Cel mai mare actor român în viaţă

Tudor Chirilă cu cămaşa lui Elvis. Sau a lui Vali Vijelie

Voiam să scriu unul din articolele mele desenate despre căutări pe Gugăl. Voiam să mai fac un desen animat, unul despre dureri de dinţi. Voiam să povestesc ce visez eu noaptea şi să mă mai văicăresc niţel. Dar a trebuit să amân toate astea. Pentru că l-am văzut pe El. Unicul. Adevăratul.
Tudor Chirilă.
M-am dus la cinematograf să văd un film străinez cu mesaj social. Un film cu opt premii internaţionale, cică. Nici prin colţul cel mai ascuns al subconştientului nu-mi trecea că voi da de numele lui Tudor Chirilă.
Adică mai precis genericul era plin de nume străineze şi printre ele, hop şi Chirilă.
Cam aşa:
Hanna von Jodler
Franz von Nemtzalau
Tudor Chirilă
Berta Sprachenziedeutsch

şi tot aşa.
Atunci am ştiut că filmul va fi deosebit. Şi a fost.

Personajele principale erau două tinere drăguţe din Viena, Jasmin şi Tamara. Şi Tudor Chirilă. Jasmin e vânzătoare la  cofetărie. Tamara e asistentă medicală. Tudor Chirilă nu ştim ce e, dar ascultă Paraziţii. Blonda Jasmin duce o viaţă cam promiscuă (asta e

Tudor Chirilă cu atitudinea lui Brandon Lee
Tudor Chirilă cu atitudinea lui Brandon Lee

metoda eufemistică de a spune că e Femeia-Elastic care se-ntinde cu toţi). Dar nu e vina ei. Duce o viaţă grea: fraţii ei o ţin numai în scandaluri, tatăl e din ăia care-şi pipăie fiicele, mama se face că nu vede. Tamara are un iubit care ţine la ea, dar ea l-ar vrea pe altul. Şefa ei îi face viaţa amară. Toate aceste necazuri sunt relatate pe tonul minimalist şi reţinut al filmelor europene independente, cu multe peisaje şi cadre lungi în care nu se întâmplă nimic. Tudor Chirilă mai ascultă nişte Paraziţii. Jasmin şi Tamara rămân amândouă însărcinate. Fetele se întâlnesc la clinica de avorturi, îşi amintesc că se cunosc din copilărie. Tudor Chirilă se bate cu un nene şi apoi aleargă pe străzi plângând şi strigând în româneşte:
„ De ce eu???????”
„De ce toate mi se întâmplă numai mie???”
„De ce trebuie să fie lucrurile aşa??? De ce, de ce???”
Coloană sonoră: „Am căzut de miiii de oooori-n-ai ştiut să traagi de sfooori”…aaa, ba nu, mă scuzaţi, Tudor Chirilă nu cântă deloc în filmul ăsta. Doar ascultă Paraziţii. Deci fără muzică.
Necazurile fetelor continuă. Jasmin are dureri din cauza avortului. Jasmin fuge de acasă, doarme pe stradă şi face degerături. Trist, trist. Jasmin se mută cu Tamara. Fratele Tamarei, soldat, moare. Trist, Trist. În acest timp, Tudor Chirilă ajunge acasă şi o găseşte pe bunică-sa leşinată. Şi spune, cu cea mai desăvârşită intonaţie silabisită.
„Bu-ni-ca! Bu-ni-ca! Ce e cu ti-ne? Bu-ni-ca, de ce eşti în-tin-să pe jos? Bu-ni-ca! Şi te-le-vi-zo-rul?”
(nu, nici eu nu ştiu care e faza cu televizorul.)
Nadia râde. Nadia e o fiinţă fără nici un Dumnezeu.

Tudor Chirilă cu pălăria lui Slash
Tudor Chirilă cu pălăria lui Slash

Tudor Chirilă o duce pe bunică-sa la spital. Acolo se întâlneşte cu Tamara. În sfârşit, o legătură între personaje!
Tudor Chirilă: Ich sprachen horibilen deutsch pero măcar tengo intonaţie şmecherascăn, nein komme in Rumano! ja, ja! Rammstein! Amerika ist wunderbar!
Traducere: Vrei să bem o cafea când termini programul?
Tamara acceptă. Cum altfel? Ajung în pat. Nu îi vedem cum fac sex, ci giugiuleala de după. Multă giugiuleală. Se ţin în braţe. Apoi se ţin în braţe în altă poziţie. Pe urmă iar mai schimbă un pic. Ah, Tudor Chirilă! Cât eşti de tandru!
Tudor Chirilă: Ich brauche Ol fur Gasolin, Explosiv wie Kerosin!
Traducere: Aş vrea să stăm aşa pentru totdeauna.
Tudor Chirilă: Ich liebe dich! Mein herz brennt!
Traducere: O să mă uiţi? (o priveşte cu tandreţe Chiriliană) Eu n-o să te uit niciodată!
Nadia râde isteric.
Pe urmă, Tudor Chirilă pleacă din Viena. Înainte să se despartă de Tamara, o sărută. Şi o sărută. Şi o sărută. Şi o sărută. Regizoarea insistă să vedem cum limba lui Tudor Chirilă se împleteşte cu a Tamarei vreo cinci minute. Ah, Tamara, cât eşti de norocoasă! Apoi Tudor Chirilă pleacă, precum un Neo Matrix-ian pletos. Are mănuşi de piele şi haină lungă, neagră. Haina îi flutură.
A, stai. În filmul ăsta mai era şi Jasmin, nu? Păi da. Jasmin merge pe un pod. Apoi, în cea mai proastă trecere de la o secvenţă normală la un montaj muzical din câte am văzut vreodată într-un film, izbucneşte dintr-o dată Neneh Cherry la maximum.

