Negrul: So, Naria, I need to know if you’re strong, you should tell me if you’re strong, and if you say you are and I say that you’re not, can I trust you or should I trust myself?

Nadia: I think you should definitely trust yourself, Big Joe. And I should definitely keep reading this book.

Negrul: Oh, you have to study.

Nadia: I have to study.

Negrul: Then go ahead and study there Naria and don’t talk to me anymore while I deal here with a lot of stuff you don’t even care….

…aici vorbele lui Big Joe se topesc într-o mormăială de neînțeles. Nadia continuă să citească liniștită și de-aici încolo îl ignoră complet pe Big Joe, în timp ce el mormăie și simultan face niște gesturi ca ale lui Bob Marley când cânta „One love, one heart, let’s get together and feel alright”. De pe bancheta din față se mai mută o femeie îngrozită. Până la urmă Big Joe ajunge în stația de destinație și coboară, dar înainte de asta, face un salt în aer, pocnește călcâiele ca Dorothy când voia să se ducă înapoi în Kansas și strigă: Iu-piiii! Și pleacă. Ceilalți călători privesc perplecși. Iar Nadia, Nadia citește liniștită în continuare.

15 gânduri despre “Big Joe

  1. esti un magnet pentru freaks ca astia. In primul sfert de text credeam ca e o intamplare din Anglia :)) unde a coborat Big Joe ?

  2. „How much do I fucking have to wait around here? Fucking bullshit Romanian services!”
    (negru la mare, cand eram mic)

    Nu inteleg cum reusesti. Asta, asta bate la fund orice fictiune

  3. Nici eu nu îmi dau seama cum reușesc. Dar reușesc întotdeauna. Acum vreo 2 săptămâni mă întorceam cu un amic de la o bere și a apărut în fața noastră o tanti care ne-a întrebat râzând isteric dacă Michael Jackson cântă în parcul de vizavi. Amicul meu a zis că numai eu sunt vinovată și dacă era singur în veci nu ar fi întâlnit o astfel de persoană.
    @nina: Probabil următoarea a fost și mai frumoasă decât mine.

  4. Frateeee, chiar ca esti un magnet pentru ciudati. Da` ai rabdare sa stai de vorba cu ei, nu gluma. Eu ma caram dupa primele doua replici 😀

  5. Cand i-am zis lui Dumnezeu: „Doamne! multi nebuni ai in gradina ta!”, stii ce mi-a zis? „Stai ca inca nu mi-ai vazut serele!”.

  6. …buna, nadia, imi pare rau ca ai sters din comment-uri, azi am reintrat sa citesc asta – ca sa vezi cat m-a marcat :). si la ce ai scris, dar si la commenturile pe care le aveai acum ceva timp m-am tavalit pe jos de ras. ar fi fost si aia o arhiva de ciudati, dar diversa, diversa, la fel ca lumea in care traim. mult succes! ai talent! sper sa iti citesc, intr-o buna zi, un roman.

Comentariile sunt închise.