Girafa cu insomnie, episodul trei

Scris de Nadia

Un lucru de care însă girafa nu-şi amintea
Pentru că de obicei îi amintea mama sa
Era că încă din fragedă copilărie
Laptele îi provoca o groaznică alergie.
Şi uite aşa, imediat ce din lapte a gustat
Nici nu apucase să se întindă în pat
Când simţi o mâncărime înfiorătoare
Imediat, scărpinându-se, sări în picioare!
Pentru că girafele au gâtul foarte lung
Nici măcar să se scarpine ca lumea n-ajung
Sărmana girafă se freca de un copac
Şi plângea disperată: „Acum ce mă fac?”
Tot scărpinându-se aşa, evident, n-a aţipit
S-a făcut iar dimineaţă, şi girafa n-a dormit.
Când au venit zorile, i-a mai trecut alergia
Dar ce nu i-a trecut cu nici un preţ-aţi ghicit, insomnia.
Obosită şi tristă, girafa merse, în fine
La prietena ei cea mai bună, zebra cu buline.
(Zebrele au dungi în mod obişnuit, e corect
Faptul că aceasta e cu buline să nu vă pară suspect
Sunt tot felul de poveşti, unele mai ciudate
În cea de faţă zebrele au buline colorate)
„Aşa deci?Ai insomnie?” zise zebra cu buline
„Să îţi spun ce leac am eu atunci când nu dorm prea bine.
Dacă sunt prea supărată de atâtea griji, nevoi
Ca să aţipesc îndată, mă apuc să număr oi”.
„Cum să număr oi, surioară? N-am văzut oi în savană!”
„Nu e oaia importantă! Mintea o ai de pomană?
Oile, draga mea, doar ţi le imaginezi
Şi tot numeri, şi tot numeri, curând ajungi să visezi.”

Scris de Dragoş Ariciul (Uite, Ariciule, nu-ţi mai zic D.M.)

Însemnând într-un carnet,
Girăfioara-şi aminteşte
Şi spre seară pe-aragaz
Cald lăpticul clipoceşte.

Ursuleţul mic de pluş
Stă pe pat şi o aşteaptă
Să îi spună o poveste
Cu un prinţ şi cu o fată.

Curge strofa, bea lăpticul
Dar somnicul e absent
Şi girafa nu se culcă
Privind pe pereţi atent.

Ca o nucă în perete,
Dimineaţa-i veselie
Peste tot pe lângă pete
I-a crescut o alergie.

„N-am închis deloc o pleoapă,
Şi lăpticul de aseară
Mi-a dat peste tot pe piele
Iritaţie roşioară.”

Merge iarăşi obosită,
Prin savană la-ntrebat
Şi găseşte lâng-un cactus
Zebra dornică de sfat.

„Trebuie”, îi zice dânsa
Noaptea pentru ca s-adormi
Ţopăind peste gărduţuri
Să te-apuci să numeri oi.”

-va urma-