Călăuziţi-vă prin alchimia bulgărească. Tot cu Nadia.

N-aş vrea să vă faceţi o impresie greşită despre mine şi să credeţi că filozofia creştin-ortodoxă este singura faţă de care sunt o ignorantă. Nu, ignoranţa mea se manifestă fără discriminare în relaţie cu orice fel de mişcare spirituală.
Am primit de curând câteva cărţi din opera celebrului filozof, alchimist, mistic, mag şi şi astrolog bulgar Omraam Mikhael Aivanhov. Cel puţin aşa se pare, că e celebru. Toată lumea a auzit de el, mai puţin eu. Am deschis o carte la întâmplare şi am privit prin ea cu înţelepciunea unei feline de casă lecturând calendarul. Cartea se numeşte Reguli de aur şi constă într-un mic instructaj cu privire la modul de viaţă filozofic, mistic şi magic corect.
Din sumar:

Cum să ne ridicăm din pat. Cel care rămâne mult timp în pat dupa trezirea sa este supus unor mari pericole psihice; va fi tentat întotdeauna de a rămâne într-o amorţeală, într-o beţie astrală unde plutesc anumite gânduri de lene şi senzualitate. (Nu înţeleg. Cum e lenea un pericol ? Ce-aveţi toţi cu leneşii ? Nu facem rău nimănui!) Trebuie să coborâţi din pat cu faţa, niciodată întorcându-vă; piciorul drept trebuie să fie primul pas pe podea. (Mă aşteptam mai mult de la un mag celebru decât să-mi spună să păşesc cu dreptul…)

Exerciţii de respiraţie. Astupaţi nara stângă şi inspiraţi profund aerul prin nara dreaptă numărînd patru timpi. Ţineţi-vă respiraţia 16 timpi.Astupaţi nara dreaptă şi expiraţi prin nara stângă numărînd 8 timpi. Reîncepeţi exerciţiul inversînd. Reţinând respiraţia : „Dumnezeul meu, fie ca Împărăţia Ta şi dreptatea Ta să se împlinească în mine”. Expirând: „Dumnezeul meu, fie ca voinţa Ta să se împlinească prin mine”. (Oare aceste exerciţii sunt bune pentru traheobronşita mea ? Dar ca înlocuitor la operaţia de deviaţie de sept pentru prietena mea Etc? Ce se întâmplă dacă plasezi nişte prafuri oarecare sub nas în timpul exerciţiului?)

Cum să ne spălăm. (pasajele legate de igienă mă impresionează mereu, deci le citez mai pe larg). Trebuie să vă spălaţi, bineînţeles, dar nu faţa, căci astfel vă înlăturaţi toate fluidele care vă protejează şi vă magnetizează. (Alegeţi, ori demagnetizaţi, ori cu jeg pe faţă.)Înainte de a întra în baie, aruncaţi în apă sare pe care aţi consacrat-o şi pronunţaţi cîteva cuvinte pentru a sfinţi apa prin virtuţile sării, apoi adresaţi-vă Mamei Divine spunindu-i : O, Mamă Divină , admir această apă care este o reflectare a Ta; Te rog, sfinţeşte-o că să-mi poată îndepărta toate impurităţile, toate bolile şi slăbiciunile mele că să-l pot sluji mai bine pe Tatăl meu Ceresc”. Apoi  atingeţi apa şi vorbiţi creaturilor care o populează :”O ondine, cît de frumoase, pure şi transparente sunteţi! Primiţi-mă acoperiţi-mă şi lucraţi asupra mea pentru  a scoate din fiinţa mea tot ce nu vibrează în armonie cu Cerul!” Spunînd aceasta, atingeţi apa cu multă dragoste. Cînd intraţi în apă , spuneţi cît este de frumoasă, cît de încîntat sunteţi, şi vă săpuniţi  de trei ori.  (« O apă, cât eşti de frumoasă, de incoloră, de inodoră şi insipidă, de udă…cât de încântat sunt să mă scald în tine… »…mă rog, aţi prins ideea. Asta faceţi, desigur, când aveţi apă caldă la robinet. Când nu aveţi, rostiţi altă formulă, plină de referinţe la decesele din familiile conducătorilor ApaNova)
Pentru picioare e chiar indicat a le spăla în fiecare seară. (Hai nu. Serios ?) Nu este necesar să vă ţineţi picioarele mult timp în apă, dar faceţi-o conştient şi chiar vorbiţi-le în timp ce le spălaţi. Le puteţi spune:”Dragele mele picioare, niciodată pînă acum nu am fost atent cu voi care suportaţi toată greutatea corpului meu şi mă conduceţi peste tot unde vreau să merg. Înţeleg acum toate serviciile pe care mi le faceţi şi de-acum încolo vă voi fi mai recunoscător pentru umilinţă şi răbdarea voastră. ( Şi brusc, secvenţele din comedii idioate în care un idiot vorbeşte cu penisul nu mi se mai par atât de nemotivate spiritual.)

Aerul. Exerciţii cu îngerul aerului. Când este vânt, puteţi ieşi să vă plimbaţi, rugând Îngerul  Aerului să vă preia grijile şi impurităţile voastre. Dacă aveţi posibilitatea, într-un loc la adăpost, expuneţi-vă gol imaginându-vă ca aerul trece prin voi şi vă curăţă de toate impurităţile voastre. (Hmm…voi dărui această carte câtorva persoane pe care vreau să le văd făcând acest exerciţiu…)

Când urcaţi o stâncă, recitaţi următoarea formulă: Înger al Pământului, Înger al Apei, Înger  al  Aerului, Înger  al  Focului, Eu vă iubesc , fiţi binecuvântaţi , fiţi binecuvântaţi, şi voi pitici, sylfide, ondine, şi salamandre, vă iubesc mult şi pe voi, fiţi binecuvântaţi. (Eu am altă formulă magică atunci când urc o stâncă. «Mă dor picioarele. Mi-e sete. Mi s-a dezlegat şiretul. Mi-e foame. Ce drum abrupt! Mai avem mult ? A dracului vacanţă, de ce nu m-am dus la mare? »)

Dacă v-aţi tăiat şi sângeraţi, nu intraţi în panică şi recitaţi de 3 ori această formulă pentru oprirea sângelui: Prin sângele lui Adam a venit moartea. Prin sângele lui Hristos a venit viaţa. Sânge, opreşte-te! (Interesant. Oare funcţionează ?…Mă duc să aduc un cuţit.)

Când aveţi întrebări, vorbiţi cu soarele. O, dragul meu soare, sunt cu-adevărat prost, nu înţeleg nimic, cînd trebuie să spun ceva, gîndurile mele sunt atît de înceţoşate încît îngaim ceva şi asta nu-mi aduce decît neajunsuri. (O Doamne, dar există ceva cu care să nu vorbească Aivanhov ăsta? Oare vorbea şi cu vasul de WC? O tu, toaletă, obiect cu existenţă indispensabilă, îţi mulţumesc că îmi primeşti şi azi resturile nefolositoare din alimentaţie….etc etc etc)

…Şi aşa mai departe. Deşi partea cu adevărat filozofică, despre aură, meditaţie şi grefe spirituale, abia acum venea, am cedat nervos. O, blogule, tu care în paginile tale virtuale îmi găzduieşti reflecţiile minţii bolnave. Iartă-mă şi de data asta şi îţi promit că voi fi mai inteligentă data viitoare.