O să murim cu toții!!!

Ăă. Nu neapărat acum. Dar în cele din urmă, clar. În maxim șapte-opt zeci de ani.

În vremurile imemoriale când se potcovea puricele cu nouăzeci și nouă de ocale de fier, orice femeie care avea o mâță era vrăjitoare și Pământul era centrul sistemului solar, sus-numitul purice transmitea o boală cu denumirea prietenoasă și simpatică de Ciuma Neagră. Iar oamenii se apărau de această boală îmbrăcându-se cam așa:

Costumul arăta ca un cocostârc ochelarist cu pelerină de ploaie și pălărie de spoitor de cazane pentru ca…ăăă…Ciuma să se sperie și să fugă, probabil. Iar masca se umplea cu chestii care miros frumos pentru că, nu-i așa, când îți miroase frumos pe la nas nu te poți îmbolnăvi de nimic. Mai existau și alte măsuri preventive de succes, cum ar fi bătutul clopotelor de la biserică foarte tare, doar doar Ciuma s-ar fi declarat nu numai oripilată de cocostârcii ochelariști, ci și asurzită, și-ar fi zis: „Fuck this! Mă duc acasă. Trăiți și împuiați-vă cât poftiți, să se descurce Gripa Porcină cu voi.” Ciuma nu s-a lăsat intimidată.

De o vreme încoace, văd la metrou oameni cu măști antigripale din hârtie. Care, zis-a dl secretar de stat demisionat și răzgândit Adrian Streinu Cercel, nu folosesc la absolut nimic, nici măcar cât alea din țesătură chirurgicală, care nici ele nu-s grozav de folositoare. Totuși, lumea le poartă. Ar putea la fel de bine să poarte cipilici croșetate de culoare roz cu toții, sau un pantof negru și unul maro. Eu am o broșă în formă de elefant, pot să o decretez măsură de protecție antigripală? Până la urmă, e vorba de un filtru psihologic pentru propria isterie, nu contează ce fel de animal înfățișează, c-o fi elefant, c-o fi cocostârc miop.

Oamenii ăștia cu măști îmi dau însă o stare de anxietate crescândă. Mă rog, eu sufăr oricum de anxietate constantă. Uneori le trântesc ușa de la bloc în nas vecinilor pe care nu-i recunosc, în caz că sunt niște psihopați care m-au urmărit special ca să mă violeze și/sau jefuiască. Aseară am reușit să și prind mâna vecinului în ușă când am făcut asta, iar el a strigat îngrozit: „Fata de la șapte, ai înnebunit?” Pe scurt, sunt o paranoică. Iar chestia asta cu măștile mă transpune subit în Decameronul, partea aia nașpa de la început, cu epidemia, nu aia cu kinky sex. După ce că și-așa sunt paranoică, deci, și au început să mă chinuie iar insomniile, și mi-e rău, și sufăr de cea mai oribilă pană de inspirație și de motivație a existenței mele în toate aspectele existenței mele, pe scurt, am înnebunit de tot, mi se pare că produsele nebuniei mele îmi ies din cap prin urechi și se plimbă cu transportul în comun. Și mă înconjoară. Vor fi tot mai mulți, până când toți oamenii vor deveni o specie fără față. Nu de gripă mă cutremur, ci de profilaxia ei.

Azi am văzut în tramvai doi puștani care-și făcuseră găuri în măștile de protecție, ca să poată vîrî p-acolo țigara. Și fumau liniștiți. Iar eu mă holbam la ei ca la o halucinație. Trăiască România dodoloață.

P.S. Să urăm bun venit printre cititorii acestui blog Mamei Nadiei, proaspătă utilizatoare de Internet. Ea se alătură astfel altor persoane oripilate de ce scrie Nadia, Tatăl Nadiei, spre exemplu, sau șeful fanfarei militare din București.

P.S. 2 Vreau dezbateri electorale. De ce nu se întâmplă nici o dezbatere drăguță la TV? De ce vin numai câte unul, sau numai gurnaliști vorbăreți? Nu e cinstit. Nu e distractiv. Nu mă mai joc.

19 gânduri despre „O să murim cu toții!!!”

  1. am citit de transportul in comun si oameni speriati si mi-am amintit de ceva ce-am vazut in vara cand eram in autobuz si veneam dinspre baneasa : in ochiu de apa din mijlocul strazii dinaintea casei presei libere se balacea la pielea goala o femeie mai in varsta. fara gluma, in pielea goala! nu intra la categoria „oameni speriati”, imi place sa cred ca dimpotriva, sau poate la „nebuni” asa cum comenta apoi un nene in autobuz. asa o fi dar am apreciat dezinvoltura, chiar daca o fi fost motivata medical, si propria anxietate constanta si grija pentru ce cred ceilalti ma umilesc si mai tare cand imi amintesc de asta. cred ca trebuie sa ma caut…tocmai am zis ca as vrea sa am curaj sa fac baie goala intr-un loc public…(la 50 de ani nu acum… sa nu va faceti o parere prea proasta)

  2. Broșă în formă de elefant……initial m-am gandit la o masca in forma de cap de elefant :)) .
    „Fata de la șapte..” 😀 :)) ma da ai bagat spaima in vecini nu gluma. Sa le zici sa te strige „fata de la noua…” si poate o sa te lase de tot 😀 .
    LOL frate da nu inteleg cum de a aflat maicata ….. cine e tradatorul /:) ?

