Duhovnicul de la miezul nopţii

(În imagine: primul elefant desenat cu tableta grafică)

Împuşcaţi-mă.
Mama se uită la emisiunea „Duhovnicul de la miezul nopţii”. Care este într-un fel precum „Telefonul de la miezul nopţii”, dar cu un duhovnic. În loc de Gary Cole, avem un nene bărbos, cu faţa veselă şi turtită ca un abţibild, iar în loc de infractori şi suflete chinuite, interlocutorii acestui Jack Killian al popilor sunt în general femei prea bătrâne ca să mai poată fi inteligente. De fapt, titlul este impropriu, căci nimeni nu i se confesează lui midnight popă, conversaţia având loc după modelul: „Ascultătorii întreabă, noi răspunde”. Tema de astăzi: Apocalipsa.
Livia din Bucureşti: Ce voiam să vă întreb, părinte, despre Apocalipsa asta. Eu am auzit de la părintele Arsenie Boca că (sic!) atunci când vine sfârşitul lumii, vor cădea şi stelele din cer. Eu am crezut că e vorba chiar de stele-stele, care or să cadă pe pământ, dar altcineva mi-a spus că vorbea de sfinţi, că or să cadă sfinţii. Dvs ce credeţi, ce a vrut să zică de fapt? Şi dacă or să cadă sfinţii, cum or să cadă, în ispită sau mor?
Silvia din Bucureşti: Cum ne putem opune sau împotrivi acelor semne ale fiarei care vor fi implantate pe frunte sau în mâna dreaptă?
Elena din Focşani: Părinte, am sunat să vă întreb. Mie îmi place să citesc Psaltirea, dar duhovnicul meu mi-a zis să n-o mai citesc aşa de des. Puteţi să-mi spuneţi dacă e păcat să citesc psaltirea tot timpul?
Midnight popă: De ce să fie păcat?
Elena: Păi nu ştiu, de aia vă întreb…
Maria: Săru-mâna, părinte. Sunt Antosia Maria din comuna Dădăreni Căprioru!
Midnight popă: Bună seara. Nu s-a dat stingerea acolo încă? He-he…
Maria: Nu s-a dat. Părinte, copilul meu a avut un accident de maşină…
Midnight popă: Doamnă, Dumnezeu e părintele nostru al tuturor! Şi uneori un părinte simte să dea copilului prăjitură, iar alteori simte să îi dea bici! Poate vă face să râdeţi această vorbire a mea…
Maria: Mă face, mă face!
Midnight popă: Când pui sare în mâncare, e bine, dar dacă pui sare pe o rană, e rău, sau dacă ai pune zahăr, ar fi şi mai rău, sau dacă ai pune sare unde trebuie să pui zahăr…(midnight popă se opreşte descumpănit de propria idee)
Nicolae din Bucureşti: Eu, părinte, am sunat ca să vă spun că se vor mântui doar acei oameni care au implantat microcipul lui Dumnezeu, decalogul legii lui Dumnezeu. Numai aceea care au semnul lui Dumnezeu in inimă vor renunţa la acea cheie a nenorocirilor numită egoism!
Nadia, o veche fană a egoismului: Mamă, nu ţi se pare ridicolă această emisiune?
Mama: Ia mai taci. Tu nu vezi că vine sfârşitul?
Nadia: Vine sfârşitul?
Mama: Sunt peste tot semnele. Nu vezi ce de chestii se întâmplă?
Nadia: Mamă, această emisiune îmi jigneşte inteligenţa.
Mama: Inteligenţa ta nu mai poate fi jignită mai rău…

P.S. Alte lucruri triste pe ziua de azi: mi-am prins mâna în mod dureros în cutia poştală, în timp ce mă străduiam să pescuiesc cu un pix 2 plicuri cu facturi. Facturi!!! (Pentru cine nu ştie, ne-am pierdut cheia de la cutia poştală. Ea este permanent încuiată şi scoatem ce ne trebuie din ea cu un pix sau cu un băţ de pe jos.)
On the bright side, totuşi, zilele trecute am găsit 10 RON pe jos, în faţa blocului. Niciodată până acum n-am mai găsit bani…

P.P.S: Pentru Costică şi alţi inteligenţi care simt nevoia să-mi tot atragă atenţia că mă lamentez prea mult pe aici. Acest blog s-a înfiinţat numai şi numai pentru lamentări, de la bun început. N-are nici o valoare informativă sau artistică, nu e literatură, nu-i un serviciu de comunicate de presă, aşadar nu accept nici un fel de critici. E un mijloc de descărcare a frustrărilor, atâta tot. Dacă te anunţ în prealabil că mă voi lamenta  şi tu tot stai să citeşti, n-ai nici o scuză. Am zis.

P.P.P.S. Pauza continuă. Nu e nici un post aici, aveţi vedenii.

16 gânduri despre “Duhovnicul de la miezul nopţii

  1. Da, dar cat timp ai active comentariile la blog, eu imi voi spune parerea. Iar acest post e scris de nadia pe care o citeam eu acum un an. Buna revenire. 😀

  2. Midnight popă a spus că sfârşitul poate veni oricând şi că trebuie să fim mereu pregătiţi ca cele zece fecioare virtuoase din pilda Mântuitorului.

  3. Tocmai am dat peste „Sfintia Sa” pe Cultural … Cei care suna aici sunt niste inculti! Oameni cu creierul spalat! Oribil! Nu e nicio diferenta intre superstitiile bunicii si toata povestea asta religioasa. Nu spun ca nu are si o parte buna ( nu furati, nu omorati, respectati-va aproapele, etc ), dar scopul religiei este ca toti sa credem orbeste fara sa ne punem intrebari. Prin prostia lor oamenii dau o putere imensa reprezentantilor acestei religii.
    P.S. Va recomand sa cautati filmul Zeitgeist.

  4. Mama ce tari suntem!Auzi,midnight popa!

    Te provoc sa ii scrii despre framantarile tale referitor la varii subiecte unei maicute moderne,care scrie pe net si abordeaza teme mai „lumesti” decat apocalipsa.

    Sa stii ca maica e o baba care nu e spalata pe creier,ba dimpotriva.Vine din mediul intelectual,asta daca ai chef de discutii high level.

    http://www.sfintiiarhangheli.ro/intrebare.php?iid=1537

  5. Nu consider discuţii high-level cele în care îmi este invocată o divinitate imaginară care nu îmi va răspunde niciodată când îi vorbesc, şi totuşi se presupune că ar trebui să îmi aline frământările mele reale cu cauze palpabile.
    Aşa cum nu consider o discuţie high-level nici una despre filmul Zeitgeist.
    Cam toate desenele care apar pe blogul ăsta sunt făcute de mine.

  6. Da,iti inteleg pozitia.
    Insa nu putem sa ne luam convingerile proprii ca pe niste realitati definitive.

    Ramane intrebarea:dar daca dincolo de orizontul la care eu ma raportez mai este si altceva decat NIMICUL?
    Dar daca framantarile mele pot fi alinate?

  7. Nu, sincer, eu personal am renunţat la această întrebare de mult. Din moment ce nu pot să-i aflu răspunsul, ce rost are să-mi irosesc scurta viaţă cu ea?

Comentariile sunt închise.