Knowledge and Learning Services

Un examen de engleză la British Council costă vreo 600 RON. Ca să te poţi pregăti pentru examen, un abonament pe 6 luni la biblioteca intitulată sugestiv Knowledge and Learning Services costă 50 RON. Mărunţiş. În baza acestui abonament ai dreptul să împrumuţi 2 cărţi odată.

Piesă de ficţiune fictivă. Decor: o Bibliotecă. Personaje: 2 bibliotecare- o Piţipoancă veselă şi o Nazistă dură, o Clientă.
Clienta: Dacă îmi fac abonament d-ăsta Exams, pot să mă pregătesc pentru IELTS?
Piţipoanca: Da, da, cum să nu! Avem o groază de cărţi!
Clienta îşi face permis şi-i cere bibliotecarei să-i arate unde-s cărţile, că vrea să ia deja câteva la împrumut.
Piţipoanca: Uitaţi, aici pe raftul ăsta sunt cărţile pentru IELTS.
Clienta: Dar e gol.
Piţipoanca: (râde) Da, pentru că acum nu sunt. Dar…de obicei sunt. Ăăă…uitaţi-vă singură pe aici unde sunt astea proaspăt returnate, că trebuie să găsiţi, şi dacă nu găsiţi, mă chemaţi.
Clienta găseşte un set de cărţi pentru IELTS şi cheamă cerberii; vine Nazista, care i le ia din mână, cu o rapiditate demnă de o cauză mai bună.
Nazista: Scrie pe ele Reference Only…adică puteţi doar să le citiţi aici, în sala de lectură. Dar…uitaţi-vă şi pe raftul celălalt, poate găsiţi ceva…răsfoiţi.
Clienta răsfoieşte, găseşte o carte pentru IELTS şi merge cu ea la ghişeu s-o ia la împrumut.
Nazista: Nu puteţi împrumuta cartea aceasta, e din altă colecţie!
Clienta: Dar scrie pe ea Exams!
Nazista: Da, dar scrie cu negru, ceea ce înseamnă că e din altă colecţie la care nu aveţi acces cu acest abonament.
Clienta: Dar nu e tot de pregătire pentru examenul ăsta?
Nazista: Ba da, dar e din colecţia aia generală, pentru celălalt abonament cu care aveţi acces doar la colecţia generală…Colecţia pentru abonament Exams are scris Exams cu roşu. Trebuie să vă uitaţi la etichetă! (Piţipoanca aprobă, zâmbitoare)
Clienta: Dar cartea aia nou-nouţă nu e tot pentru examenul ăsta?
Piţipoanca: Ba da, dar e doar de vânzare, nu la împrumut.  Costă 60 RON!
Clienta: Până la urmă, totuşi, de ce mi-am făcut abonament? aveţi ceva pentru examenul ăsta?
Piţipoanca: Avem, dar acum sunt la împrumut. Cred…Azi aveţi ghinion.
Clienta oftează martiric şi dă să plece. Când aruncă un ochi pe permisul proaspăt, află despre ea însăşi că o cheamă Andeea.
Clienta: Nu vă supăraţi…aţi mâncat o literă…eu sunt Andreea.
Piţipoanca: (veselă) Ah…am greşit permisul? (către Nazistă) Am greşit permisul, am mâncat o literă. N-are nimic, nu?
Nazista: Pe ăla eu l-am făcut! (mândră şi energică) Eu l-am greşit! (către clientă) Vreţi să modificăm?
Clienta: Nu ţin neapărat…Dacă n-o să am nici o problemă din cauza asta…
Nazista: Nu, nu…corectăm…Dacă vă cheamă Andreea, trebuie să ştiţi cum vă cheamă!
O altă clientă, care îşi vede numele scris cu literă mică, pleacă fără să mai comenteze,  mulţumită că măcar ştie cum o cheamă.

8 gânduri despre “Knowledge and Learning Services

  1. „Ce statie e aici?
    Am trecut de gara?”
    Ma batut mama la cap sa imi fac abonament, dar nu mi-am mai facut, parca stiam de ce.

  2. Nu vad la ce iti foloseste asa ceva. Eu am invatat 17 ani si in tara asta nu mi-a folosit la nimic. In „no man’s land” (cum ii zic eu la tara asta) numai cartile de joc iti pot fi folositoare. Cineva m-a intrebat, demult, de ce nu plec daca e asa de rau aici, si i-am zis o fabula:

    Era odata ca niciodata, un vierme, mama si fiu. Viermele-fiu isi intreaba mama-vierme:
    – Mama, noi nu putem trai intr-un mar?
    – Ba da fiule.
    – Mama, noi nu putem trai intr-o visina?
    – Putem fiule.
    – Atunci de ce traim intr-un cacat?
    – Pentru ca asta e tara noastra, fiule!

    Nu mi-am mai luat salariul de 20 de zile, e un pacat daca mananc cainele tomberonez din fata blocului? Nu e nici el prea gras, dar merge de o ciorba de oase.

  3. Prea tarziu, in curand si occidentul o sa fie la fel de sarac ca si noi. De ce? Pentru ca noi nu putem fi mai saraci decat suntem acum :-), pe cand ei pot, au potential :-)). Acum lucrez la o constructie cu beneficiar german, cand am inceput prin primavara lucrau numai „rumani” (a! si cativa turci care cred ca au blestemat cladirea ca nu mai reusesc sa o termin), acum la finisaje, decoratiuni etc. etc. lucreaza mai mult nemti. I-am intrebat de ce, adica de ce aduc forta de munca de acolo, ca e mult mai scumpa. Raspuns simplu: in Germania sunt astia de lucreaza acum aici sunt deja someri. Criza asta economica nu mai are final, va fi definitiva. De ce? Nu sunt de specialitate, asa ca las pe altcineva sa va explice: http://www.chrismartenson.com/crashcourse
    Eu deja am un plan de viitor, un backup, sa devin din inginer un cioban perfect. In viitor meseria de culegator-crescator va fi foarte cautata, la fel ca si cea de vanator, ceva de genul: http://www.youtube.com/watch?v=wBy42MrSpxA
    Cine vrea sa se asocieze sa ma caute.

Comentariile sunt închise.