Proletari din toate ţările, uniţi-vă!

Dacă tot am evacuat-o, acum se spală afară. Şi tot e mai câştigată ca mine

Şi protestaţi că nu aveţi apă caldă.
Sau măcar protestaţi că nu am eu apă caldă, că văd că sunt singurul om care se plânge de asta.


Mie îmi place să mă spăl. Chiar îmi place. Ştiu că unii oameni, în special cei care ţin cu echipa de fotbal Rapid Bucureşti, nu înţeleg chestia asta. Dar poate fi un lucru plăcut. Eu folosesc momentul şi pentru meditaţie. Gândesc mult mai bine în timp ce stau dezbrăcată în cadă şi las robinetul deschis, irosind astfel rezervele de apă ale planetei. Uneori citesc când mă spăl. Ţin cartea pe marginea căzii şi dau pagina printre clăbuci; adesea o distrug iremediabil, motiv pentru care nu multe din cărţile citite de mine mai pot fi citite de altcineva ulterior (prima victimă după descoperirea acestei metode a fost don Quijote de la Mancha).
Pe scurt, îmi place să mă spăl!
Dar pot eu să fac asta ori de câte ori îmi pofteşte inima?
Răspuns:nu, pentru că nu am apă caldă. Uneori nu am nici măcar apă rece, dar să nu vorbim totuşi despre asemenea situaţii tragice. Mă rezum la cele când apa are o temperatură incertă, nu tocmai rece cât să o numeşti rece, dar nici caldă cât să nu-ţi îngheţe ficatul dacă o aplici pe organismul lipsit de apărarea hainelor. Şi trebuie, cum zice mama, „s-o laşi să curgă niţel”. Care niţelul ăsta e de obicei foarte lung şi tot nimic, în timp ce apometrul de apă caldă se învârteşte de zor şi banii zboară. Tot mama zice că cică există nişte ore anume între care e apă caldă şi în rest nema, şi trebuie să fim perspicace şi SherlockHolmese şi să pândim picăturile alea calde ca nişte beduini în deşert, să le aşteptăm şi să le înşfăcăm ca să ne scăldăm în ele când nici nu se aşteaptă, şi să facem treaba asta aşa de repede încât ele nici să nu ştie ce le-a lovit!!
Dar uite că eu nu vreau să procedez aşa. Fiindcă pe mine m-a făcut statul leneşă, şi tot statul trebuie să-mi dea apă caldă la orice oră din zi şi din noapte, că de aia o plătim cu bani nu tocmai puţini. De ce să inventez eu stratageme pentru igiena personală şi să perpetuez această situaţie de netolerat? Poate or să creadă că-mi place! Care ei? Nu ştiu, „ăia” care trebuie să dea apă caldă.
Deci, dragă „ăia”, eu personal mă revolt. Vreau răzmeriţă, vreau sânge, vreau anarhie. Vreau oameni care să arunce cu dinamită în „ăia” şi în mamele lor. Care să-i arunce chiar pe „ăia” în apa rece cu care se presupune că trebuie să fac io duş pe un ger de crapă bolovanii, şi să îi ţină acolo până mor naibii sau le cresc branhii. „Ăia”, sunteţi nişte nesimţiţi, nene. Vă credeţi tot pe vremea lui Ceaşcă, să se spele lumea doar când alţii se uită la Dallas?
Mă mir totuşi că nu mai aud asemenea nemulţumiri şi de la alţi cetăţeni. Ori „ăia” le-au spălat creierele de tot şi ne îndreptăm spre o nouă eră orwelliană, ori, pur şi simplu, ei chiar au apă caldă non-stop, caz în care deja suspectez un complot împotriva mea. Adică, cum ar veni, eu sunt singurul om care nu primeşte apă caldă şi nu înţeleg de ce. Cine ar putea avea interes să mă îmbolnăvesc de râie? Sau de pneumonie, când mai am bucuria să se răcească brusc lichidul miraculos chiar în timp ce mă spăl.
Trebuie să cercetez această situaţie mai în amănunt şi să aflu ce se întâmplă. Dacă într-adevăr „ăia” au ceva personal cu mine, atunci nu îmi rămâne altceva de făcut decât să învăţ să fac bombe şi să iau răzbunarea în propriile mâini, că nu se mai poate aşa. Am să mă duc peste ăia şi o să mă spăl în sângele lor! Sper să fie cald. Dar dacă mai suferă şi alţii, atunci mă aştept la sprijin. Am răbdat destul ocara apei calde cu ţârâita şi cu program. Mie personal mi-a ajuns cuţitul la os. Din 2 una: ori toţi să muriţi, ori toţi să ne spălăm!

