You’re gonna die. All of you.

Voi avea grijă să port acest mesaj inscripţionat undeva la vedere atunci când, în dimineaţa zilei de 30 decembrie, mă voi sui într-un avion al companiei CSA cu destinaţia Barcelona via Praga. (Adică cel puţin asta cred că voi face, dacă nu cumva pierd biletul de avion, dorm prea mult şi pierd avionul, mă rătăcesc în drum spre aeroport şi pierd avionul sau zborul se anulează pe motiv de condiţii atmosferice neprielnice sau terorişti.) Ideea e că vreau să le dau ocazia acelor pasageri care vor să îşi continue existenţa să renunţe în ultimul moment şi să nu se suie în acelaşi avion cu mine, Nadia, the All-mighty Jinx.


Da, ştiu că avionul e cel mai sigur mijloc de transport. De fapt, statistic vorbind, cică anual mor mai mulţi oameni căzând din pat decât cu avionul. (Mă întreb ce or avea lângă pat. Ţepe de oţel ascuţite? Eu am căzut o dată din pat şi n-am păţit nimic.) Ştiu că nu mă obligă nimeni să plec, că io vreau să văd Barcelona ca neomul de Revelion, şi că ar fi o ironie mult prea mare din partea lui nenea de sus, oricine ar fi El, să zic că-s cel mai ghinionist om din Univers şi o să cad cu avionul şi El să-mi dea dreptate. Adică, în locul Lui nu i-aş da Nadiei dreptate nici măcar ca s-o omor. Dar tot mi-e frică. E o hardughie de metal care zboară la mii de metri in aer. Mie mi-e frică în lift. La dracu’, mi-e frică şi să mă sui pe un scaun şi să privesc în jos. Şi pur şi simplu nu e normal ca o hardughie de metal să zboare la mii de metri în aer. Deja îmi imaginez un scenariu de genul:
Nadia: (încleştându-se în scaunul avionului) Ce-a fost asta?
Stewardesa: (zâmbitoare) N-a fost nimic, e normal.
Nadia (paranoică): Dar asta?
Stewardesa: Relaxaţi-vă, nu se întâmplă nimic rău.
Nadia (din ce în ce mai paranoică): Dar asta ce-a mai fost?
Stewardesa: Hm, nu sunt foarte sigură…
Moment în care se aude vocea pilotului urlând: Ne prăbuşim! Ne prăbuşim! Sfântă Fecioară, ai grijă de sufletele noastre!
Mai există şi posibilitatea ca avionul să fie deturnat de terorişti. De asemenea, mă gândesc că, la norocul meu, precis voi călători cu un bolnav de ciumă bubonică sau holeră sau antrax, dintr-ăia de împrăştie epidemii în lumea întreagă fiindcă le arde de plimbări internaţionale.
Pe scurt, mi-e frică!
Biiine, dacă stau să reflectez mai profund, mai degrabă o să fiu bântuită de ghinioane mai mici care îmi vor strica tot cheful. De exemplu, or să mi se piardă bagajele! Nu, asta e de fapt aproape 100% sigur. Schimb avionul şi la ducere şi la întoarcere, deci bagajele mele vor fi plimbate de vreo 4 ori. Plus că eu sunt Nadia. Cred că o să-mi iau cu mine numai hainele vechi care nu-mi mai plac, ca să nu sufăr când or să le trimită în Honolulu. Sau le înghesui în bagajul de mână. Ce atâtea schimburi? Unii oameni supravieţuiesc toată viaţa cu un rând de haine.
N-are rost să mai abordez şi nenorocirile barceloneze posibile dacă totuşi ajungem cu bine la destinaţie, gen: ne trezim că suntem cazate într-o cabană din carton şi ne învelim cu pături folosite în prealabil ca hârtie igienică, sau ne fură o reţea de traficanţi de carne vie. Sau: mi se fură banii. O să trec iarăşi prin Praga unde am lăsat astă vară toată averea, deci ori mai las ceva pe deasupra, ori îmi găsesc banii aşteptându-mă cuminţei în aeroport, cu o plăcuţă cu numele meu (cum mi-a sugerat cineva pe care l-aş dori clarvăzător, dar, din păcate, mă cam îndoiesc că e).

Ce voiam de fapt să zic: probabil că n-o să mor, dar dacă totuşi mor…adio.

Conversaţia se desfăşoară în limba cehă, desigur.

P.S. VREAU APĂ CALDĂ. VREAU SĂ MĂ SPĂL. MĂ AUDE CINEVA? Dacă l-am împuşcat pe Ceaşcă fiindcă nu ne dădea apă caldă, cine a mai rămas de împuşcat să se rezolve totuşi problema?

7 gânduri despre “You’re gonna die. All of you.

  1. Esti zapacita. Pe bune, deja vad un pilot verificand numele pasagerilor 😀

    Nu o sa patesti nimic. Nici la dus, nici la intors.
    Doar dupa aceea o sa ai de lucru. Cu noi. Ca o sa vrem desene facute in excursie… da da da….

    Distractie placuta copil frumos !

    PS> Ala nu a fost omorat sa avem noi apa calda, ci ca aistia sa fie ei la putere in locul lui… nu te-ai prins inca ?

  2. Păi eu zic să-i omorâm şi pe ăştia, şi pe ăia care vin după ei, şi tot aşa până prinde unul ideea şi avem cu toţii apă caldă. Sau măcar eu.

  3. Nadia?
    Nadiaa?
    Bai Nadiaaaaaa?
    NADIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?

    ……………………………………………….

  4. vaaaaaaai!!!1bine te-am gasit!m-am indragostit!ei, bine nu de tine, ci de blogul tau!ma distrez de mor!cu toate ca sper sa mai tariesc un pic:) imi plac elefantii tai(de orice marimi, culori)! ai incercat sa le faci aripioare?:)) te pun in blog-roll, caci imi faci ziua mai frumoasa!si revin 😉

    p.s.:daca faci curs de desenat elefanti, promit sa fiu fanul tau no.1!:)

  5. :)) si mie mi’e frica de lifturi si credeam ca de avion nu mi’e dar incepe sa imi fie si in curand tre’ sa imi iau zborul .. of

  6. Daca nu mori la decolare, jumatate din sansele de a muri s-au dus. Celalalt moment critic e aterizarea.
    Sa nu zbori cu Aeroflot, aia au cele mai multe accidente. Si nici cu vreun lowcost asiatic. 😀

Comentariile sunt închise.