Sunt o extraterestră

Cândva prin anul I de facultate, când Nadia avea venerabila vârstă de 19 ani, avea de făcut un proiect cu neşte colegi, printre care X şi Y. Nadia s-a nimerit, nu ştie cum, în brainstormingul lui X şi Y, adică mai precis s-a nimerit să stea lângă Y în timp ce X se plimba de colo colo ca un profesor şi deşerta conţinutul furtunii din creierul lui.
X: Şi ar trebui să facem următoarele chestii, notează, mă: (nu pot introduce aici nici măcar rădăcină pătrată din discursul lui X, unul extrem de serios, care se ocupa atât de conţinutul proiectului cât şi de designul lui. Oare ar fi trebuit oare să aibă bulinuţe, pătrăţele sau şi bulinuţe şi pătrăţele?) ….
Y, cu un laptop pe genunchi, se face că ar cugeta profund la cele auzite, ca să extragă exact sinteza, şi tastează următoarele: „Hai Rapid! Muie Steaua. X e un muist.”
X: Ai scris, mă?
Y, rânjind ca Beavis şi Butthead la un loc: Da, da. (îmi arată ce a scris şi-mi face un semn complice).
X: Eşti de acord cu ce zic sau bat câmpii?
Y: Foarte de acord. (rânjeşte spre mine iar).
În acest moment, eu n-am fost cât de amuzată se aştepta Y, ba chiar m-am pleoştit brusc. Nu din solidaritate cu X, dă-l în mă-sa, nu-mi păsa de el. Ci pentru că habar nu aveam ce înseamnă „muie” şi, respectiv, „muist”. Îmi dădeam seama că nu e de bine nici pentru Steaua, nici pentru X, dar n-aveam nici cea mai vagă idee în ce constă de fapt insulta. Şi nici nu se cădea să întreb. Adică, nu e ca şi cum ai întreba ce înseamnă, de pildă, accelerator de particule. Bă Nadio, mi-am zis, ai îmbătrânit degeaba. Eşti o extraterestră.

Nadia simte foarte des că e o extraterestră. Când îi spun băieţii să poarte pantofi mai mici şi mai delicaţi, că altfel n-o s-o ia nimeni de nevastă, de exemplu. S-a simţit foarte extraterestră când o tanti căreia i-a şters un comentariu din greşeală a zis: „Ştiam că mă urăşti! Dintotdeauna mă aşteptam să faci aşa ceva la un moment dat!” Din cauza asta, Nadia n-a mai avut chef să scrie nimic. O întristează la extrem să fie acuzată de lucruri pe care nici nu le-a gândit, cum ar fi că îşi cumpără pantofi cu trei numere mai mari decât ar trebui ca să obţină intenţionat un luc de raţă, când ea ştie prea bine că poartă 39-spre-40 la picior. Si nu înţelege de ce nu crede nimeni în inocenţa ei de pe altă planetă.

9 gânduri despre „Sunt o extraterestră”

  1. „O întristează la extrem să fie acuzată de lucruri pe care nici nu le-a gândit”
    Sa fii trista cand nu o sa ai unde dormi, cand nu o sa ai ce manca si atunci cand copilaria ta a fost distrusa de un betiv nemernic. Nu vreau sa publici acest comentariu, asa cum nu l-ai publicat nici pe cel anterior. Nu ma supar. Vreau doar sa il citesti si sa te gandesti un pic la faptul ca nu esti cel mai defavorizat om din lumea asta si ca problemele tale sunt minore in comparatie cu ale altora. Peste ani o sa razi cand o sa te gandesti la ele.

  2. Nene Sorine, n-am zis că-s cel mai defavorizat om din lumea asta. Dar argumentele de tip „bucură-te de ce ai, copiii din Somalia îs săraci şi au pelagră” nu funcţionează ca antidepresiv când n-ai prea fost în Somalia în ultima vreme. Fiecare cu tristeţile lui, minore sau majore. Şi nu ştii nimic despre copilăria mea. 😀

  3. Nu e bine sa renunti asa usor. Sabato zicea ca oamenii traiesc asteptand o fericire mare, care se va intampla candva. Mor cu credinta asta ignorand micile bucurii din care este facuta viata. Nu vreau sa fiu ipocrit si sa tin predici pentru ca eu am esuat in incercarea asta. Sunt unul din invinsi. Mi-am distrus viata in cel mai adevarat mod si cu buna stiinta. Ceea ce ma uimeste cel mai mult acum este ca tot timpul am stiut ca nu e bine ce fac.
    Da, e drept ca nu stiu nimic despre copilaria ta si despre tine si de mii de ori mi-am zis si am jurat sa nu mai generalizez cand vine vorba de oameni si de atatea ori am incalcat juramantul, dovedind pana la urma ca pe langa ipocrit mai sunt si prost.

  4. 😦 Nene Sorine, chiar nu ştiu ce să-ţi zic.
    Pare-se că ai nevoie de ajutor mai mult decât mine.

  5. Nu ‘sh ce s-a intamplat acilea, da’ se pare ca virgula comentariile astea apartin altui text (cred ca e ala cu intorsu’ din strainatate). Eu vreau doar sa-mi arunc cei „doi centi” in legatura cu textul despre x si y din anu’ I de facultate, anume: Daca esti extraterestra trebe’ ca vii neaparat de pe vreo planeta sau din vreo galaxie unde e „alienii” sensibili si cu un simt al umorului super dezvoltat. Bring them over! 🙂

Comentariile sunt închise.