Nadia faţă cu literatura erotică

Am citit şi io, Nadia, amatoare de desene animate, un roman erotic. Adică aşa ar fi trebuit să fie, că era din colecţia erotică a editurii nu ştiu care şi cu o poză cu ţâţele goale ale unei femei pe copertă. Ceea ce m-a enervat cumplit, pentru că însemna că nu pot să o citesc în metrou fără să se holbeze toate babetele scandalizate la mine, iar masculii cu aer de zilieri alcoolizaţi să nu-mi rânjească. Serios, de ce o poză cu ţâţe goale pe copertă? Cine e aşa de disperat după ţâţe goale îşi cumpără un Hustler. Nici un disperat după ţâţe goale n-ar avea răbdare să citească neroziile pseudointelectuale şi pline de neologisme ale dlui Pascal Bruckner, deci dacă editura ţintea către publicul rubricii Fata de la pagina 5, au cam scrântit-o. A, da, că uitai să zic, era vorba de Pascal Bruckner. Luni de fiere.

Această poză cu un piţigoi n-are nici o legătură cu articolul, dar e mai sexy decât romanul Luni de fiere. Mai ales că e vorba de un Piţigoi Mare (Parus major).

Erotismul aici e cam aşa: pe 20 de pagini un individ laudă curul gagică-sii în exprimări preţioase şi referinţe literare. Apoi, pe alte 20 pagini, laudă pişatul gagică-sii, pe care el obişnuieşte să-l bea, tot în exprimări preţioase şi referinţe literare. „Urina ei ca un izvor de aur din Paradis înmiresmat cu aromele Orientului.”..În fine, nu-i un citat exact, dar cam aşa ceva. Mai încolo trecem la lăudarea căcatului, prin acelaşi procedeu. Ce senzual! Ah, avem şi un scurt moment de lesbianism pe undeva, între două femei rivale. Previzibil.

A, trebuie să mai spun că personajul care povesteşte bălăriile astea e un nemţălău filosemit, iar iubita lui e evreică, şi el o iubeşte în primul rând pentru că adoră cultura evreiască, a cărei tradiţie o laudă pe 50 pagini, ba chiar e supărat că nu e şi el evreu şi că neamul lui e responsabil cu Holocaustul. Bruckner, în schimb, e evreu, nu? Nu mă înţelegeţi greşit, pe bunică-miu îl chema Moise. Da’ e cam tristuţă, aşa, ideea lui. Cum ar fi să scriu eu, româncă din România, o carte din perspectiva unui…ăăă…să zicem, ungur care se îndrăgosteşte de o româncă pentru că iubeşte românismul, şi care laudă esenţa românismului şi strigă în Budapesta: „Ardealul e al românilor în veci!!”…? Destul de penibil.

Am căutat în DEX cuvântul erotic:

Această poză cu un ceainic în formă de trenuleţ e şi ea mai sexy decât romanul Luni de fiere.
Această poză cu un ceainic în formă de trenuleţ e şi ea mai sexy decât romanul Luni de fiere.

EROTIC, -A, erotici, -ce, adj. Privitor la dragoste, de dragoste, propriu dragostei. (Despre opere literare) Care conţine sentimente de dragoste; care cântă, care exprimă dragostea.
Deci, nenea Bruckner, auzi?…Deci nu. Nu eşti bine, eşti pe lângă. Cartea dumitale n-are nici o treabă cu dragostea.

Într-un loc, însă, a nimerit-o: partea în care amorezii ajung să se urască şi se distrug unul pe altul. Fierea i-a ieşit bine lui nenea Bruckner, spre deosebire de amor. Da, dom’le. Gagicile exact aşa sunt, zice Nadia din observaţie  dar şi experienţă pe propria piele. Nişte masochiste, emoţional vorbind. Cu cât le zici marş mai cu elan, cu atât se ţin după tine ca nişte potăi bătute, şi se smiorcăie, şi imploră. Eww. Dacă aş fi bărbat, probabil că aş fi homosexual, sau ascet. „Te iubesc! Du-te cu altele, dar ţine-mă şi pe mine din milă!” zice eroina, aruncându-se la picioarele iubitului. „Si ce mă priveşte pe mine că mă iubeşti?” răspunde el plictisit. Ceea ce, până la urmă, e destul de corect.

P.S. De o săptămână îmi vin în fiecare zi câte 10 comentarii spam. Unele sunt în ruseşte, altele seamănă cu Finnegan’s Wake. Acum înţeleg în sfârşit ce era cu James Joyce: s-a născut prea târziu, şi-a ratat adevărata vocaţie. Dar, serios, ce deştept a făcut ceva ca să mă inunde cu spam? Să mărturisească, ca să-i pot ura să capete hemoroizi, mătreaţă, coşuri pe nas şi diskinezie biliară. P-asta din urmă o am şi eu şi e oribilă, mi-ar plăcea să sufere mai mulţi.

7 gânduri despre “Nadia faţă cu literatura erotică

  1. foarte amuzanta recenzia ta. mai ca imi vine sa citesc romanul 🙂
    iar in legatura cu masochismul femeilor cred ca problema e mult mai subtila. femeile nu se umilesc pentru ca iubesc mai mult sau pentru ca le place suferinta. consider ca lipsite fiind de orgoliul specific masculin merg mai departe pentru a obtine ce isi doresc. deci sunt machiavelice 😀

  2. Pai si obtin ceva in felul asta in afara de profundul dispret al masculului? Nu cred…

  3. probabil ca nu 😀
    dar mie imi place sa cred ca femeile nu sunt victimele ce par la prima vedere. imi place sa cred ca merg uneori foarte departe pentru ca nu accepta sa piarda nu neaparat pentru ca sunt mai slabe.
    DISCLAIMER: nu este exclus ca teoria mea sa fie complet gresita si o simpla manifestare a optimismului meu inegalabil :))

  4. A, ca nu accepta sa piarda, asta e clar. Problema e, daca tot nu accepti sa pierzi, sa si gasesti metoda potrivita ca sa castigi. 😀

  5. bine ca nu’i capitanul erotic de pe planeta lezbienelor salveaza galaxia fecioarelor sau ceva de genu.voiam sa citesc si eu un roman erotic,de curiozitate.nu cred ca mai vreau.
    cate zile n’ai putut manca?sau nu esti genul de persoana care sa isi imagineze ca ia parte la actiunea romanelor?..

  6. Acu na, oi fi nimerit eu ceva mai puţin aţâţător. Nu, nu obişnuiesc să-mi imaginez că iau parte, dar tot mi-a stricat masa de seară cu descrierea gustului şi mirosului excreţiilor gagicii. Adică erau aşa de detaliate, încât încep să-mi pun întrebări despre nenea Bruckner.

Comentariile sunt închise.