  3. @Tomata: Da, am auzit și io. Cică se termină calendarul aztec. Sau mayaș. De parcă ăia, săracii, puteau să scrie la calendare până la plus infinit. În 2012 o să am 25 ani. Da, pare o vârstă la care sunt OK să mă opresc.
    @Sorin: Păi dacă asta ai înțeles matale, nu prea ai înțeles deloc. Eu am zis că tocmai dimpotrivă.

  4. Pomeneste-l si pe James Joyce, te rog, poate te provoaca si el la un duel verbal, ar fi amuzant. Un scriior remarcabil este Knut Hamsun, tu ce parere ai, Nadia?

  5. @Tess Leo: N-am citit nimic de Joyce. Mi-a placut mult „Foamea” de Hamsun, dar apoi am citit si „Ultimul capitol” si m-am plictisit de moarte.
    Giovanni Papini are in „Gog” niste intalniri imaginare interesante cu diverse personalitati, printre care si cu Hamsun, care e prezentat drept o vedeta agasata de propria celebritate.
    @Bogdan: Da, nene. In tramvai fumau.

  6. Eu nu mai doresc perpetuarea unei specii ca omul. Cineva a afirmat oadata ca dovada ca exista fiinte inteligente in univers este ca inca nu ne-a contactat nimeni. Pamantul va fi un loc mai frumos fara oameni, aceste animalute distrugatoare si galagioase.
    Ce am afirmat mai sus era ceva ironic, apropo de faptul ca multi se crizeaza ca vine sfarsitul lumii, de parca ei nu ar muri niciodata. Atata timp cat eu o sa mor undeva in maxim 60 de ani, de ce sa ma mai intereseze ca undeva pe parcurs, sau dupa ce mor, se va mai duce dracului cu mine si restul planetei? Asa cum nu ii inteleg pe cei care tin exagerat de mult la sanatatea lor, de parca daca nu ar fuma (de exemplu) ar trai o vesnicie. Eu le zic din start: copii, ne vedem tot acolo, nu o sa va astept mult! Va tin un loc cald cativa ani.
    Asa ca ma doare undeva ca vine sfarsitul lumii. Sfarsitul lumii vine pentru fiecare in parte cand dam coltul.

  7. Ma gandeam ca senzatia de inutilitate o am si eu mai tot timpul. Lucrez intr-un domeniu in care construiesc lucruri concrete, deci vad mai bine decat altii rezultatul muncii mele. Cu toate astea ma gandesc ca peste 30-40 de ani vor fi tehnologii invechite, peste 100 de ani nu vor mai fi deloc. Si apoi ma gandesc la sutele de zile de munca investite acolo. Ma gandesc in special la Sisif si am impresia ca munca lui o facem cu totii pentru ca nimic din ceea ce facem nu este vesnic. Si cand ma mai gandesc cati oameni au suferit sau au murit pentru niste lucruri si mai stupide cum ar fi banii, patria sau doctrina ma apuca disperarea.
    Ma mai gandesc la razoi, tot in noptile de insomnie. Ce inseamna razboiul: te duci sa omori niste oameni (in cazul mai nasol te omoara ei) pe care nu ii cunosti, nu ti-au facut nimic rau si nici macar nu o sa stii vreodata numele lor. Si faci toate astea pentru ca altul, mai mare in grad iti zice asta, caruia si lui ii zice altul si tot asa. Nu ti se pare o nebunie? Daca eu iti dau o pusca si o uniforma si iti zic „Eu sunt mai mare in grad ca tine Nadia, asa ca omoara toti oamenii cu haine bej!”, tu ii omori?

  8. Ai ma Sornele pai chiar asa te-a atins la inima postarea asta /:) ? Vezi ca deviezi de la subiect care intradevar ca e vast, dar tu trebuie sa te limitezi la nuanta aceasta a subiectului care e in mare parte ironica. Io stiu ce vrei sa spui dar tu te gandesti sa ajungi pana la capat? Si e de acord sau nu sa supara Nadia ? Poate deschide un fir mai exact pe subiectul pe care incerci sa-l dezbati. Si oricum caracterul sau importanta problemei pe care vrei sa o dezbati isi pierde din valoare tocmai ca e dezbatuta pe un blog (blog adica unde mai iti spui un of o vorba sa mai treaca timpu’ , deci nimic concret) . E un contras neplacut de strident intre morala sau importanta subiectului pe care vrei sa il dezbati si statutul pe care il da faptul ca se realizeaza pe un blog sau pe net. Lucruri care sunt asociate cu „entertainmet” ca sa intelegi.

  9. Daca mai tine un pic asta cu gripa…o sa inceapa sa apara mastile Versace, D&G etc si in paralel, contrafacutele :))

    Pana la urma, e drept ca nu te protejeaza 100% o masca, dar tot ajuta cat de cat. Cum zicea cinevea in primul rand e important un anumit comportament (stranuntat cu bun simt, etc etc) din partea oamenilor…dar pe la noi mai rar din astea.

    Nadia, parca Valium era bun pentru stari din astea…daca nu ma insel :)) Si daca iei doua, poate iti vine si inspiratia… 🙂

  10. :)) Azi am descoperit blogul. Nu l-am citit chiar din „scoarta in scoarta”, dar imi place. Categoric il trec in blogroll. Iar articolul asta m-a uns la suflet. Eu ca masura prventiva imi voi cumpara o pereche de cercei-purcelus. Sa se vada ca stimez animalu’. Poate-poate…

Comentariile sunt închise.