Restanţă

1. Cum valorifică Nadia oportunităţile (relativ off-topic)

2. Cum învaţă Nadia

Ilustraţie realizată….hmm..săptămâna trecută? (cum pierzi noţiunea timpului când suferi de letargie cronică!) pentru o revistă studenţească unde am mai încercat să mă angajez. De data asta, trebuia să le fac nişte desene drăguţe şi studenţeşti. Conform norocului meu minunat, tocmai atunci mi-a crăpat calculatorul şi numai de desenat nu-mi ardea, deci asta e tot ce mi-a ieşit. Cred că şansele să iasă ceva bun din această încercare sunt exact Alea. Tot conform norocului meu, cu ceva vreme înainte fusesem la un interviu pentru job, pe care l-am luat, dar imediat după aceea s-a desfiinţat postul.

Deci, sunt un om care nu întâlneşte prea multe oportunităţi, iar când le întâlneşte, ori procedează ca la punctul 1 (vezi mai sus) ori ele, pur şi simplu, dispar.

3. Ce învaţă Nadia.

(acum. pentru mirifica restanţă)

„Comunicatele de presă se referă la ceva care se va întâmpla, s-a întâmplat sau tocmai se întâmplă.”

Sau, cum ar zice Piţurcă: dacă nu câştigăm, atunci sigur facem egal sau pierdem.

“Dacă nu ştiţi ce să puneţi într-un citat, mergeţi la persoana respectivă şi întrebaţi-o ce ar avea de spus.”

Deci, PR-ul scrie de la el ce crede că ar trebui să zică persoana şi doar dacă e în pană de inspiraţie rău de tot, merge şi vorbeşte cu ăla…Dacă şeful tău e mare personalitate, nu poţi să-l deranjezi toată ziua…cel puţin aşa mi s-a explicat.

Sunt eu singura persoană de pe planetă care vede ceva în neregulă la metoda asta?

“Daca emisiunea este televizată, pregătiţi materiale ce pot fi arătate. Nu uitaţi de “ceea ce se zbânţuie”.”

Nu m-am prins exact ce vor să spună cu asta (probabil o traducere nefericită), dar aş prefera să nu spun la ce mă gândesc eu când vine vorba de arătat materiale care se zbânţuie.

“Există două feluri de jurnalişti: jurnalişti organizaţi şi jurnalişti haotici.”

Aşa cum există şi două feluri de avocaţi: avocaţi organizaţi şi avocaţi haotici. Tot aşa, există două feluri de contabili: contabili organizaţi şi contabili haotici. Să nu uităm că există şi două feluri de bucătari…E cazul s-o ţin tot aşa cu toate meseriile pământului?

„Etapele organizării unei conferinţe de presă:

  1. Pregătirea conferinţei de presă
  2. Desfăşurarea conferinţei de presă
  3. Evaluarea conferinţei de presă”

Etapele sinuciderii prin dat cu capul de pereţi:

  1. Se poziţionează sinucigaşul la o distanţă rezonabilă faţă de perete.
  2. Se ia elan cu capul
  3. Se loveşte capul de perete
  4. Se urlă şi se freacă cucuiul
  5. Se repetă până la deces.

Da, sunt chiar aşa de tălâmbă că n-am luat examenul la o materie atât de împănată de truisme. De fapt, tocmai de-aia nu l-am luat: m-am gândit că n-avea rost să-mi pierd prea multă vreme cu respectivele truisme, cum să înveţi aşa ceva? They come naturally. Iată că nu. Şi mă bântuie coşmarurile că voi muri cu această materie de gât. Voi fi bătrână, cu părul alb, cu riduri pe faţa cândva atât de drăgălaşă, şi mă voi tîrî spre Universitate ca să dau restanţa la CePe. La cepe am ajuns. Sau chiar la pepeni.

P.S. Am văzut mult-lăudatul „Wall-E” şi mi s-a părut mai degrabă mediocru. Arată foarte bine, e şi tare drăguţ, are şi un mesaj social bla bla, dar l-am uitat de cum am închis calculatorul…ăă…vreau să zic, de cum am ieşit din cinematograf.  Nu chiar ce s-ar numi remarcabil. Grafică perfectă şi scenariu sugar-coated-previzibil-funny, ca toate Pixar-urile care au fost şi vor fi. Acum mă gândesc dacă merită să-mi pierd vremea cu alt pom lăudat, The Dark Knight. Sigur că e şi Christian Bale p-acolo, dar..

16 gânduri despre „Restanţă”

  1. Pusca este alcatuita din trei parti:
    partea de sus,
    partea de mijloc,
    si partea de jos.

    Partea de sus este compusa din:
    partea de sus a partii de sus si
    partea de mijloc a partii de sus si
    partea de jos a partii de sus…

    As zice „hai ca poti”, dar…hmm…crunt si trist. Cum ar zice Piturca, va fi un test util.

  2. Mie mi-a placut wall-e. Gandacelul a fost foarte tare. The dark knight e dragut, dar parca (mult) prea lung. Si asta chiar merita vazut in cinema…

  3. Gândăcelul lui Wall-E e un fel de Jiminy Cricket futurist…cum şi Wall-E e în parte un fel de Pinocchio. Drăguţ, într-adevăr, n-am zis că nu. Dar, Costică, tu te uiţi la Gilmore Girls, n-ai autoritate în domeniul celei de-a 7-a arte. 😀

  4. acum cred ca era randul meu sa se %^&#&*() calculatorul si culmea sa infaptuit, nu a stat mult pe ganduri!
    referitot la articol, o metoda buna de invatat este urmatoarea: eu nu ma ating de materia aia.

  5. Dacă s-ar %^&*() toate calculatoarele odată, s-ar produce un dezechilibru grav în univers.
    O metodă bună de luat, totuşi, examenul nu-mi recomanzi?

  6. uite-te si tu la mari inteligenti ai acestei planete, au murit toti ( oricum toti murim ) in spitale de nebuni ori acasa, dar tot nebuni, why so rush for learning?

  7. Ăăă…prima oară când auzi de ce anume? De dat afară copilul cu restanţă pe cap? Aşa e când ai fost tocilară toată viaţa…mereu se aşteaptă de la tine acelaşi lucru. 😦

  8. Restanta la cepe. Cunoastem, cunoastem.
    Ce am retinut eu din aceasta mult prea de farmec plina materie a fost ca nenii care vorbesc la o conferinta de presa trebuie sa aiba sosete suficient de lungi incat sa nu li se vada pielea. Ah, si ca paginile care compun dosarul de presa trebuie prinse cu agrafe sau capsate.

Comentariile sunt închise.