[audio:http://depo.bluetone.cz/download/QAS6iRZu/youssou-n%5C-dour–neneh-cherry–seven-seconds%5Bmp3.teledyski.info%5D.mp3%5D

Montaj. Jasmin zâmbeşte. Tamara plânge. Tudor Chirilă plânge. Sfârşit.

Apropos, mă întreb cum l-o fi ales regizoarea austriacă. A venit în România să…ăăă… (de ce ar veni o austriacă în România? Hmmm….), a nimerit un clip cu Vama Veche pe Atomic tv şi şi-a zis: „Trebuie să îl am pe acest bărbat! În filmul meu, bineînţeles” ? Sau Tudor Chirilă o fi auzit că e disponibil un rol de Tudor Chirilă în Austria şi s-a dus să-şi încerce norocul? Oricum ar fi, mulţumesc, Tudor Chirilă, că prin lipsa ta desăvârşită de talent actoricesc ai făcut dintr-un film trist şi plicticos o comedie reuşită. Nu te voi uita niciodată.

Update: La cererea publicului, menţionez şi numele filmului- Nordrand, regia Barbara Albert.

26 de gânduri despre “Cel mai mare actor român în viaţă

  1. Dar trebuie sa recunosti ca aici se potrivesc intr-adevar cuvintele marelui Yusuf Indur:
    „Beaucoup de santiman de race qui font qu’ils dezespe, je veux les portes grandements ouvertes, des amis pour parler de liorpenadeliorjoa :)), pour qu’ils leur filent des infos qui ne divisent pas changeeeeeeeer…changeeeeerrrr!”

    Am incheiat citatul. Tudor Chirila isi doreste doar prieteni si e dispus sa faca orice pentru asta.

  2. @marie jeanne: T C are beaucoup de santiman. Atata santiman ca se imprastie din el precum razele cancerigene din Cernobal.

  3. Hai maaa Aghiuta, nu-l compara pe T C cu un actor de telenovele cum e Cabral! Io iti vorbesc aicea de T C absolvent de UNATC si de rolu lui dintr-un film premiat la enspe festivaluri! Vorbesc de Marea Arta! 😀

  4. Faina fata esti, Nadia. Stapinesti bine arta scrisului, ai stil, nu gluma. Esti o adevarata incintare. De la sarcasm la ironie, de la glumite la expresii de cartier, de la candoare la revolta, de la nostalgie la evocare, de la critica la resemnare cinica, tu treci cu o usurinta de scriitor autentic, innascut, nu facut. Tot ce-ai scris pe blog se constituie in literatura pura. Schite sau eseuri, oricum le-am numi, toate merita citite cu atentie maxima. In locul tau, eu mi-as cauta un editor si as incerca sa le public, bineinteles pigmentate cu desenele tale inconfundabile. Pot sa nu fiu de acord cu tine, dar nu te pot ignora.

  5. Nadia rade isteric.

    Carlitos rade isteric.

    De cand ai „absorbit” faculta, parca tot mai fain scrii! :)) (nu ca pana acuma nu scriai fain!)

  6. @Tess Leo: Nu stiu ce sa zic. Cred ca ar trebui sa las ambitiile literare altor oameni, care sufera mai mult de ei insisi. Eu nu sunt suficient de indrazneata sau vanitoasa ca sa umblu pe la editori cu pretentii de literatura.
    @carlitos: da, eu si fejesece prea ne absorbeam reciproc inainte.

  7. Apropo de Tudor Chirila, pe vremuri (cand mai mergeam in Vama) un vamaiot mai batran decat mine a zis despre el: „Un cacat!”.
    Subscriu.
    Teatru?
    Fa!
    Fa bine si vezi o piesa (oricare) cu Birlic si mai discutam.
    Sorin

  8. M-am prins ca esti Sorin, nu mai trebuie sa si semnezi Sorin. De la Subscriu incolo m-ai bagat in ceata. Sper ca nu mi te-ai adresat cu apelativul Fa si de asemenea sper ca nu l-ai comparat pe Chirila cu Birlic.

  9. Dacã lumea pe care suntem fortati sã o acceptãm este falsã si nu este nimic adevãrat, atunci totul este posibil. Pe drumul descoperirii a ceea ce iubim, vom gãsi tot ce urâm.

  10. Si cand te gandesti ca Tudor Chirila este considerat un mare actor in viata !
    Nu este de mirare ca nu-i nimic de capul lui daca a avut-o drept prietena pe Andreea Raicu !
    Singura decizie inteleapta pe care a luat-o in viata Tudor Chirila a fost atunci cand s-a despartit de parasuta aia !

  11. Eu as zice invers: singura decizie inteleapta pe care a a luat-o Andreea Raicu a fost sa se desparta de Tudor Chirila.

  12. Lui Tudor Chirila i-a fost mai greu sa se desparta de Andreea Raicu chiar daca ea era obisnuita cu despartirile inca de la varsta de 12 ani !
    Copil precoce , ce sa-i faci ! 😉

Comentariile sunt închise.