Ce-am aflat din campania electorală

(analiză profundă, efectuată de un alegător intelectual şi responsabil)

Fejeseceul e un loc minunat. Din când în când, primeşti câte o temă care te mai pune în legătură cu realitatea. De exemplu, zilele astea colecţionez materiale electorale. Şi dacă tot le colecţionez, le mai şi citesc, căci presupun că ăsta era oricum scopul temei. N-am aflat nimic interesant despre probleme şi soluţii pentru Bucureşti şi alte alea, în schimb am observat că:

1. Majoritatea candidaţilor sunt traşi în poză în unghiuri nepotrivite sau ridicole, cu încadrări nepotrivite sau ridicole şi lipiţi într-o compoziţie proporţionată nepotrivit sau ridicol. De exemplu, unora le iese jumătate de cap din afiş. În felul ăsta nu le văd freza şi, să fie clar, dacă nu-mi place freza eu nu-l votez. La alţii, prim-planul este atât de prim-plan că li se vede fiecare strat de fond de ten cuibărit în riduri. Alţii, după ce că sunt asimetrici (a se citi strâmbi) de la natură, par şi mai cu defect. OK, ar fi mai simplu să constat: candidaţii sunt urâţi. Că sunt. Dar aşa sunt şi ăia din alte ţări. Diferenţa e că ăia plătesc nişte oameni care sunt în stare să-i facă să arate decent. Pe urmă, nu înţeleg de ce toţi arată cu degetul. Nu i-au învăţat mamele lor că nu e frumos? Eu zic că e mai bine să faci zece mii de afişe de bună calitate, decât o sută de mii care să sperie copiii (dar na, eu nu mă ocup de campania nimănui). Vorbesc serios, am văzut prin Crângaşi afişele unui nene atât de urât, că m-a traumatizat. Şi am cerut şi eu unul de la cortul de campanie, ca să-l lipesc pe uşa de la intrare şi să alung hoţii.

2. Oamenii de la PD-L au bani. Dar bani, nenică, nu jucărie. Dacă n-am văzut la corturi de campanie de-ale lor şi primit pliante de la ei, de mi s-a acrit. Şi cutia poştală mi-au bombardat-o. Numai portocaliu şi pe Vasile Blaga am în faţa ochilor (ceea ce îşi poate da seama oricine că nu e un lucru plăcut retinei). De unde domle atâţia bani? Dar dacă stăm să ne gândim bine, dl Blaga ar fi cum ar veni succesorul dlui Videanu care s-a descurcat aşa bine de nici nu mai candidează, nu? Care la rândul lui era succesorul lui Băsescu….Brr!

3. Un număr fascinant de fluturaşi electorali de la partide diverse poartă cu mândrie pe spate…programul Campionatului European de fotbal 2008. Păi cine e microbist ştie programul de la Euro din alte surse, n-are nevoie de un carton cu moaca lui Codrin Ştefănescu pe verso; cine nu e n-are nevoie de programul de la Euro. Oare candidaţii vor să arate că susţin cu mândrie echipa României, calificată în sfârşit la un turneu final după lupte seculare? Nu e o idee bună totuşi pentru nici un primare-wannabe să-şi dorească succesul pe care-l va avea echipa tricoloră în grupă cu Olanda, Franţa şi Italia.

4. Candidaţii n-au habar pentru ce candidează. Altfel nu-mi dau seama de ce se aruncă la promisiuni precum: voi eradica politicenii corupţi-voi face dreptate-voi aduce salvarea/moralitatea etc etc etc. Păi parcă era vorba de drumuri, pomi, autobuze şi alte mărunţişuri. Nu e de mirare că electoratul e confuz. Am întrebat-o deunăzi pe o mamae supraponderală şi nu foarte inteligentă pe cine vrea de primar. Răspuns: pe ăla care creşte pensiile, maică…

Norocul Capitalei că nu toţi alegătorii sunt aşa superficiali ca mine. Altminteri s-ar duce oraşul de râpă! Eu una abia aştept să duc la şcoală toată maculatura asta şi să nu-mi mai bat capul cu probleme de oameni mari.

14 gânduri despre “Ce-am aflat din campania electorală

  1. or sa te aresteze intr-un final,
    sau cine stie, poate doar o amenda, usturatoare.
    si de ce, stii de ce.

  2. Ai perfecta dreptate! Asadar si prin urmare! pana acum am primit pliante, postere, flyere si alte alea cu: blaga, murgeanu, bodu, negoita, oprescu, vanghelie, tudorache, codrin stefanescu, pavelescu si inca o tanti de la pntcd, un nene de la pc si altul de la png ale caror nume nu le-am retinut. Astept provincia. Bine asa, Petre?

  3. nu o sa ma apuc sa citez litera din lege, dar daca aduci aminte acestui popor de unul, trebuie sa ii aduci aminte de toti. I mean all
    daca vorbesti de vreun candidat de la primaria capitalei trebuie sa aduci aminte de toti care participa pentru aceasta functie, daca aduci aminte de un nene care participa la „x” sector trebuie sa aduci aminte de toti indivizi care participa la „x” sector.
    daca nu, cica catuse si buzunare goale.

  4. Asa o fi, daca zici mataluta. Sa nu care cumva sa taie pe de laturi ca Ciomu!..,Oricum, io zic ca o sa castige cel mai rau, ca intotdeauna.

Comentariile sunt închise.