18 gânduri despre “Proletari din toate ţările, uniţi-vă!

  1. Da, pardon, eu mă mai plâng, mă plângeam în tot acest timp, dar sunt mai mic şi mai puţin vocal. Oricum, nu prea energic, pentru că în marea majoritate a timpului am apă. Caldă. Doar că are talentul să se facă rece când am mai mulţi draci şi mai puţină răbdare.

    Gen ziua cu balul de sfârşit de liceu când juma’ de zi am stat cu părul jegos aşteptând apa, până am cedat cu o oră înainte şi am încălzit. Şi se mai găsesc cazuri. Uite, dacă aveam părul scurt ca toţi oamenii poate nici nu mă plângeam.

    Sau uneori se mai răceşte în exact momentul în care mă pregătesc să mă folosesc de dânsa, poate e vreun talent supranatural de-al meu. Bun, hai să-mi termin polologhia, e clar că e doar o conspiraţie împotriva ta, dar te susţin. Nimiceşte-i pe mârlani!

  2. Da, spre varianta „conspiratie” inclinam si eu. Dar speranta moare ultima.

    P.S.Poftim? Parul scurt ca toti oamenii?
    Dar ce, femeile nu-i oameni?

  3. Din nefericire, mama ta are dreptate. Sunt ore cu apa calda… si sunt pentru ca atunci omul muncii de la tine din bloc foloseste apa calda.

    Si nu trebuie doar tu sa contorizezi apa de pe teava blocului. Asa este la bloc in zilele actuale.

    Am votat ca am apa calda non stop. Dar nu este cu „Sac”. Este cu centrala termica proprie. Deci nu se pune la vot.

    Parerea mea: in Romania, centrala termica proprie e singura solutie pentru problema ta.

  4. Hm, da, pana la o statistica bazata pe masuratori, iti acord aceasta prezumptie. Totusi, la ce-ti trebuie tie par curat? Nu erai fondatorul blogosferei care poarta sapca ori de cate ori iese din casa?
    @ nenea Darael: rezon. Acum imi mai trebuie doar banii pentru centrala termica!

  5. Da, totuşi blogosfera aia nu trăieşte cu şapca în cap, o mai dă şi jos, am văzut cazuri mai rele ca mine. E bun şi părul curat ocazional.

  6. Buna, Nadia! In primul rand trebuie sa spun ca iti citesc de foarte mult timp blogul(de fapt nu cred ca am ratat vreun articol) si imi place muult de tot!
    Legat de apa calda, chiar azi vazusem la stiri ca nu stiu pe unde in Bucale e sparta o teava si se plangeau oamenii ca au apa calda in fantani… iar tu, saraca de tine(imi permiti sa te compatimesc?), nu ai desi iti doresti cu ardoare. Eu zic sa sabotezi intreg cartierul, ca sa ai sprijin in a taia si spanzura.

  7. Deci, tre sa zic in primul rand ca faci o mare mare mare confuzie. Si ar trebui sa revizuiesti articolul tau protest. Dallas este post ceasca. Clar ? Ca sa lamurim problema.

    La mine, tot intr-un orasel de provincie, RO, UE, cum zicea cineva mai sus, este intalnit cazu’ urmator. Se dau variabilele urmatoare : apa rece, apa calda, caldura, curent electric, cablu. Si se da necunoscuta. dublu x, care necunoscuta se defineste prin : momentul in care varibilele de mai sus se vor intalni in apartamentul unde habiteaza je, toate in acelasi timp. De mentionat ca inca nu am aflat necunoscuta.

  8. Deci, nu stiu, dom’le, mie mi-a zis mama ca se dadea Dallas la teve inainte de ’80 si la ora aia era apa calda, fiin’ca nu se spala nimeni, toata lumea se uita la serial. Mama e mai batrana decat tine, deci o cred mai degraba in chestiuni legate de era Ceasca.

Comentariile sunt închise.