Plebicistu'

Motto:

Dati oamenilor paine si circ…de fapt, painea nici macar nu e atat de importanta.

A trecut si ziua referendumului, cu multe surle, multe trambite, si mai multa vorbarie inutila…cum era de asteptat, de altfel.

Nu, n-o sa scriu despre mine, daca am fost eu la vot sau nu, si ce-am/ce-as fi votat. Nu fac parte dintre oamenii care s-au simtit implicati trup si suflet in chestiunea “plebiscistului”. Nu ca as avea ceva impotriva celor cu convingeri politice ferme si energice, ba chiar dimpotriva, le admir entuziasmul. Mie, una, mi-e greu sa ma (mai) entuziasmez pentru ceva care sa implice idealuri si teluri abstracte. O sticla de vin bun, o inghetata, un castron cu cirese, iata lucruri care ma entuziasmeaza mai cu spor. Da, sunt o fiinta limitata, daca vreti. Traiesc in micul meu balon de sticla, de unde privesc (cat cinism!) cu amuzament pasiunile oamenilor care au capacitatea de a simti ceva pentru un om politic, pana la urma, un actor ca oricare altul. Cu cata vehementa il urasc unii pe Basescu! Cu cata vehementa il apara altii! E vorba de putere, oameni buni, iar puterea nu e niciodata a furnicutelor. Ele se pot amagi, cel mult, cu gandul ca dau puterea cui vor ele. Macar cu atat ne-am ales din democratie. Dar mai usor cu pasiunile politice, sa n-o dam iar in imnuri inchinate iubitului conducator sau dimpotriva, in linsarea lui.

Nu, nu sunt nici blazata. Nu sprijin principiul “toti e hoti ,maica”. E un principiu pagubos. Trebuie, nu-i asa, sa fim cetateni responsabili, ca sa nu ne plangem de mila dand vina pe altii dupa aceea…si bla-bla-bla, si asa mai departe.Dar, oameni buni, pentru Dumnezeu! Ati ascultat careva, cu atentie, discursurile post referendum? Da, da, si de o parte si de alta a baricadei. Le-ati ascultat? Si nu v-a venit sa radeti? Nici mie, ce-i drept. Erau prea primitive chiar si pentru niste glume. Dar totusi…inca v-a mai ars sa va mai entuziasmati sau sa va suparati din cauza politicii dupa aceea?? Cat timp o sa savuram circul, numai circ o sa primim, dragii mei.

P.S. Voiam sa introduc si niste citate din respectivele discursuri, dar toleranta mea redusa la cuvinte fara continut m-a indemnat sa inchid televizorul. Am auzit chestii mai inteligente si pline de miez la Itsy Bitsy Fm.